|
||||
|
||||
בתור היגד כללי, אתה צודק - חסימת כבישים כמחאה על מדיניות הממשלה היא לא מוסרית. מאידך, אני בטוח שאם חסימת כבישים היתה חלק ממאבק השחורים לאינטגרציה בשנות ה-50 בארה"ב, למשל, לא הייתי מביע התנגדות, הואיל וחסימת כבישים איננה שקולה לחוקים המאלצים שחורים לקום בפני לבנים באוטובוס וכיו"ב. לכן, כפי שהמדינה לא יכולה לעגן בחוק מחאות בסגנון, כך רצוי לא לעשות להן דלגיטימציה באופן קטגורי, ובינתיים להשאר עם מה שיש - מקרים נדירים למדי של חסימות כבישים. זה כן מעיד על מעורבות (גם אם סקטוריאלית) של הציבור במשחק הדמוקרטי. |
|
||||
|
||||
בוודאי, אבל זה כי אני חושב שהזכויות הבסיסיות של השחורים בארה''ב נפגעו קשות בשנות החמישים. כלומר, אני מסכים שהמאבק צודק, וזאת בניגוד לנושאי הדיון כאן. |
|
||||
|
||||
וזו בדיוק הנקודה - ברור שלא ניתן לקבוע באופן אובייקטיבי איזה מאבק צודק ואיזה לא, לכן, על מנת להמנע מאיפה ואיפה כדאי לקבוע גבול לגיטימי של מרי אזרחי (כמובן שגם גישה כזו אינה חפה מטעויות, מאחר ויש משטרים שעבור להילחם בהם הייתי מכשיר כל אמצעי). בקיצור, אין ממש דרך להמנע מה'בערך' בנושא הזה, לכן כל עוד המחאות וחסימות הכבישים הן בגדר הסביר, זה לגיטימי בעיני. |
|
||||
|
||||
וזו בדיוק הנקודה - מצד אחד אתה אומר שלא ניתן לקבוע באופן אובייקטיבי איזה מאבק צודק, מצד שני אתה מדבר על מהי מחאה לגיטימית *בעינייך*. כלומר, גם אי אפשר לקבוע באופן אובייקטיבי מהי מחאה לגיטימית. לכן לא צריך לדבר על אובייקטיביות, צריך לדבר על דעתך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |