|
||||
|
||||
אני לא ניטצ'ולוג רחוק מזה אבל חוששני שאתה שוגה בהבנת ''לגניאולוגיה של המוסר'' שלו. כשניטשה מציין את היהודים לשבח - בעיניו זה גנאי. ''מוסר העבדים'' שלו אנו אחראים על פי שיטתו הוא דרכנו לשרוד בעולם, אך היא דרך נחותה ממוסר האדונים הפראי אליו הוא סוגד. נכון ניטשה לא היה אנטישמי, תפיסת עולמו המעוותת לא הצליחה להכיל את עצמה בכלים מצומצמים כמו אנטישמיות. |
|
||||
|
||||
''היהודים אבני זונות, הצליחו למכור לנו תורת זבל שהם בעצמם לא מאמינים בה. ערסים בני ערסים היאהוד האלה, וכמה שאנחנו תמימים''. (ניטשה בישראלית מדוברת) |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי ניטשה הוא אחד הפילוסופים הפחות מובנים. ככל שהבנתי את עמדתו (ממספר רב של מקורות יד שלישית, טרם הגעתי למקור ואת ניטשה כנראה לא אפגוש:)) המוסר הוא המצאה של חלשים שמשחיתה את הגזע העליון - זה שרואה את החיים כמאבק קשה ומקבל בחינניות נצחונות ותבוסות כתופעה של כוח שחלוקתו בלתי נשלטת. עם זאת, המוסר כאן אתנו כדי להישאר ותופעות איומות כמו הנאציזם לא ישנו את העניין. אי לכך למרות שהוא פילוסוף הבית של היטלר (ככל הנראה הוא לא היה נהנה מהתואר) אין הרבה מה להסיק מכך. |
|
||||
|
||||
אין חיה כזאת, פילוסוף מובן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |