|
||||
|
||||
לוגריתמים אינם חלק אינטגרלי מלימוד חזקות. ניתן להבין חזקות גם בלי לדעת מהם לוגריתמים, ואין בהם שימוש נרחב בחיי היום-יום כמו שיש לחזקות. מהו הידע ה"שימושי ביותר" שיש בגאומטריה? אפילו בלימודי המתמטיקה האוניברסיטאיים שלי בקושי השתמשתי בגאומטריה אוקלידית, וכשכבר השתמשתי זה היה במשפטים האלמנטריים ביותר. מאוד עקרוני האם מלמדים משוואה ריבועית או לא. משוואה ריבועית קשה בהרבה לפתור ביחס למשוואה ממעלה ראשונה, שבה כמעט ואין מה לעשות. בפרט, בשביל משוואה ממעלה שניה צריך להכיר את נוסחת השורשים. מערכת החינוך לא השמיטה את הקומבינטוריקה - היא שילבה אותה בהסתברות. לטעמי זו דרך הצגה בעייתית, אבל מה אני יודע. סטטיסטיקה הייתה לפחות פעם חלק מתוכנית הלימוד של שלוש יחידות - לא יודע מה יש היום. |
|
||||
|
||||
איך אפשר להבין את העקרון של סרגל החישוב בלי ללמוד לוגריתמים? |
|
||||
|
||||
אל תדאג, גם איתם אי אפשר ממש להבין... |
|
||||
|
||||
למה להבין את העקרון? לא מספיק לדעת להשתמש? |
|
||||
|
||||
אני לא עוסק הרבה במלאכות יד, אבל כל פעם שאני צריך לנגר או לחשב כמה קוספוסט צריך בגינה - אני משתמש בגיאומטריה. ברור שאם הייתי מסגר או טייח הייתי משתמש הרבה יותר. למעשה פרט לחשבון פשוט ואחוזים זהו הידע המתמטי השימושי ביותר שלמדתי אי-פעם. |
|
||||
|
||||
אוקיי, תוכל להדגים במה מתוך הגאומטריה אתה משתמש? למשל, איך אתה מחשב כמה קומפוסט צריך בגינה? |
|
||||
|
||||
בוודאי שאוכל. הדישון הבא יתבצע בסתיו ואתה מוזמן. |
|
||||
|
||||
מן הסתם התכוונתי שתסביר כאן, אבל אם אתה רוצה להתחכם במקום להתדיין אני לא אפריע לך. |
|
||||
|
||||
קרה לי פעם שהייתי צריך למצוא אמצע של מעגל כדי לקדוח בו חור. עד כמה שהדבר משונה, מצאתי את עצמי חוצה קטע ומעלה אנך בדיוק כפי שלמדני ידידי אוקלידס. אני מנחש שבעניין הקומפוסט משתמשים בחישוב של נפח המיכל המדרש ע''ס שטח השדה. אני ניסיתי פעם להעריך כך כמה צבע אצטרך כדי לצבוע קיר אבל נכשלתי, ככל הנראה בגלל טעות בהערכת עובי השכבה הנצבעת. פה ושם אני משתמש במשפט פיתגורס, ונדמה לי שפעם נזקקתי אפילו לחשב זוית בין שני קטעים על מישורים נחתכים, אבל אני כבר לא זוכר למה ומדוע. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שצריך גאומטריה ברמה של יותר מחמישה שישה שיעורים בשביל מה שמתואר כאן. זכרוני העמום אומר לי שלמדתי גאומטריה במשך שנתיים בערך. |
|
||||
|
||||
אני לא מנסה להצדק לימוד גיאומטריה בגלל ההשלכות המעשיות שלה. שאלת, עניתי (למרות ששאלת מישהו אחר). |
|
||||
|
||||
לקחת בחשבון את השינוי בנפח כאשר הצבע מתייבש (מים מתאדים) ? |
|
||||
|
||||
לוגריתמים בחיי היומיום (בעירוב של מדעי המחשב, ניתן לרדוקציה קלה למונחיים יומיומיים + לוגריתם): קיצוץ בינארי של בצל ירוק, בסיבוכיות לוג אורך הבצל. |
|
||||
|
||||
זה לא חיי היומיום, זה בישול אלגוריתמי (קורס שאהרוני הולך להעביר אצלנו בשנה הבאה, בתקווה). |
|
||||
|
||||
רון, או ישראל? (בטח אני מסביר את הבדיחה שלך) |
|
||||
|
||||
(אכן) |
|
||||
|
||||
טוב שהסברת, לי לא היה מושג שיש איש מחשבים מוכר בשם רון אהרוני. רגע, התמונה שלו מוכרת לי. הוא התארח פעם בתוכנית "חוצה ישראל"? או שדיברו עליו פעם באייל? |
|
||||
|
||||
לא איש מחשבים, מתמטיקאי. הוא מופיע יחסית די הרבה בתקשורת, למשל כדי לקדם חינוך מתמטי נורמלי (אנטי-בדידי) בארץ. הזכירו אותו באייל למשל כנראה בתגובה 117763, ואפילו בתגובה לתגובה 340017 שלך. והוא גם אחלה מרצה. |
|
||||
|
||||
מעניין עוד כמה פעמים אני אשאל מי זה רון אהרוני, או מי זה ההוא מהטלוויזיה, לפני שזה יתיישב לי סופית בזכרון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |