בתשובה לקזואריוס בלי, 27/06/07 21:09
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448855
לוגריתמים אינם חלק אינטגרלי מלימוד חזקות. ניתן להבין חזקות גם בלי לדעת מהם לוגריתמים, ואין בהם שימוש נרחב בחיי היום-יום כמו שיש לחזקות.

מהו הידע ה"שימושי ביותר" שיש בגאומטריה? אפילו בלימודי המתמטיקה האוניברסיטאיים שלי בקושי השתמשתי בגאומטריה אוקלידית, וכשכבר השתמשתי זה היה במשפטים האלמנטריים ביותר.

מאוד עקרוני האם מלמדים משוואה ריבועית או לא. משוואה ריבועית קשה בהרבה לפתור ביחס למשוואה ממעלה ראשונה, שבה כמעט ואין מה לעשות. בפרט, בשביל משוואה ממעלה שניה צריך להכיר את נוסחת השורשים.

מערכת החינוך לא השמיטה את הקומבינטוריקה - היא שילבה אותה בהסתברות. לטעמי זו דרך הצגה בעייתית, אבל מה אני יודע. סטטיסטיקה הייתה לפחות פעם חלק מתוכנית הלימוד של שלוש יחידות - לא יודע מה יש היום.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448957
איך אפשר להבין את העקרון של סרגל החישוב בלי ללמוד לוגריתמים?
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448960
אל תדאג, גם איתם אי אפשר ממש להבין...
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448965
למה להבין את העקרון? לא מספיק לדעת להשתמש?
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449122
אני לא עוסק הרבה במלאכות יד, אבל כל פעם שאני צריך לנגר או לחשב כמה קוספוסט צריך בגינה - אני משתמש בגיאומטריה. ברור שאם הייתי מסגר או טייח הייתי משתמש הרבה יותר. למעשה פרט לחשבון פשוט ואחוזים זהו הידע המתמטי השימושי ביותר שלמדתי אי-פעם.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449125
אוקיי, תוכל להדגים במה מתוך הגאומטריה אתה משתמש? למשל, איך אתה מחשב כמה קומפוסט צריך בגינה?
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449129
בוודאי שאוכל. הדישון הבא יתבצע בסתיו ואתה מוזמן.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449131
מן הסתם התכוונתי שתסביר כאן, אבל אם אתה רוצה להתחכם במקום להתדיין אני לא אפריע לך.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449237
קרה לי פעם שהייתי צריך למצוא אמצע של מעגל כדי לקדוח בו חור. עד כמה שהדבר משונה, מצאתי את עצמי חוצה קטע ומעלה אנך בדיוק כפי שלמדני ידידי אוקלידס.

אני מנחש שבעניין הקומפוסט משתמשים בחישוב של נפח המיכל המדרש ע''ס שטח השדה. אני ניסיתי פעם להעריך כך כמה צבע אצטרך כדי לצבוע קיר אבל נכשלתי, ככל הנראה בגלל טעות בהערכת עובי השכבה הנצבעת. פה ושם אני משתמש במשפט פיתגורס, ונדמה לי שפעם נזקקתי אפילו לחשב זוית בין שני קטעים על מישורים נחתכים, אבל אני כבר לא זוכר למה ומדוע.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449251
אני לא חושב שצריך גאומטריה ברמה של יותר מחמישה שישה שיעורים בשביל מה שמתואר כאן. זכרוני העמום אומר לי שלמדתי גאומטריה במשך שנתיים בערך.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449269
אני לא מנסה להצדק לימוד גיאומטריה בגלל ההשלכות המעשיות שלה. שאלת, עניתי (למרות ששאלת מישהו אחר).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449275
לקחת בחשבון את השינוי בנפח כאשר הצבע מתייבש (מים מתאדים) ?
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449309
לוגריתמים בחיי היומיום (בעירוב של מדעי המחשב, ניתן לרדוקציה קלה למונחיים יומיומיים + לוגריתם): קיצוץ בינארי של בצל ירוק, בסיבוכיות לוג אורך הבצל.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449320
זה לא חיי היומיום, זה בישול אלגוריתמי (קורס שאהרוני הולך להעביר אצלנו בשנה הבאה, בתקווה).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449343
רון, או ישראל?
(בטח אני מסביר את הבדיחה שלך)
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449344
(אכן)
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449347
טוב שהסברת, לי לא היה מושג שיש איש מחשבים מוכר בשם רון אהרוני.
רגע, התמונה שלו מוכרת לי. הוא התארח פעם בתוכנית "חוצה ישראל"? או שדיברו עליו פעם באייל?
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449374
לא איש מחשבים, מתמטיקאי. הוא מופיע יחסית די הרבה בתקשורת, למשל כדי לקדם חינוך מתמטי נורמלי (אנטי-בדידי) בארץ. הזכירו אותו באייל למשל כנראה בתגובה 117763, ואפילו בתגובה לתגובה 340017 שלך.

והוא גם אחלה מרצה.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449404
מעניין עוד כמה פעמים אני אשאל מי זה רון אהרוני, או מי זה ההוא מהטלוויזיה, לפני שזה יתיישב לי סופית בזכרון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים