|
||||
|
||||
כנ''ל. בהזדמנות זאת בא לי לפרוק מעל הלב (וצר לי לפגוע בקונצנזוס ברזל) - אני לא אוהבת לשמוע את הגבעטרון (את המוסיקה, בלי שום קשר ללכלוך הרכילותי שיצא משם לאחרונה). לא ברור לי מה כל כך נפלא במשהו שתמיד נשמע כמו כנס הגננות של פתח תקווה בנושא הלוהט - ''כיצד נגרום לילדים לסדר את המכחולים בסוף שעת הציור''. קצת מוזר לי שאליפלט ודודו לא זכו בשום ניקוד, אבל זה כבר אולי משום שגם מתוכי זועקת נשמת גננת מתוסכלת. |
|
||||
|
||||
התלבטתי בין "מה אברך" ל"אליפלט", וכנראה שיותר מדי הופעות יום הזיכרון הכריעו את הכף. את הגבעטרון (חתני וכלות פרס ישראל השנה!) אני דווקא מאוד אוהב, במיוחד בערב פסח וערב שבועות. השירים שלהם מכניסים אותי לאווירת החג. עניין של טעם וריח כנראה. |
|
||||
|
||||
יש לי סימפטיה ל"הוא לא ידע את שמה" למרות הגישה הקצת שובניסטית ( מה הם עשו בדיוק אם הם לא החליפו שמות? מזכיר קצת את הפרק בסיינפלד בו הוא שוכח את שם החברה שלו). משהו בפאטליזם של "הגדוד המשיך לצעוד, ועם הגדוד הלך הוא". |
|
||||
|
||||
(את זה לא שרו אצלנו בטקסי זיכרון) |
|
||||
|
||||
רגע, המשאל מתייחס למה שרים בטקסים? |
|
||||
|
||||
לא, אבל אצלי, בין השאר בשל יותר מדי הופעות בטקסים כאלו, ההתקבע ''מה אברך'' כ''שיר יום הזיכרון''. |
|
||||
|
||||
אם הוא ממילא ימות מחר, למה לה לשאול את שמו היום? ואם הוא יודע שימות מחר, למה לו לשאול את שמה היום?... |
|
||||
|
||||
וואו, אתה מתפרש לכל רוחב החזית. קשה לי להאמין שתצליח להפיח חיים בפתיל הכבוי הנ״ל התרכז באקטואלי. |
|
||||
|
||||
ובכלל, אם הוא יודע מתי ימות, הרי זה כסף קטן בשבילו לדעת איך קוראים לה. |
|
||||
|
||||
זה לא הרעיון שלי, אלא פתגם רוסי עתיק שבטח הסתנן בתחפושת כלשהי למוח של הפלמחניק המצוי (למיטב זכרוני, כמה ממשתתפי הקרבות על ירושלים צעקו "למען סטאלין והמולדת" בשעת ההסתערות). בעברית קלה וצלולה: במצבים כאלה יש רק חורים: אלה שאתה מנקב כדי לשרוד, אלה שאתה ממלא כדי ליהנות, ואלה שמישהו עתיד לנקב בך, אם לא תיזהר. |
|
||||
|
||||
כמו שאמרתי- קצת שובניסטי. |
|
||||
|
||||
כמו שאללה הוא חרמן, אחרת הוא לא היה מסתיר את הפרצופים של החתיכות הערביות כשהן הולכות ברחוב, כך שרק הוא, הכל-רואה, יוכל להציץ להן... |
|
||||
|
||||
אבל הם מזייפים או נכון יותר, לא מדייקים בשירה. |
|
||||
|
||||
אם תחשוב על השיר הזה במשך שלוש שנים ומעלה, כמו שאני חשבתי עליו, אולי אפילו תגלה בו יסודות נוצריים מובהקים. כמו שכבר כתבתי (או רציתי לכתוב) בבמה זאת, זה לא השיר הנוצרי היחיד של אלתרמן, ודווקא מתקופת המאבק הלאומי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |