|
||||
|
||||
יש בצה"ל את גדוד חרב שאליו מתנקזים רוב בני המיעוטים, יש את גדוד הסיור המדברי, ואולי יש יחידות נוספות. זה לפחות לחיילים קרביים. איזה סיווג בטחוני יהיה לחייל כזה? לא יודע, אבל גדוד חרב למשל נלחם בלבנון, עם נשק. אני קצת לא מבין את מה שעומד מאחורי השאלות שלך, והן נראות לי כמו הסתכלות מאוד קוטבית על המציאות. נכון ששיעור המקרים של שיתוף פעולה של חיילים לא-יהודים עם אויב (למשל, סא"ל בדואי שמסר מידע לחיזבאללה וקיבל תמורתם כמות מסחרית של סמים למכירה, <דמיין קישור לעדכון החדשות באייל על כך כאן>) הוא גבוה יותר מאשר שיעור החיילים היהודים, אבל לא עד כדי כך שיגרום לכך שבצה"ל לא יגייסו לא-יהודים באופן גורף. לא ידוע לי על מוסלמים שניסו להתנדב לשירות צבאי ונדחו על ידי צה"ל. (הפואנטה של הפתיל הזה היא שההנחה המקורית שלך היא לא נכונה. אתה יכול פשוט להכיר בזה שלמדת משהו חדש) |
|
||||
|
||||
וכמעט שכחתי: חיילים מוסלמים זוכים לייחס עויין בקהילתם, וכבר היה מקרה <שוב, דמיין קישור כאן, תאמין לי, אני לא ממציא> של חייל מוסלמי שנהרג ואיש הדת בכפר סירב לנהל את טקס הקבורה שלו. אני כמובן בעד עידוד הגיוס לצבא בקרב האוכלוסיה הלא-יהודית וחיזוק הזדהותם עם המדינה (מי יודע, אולי גם חייל מוסלמי במחסום יגלה יתר רגישות לאוכלוסיה מאשר חייל יהודי), אבל על זה צריך להרחיב הרבה יותר. |
|
||||
|
||||
כבר אמרתי: "יכול להיות שאני טועה" (או משהו שקול, אני לא זוכר). גדוד חרב מגייס בהגדרה דרוזים וצ'רקסים ולכן כנראה לא רלוונטי לשיחה:http://www.aka.idf.il/giyus/general/?catId=23067&... בגדוד הסיור המדברי משרתים גם ערבים פלסטיניים מעטים (אני מניח שהם החריגים עליהם דיברנו קודם) אך בעיקר בדואים: לגבי הסיווג הביטחוני: יש הבדל משמעותי בין דרוזים, צ'רקסים, שומרונים או אפילו בדואים לבין פלסטינים הקשורים בקשרי משפחה הדוקים לפלסטינים בשטחים. מן הסתם דוד שהוא קצין במודיעין הכללי הפלסטיני הוא בעיה מבחינת הסיווג, ודודה שהיא פעילה מבצעית בג'יהאד האיסלאמי היא בעיה אפילו יותר גדולה. במקרים כאלה קשה לי להאמין שהשב"כ יתיר לאותו צעיר להתגייס לצבא, ומן הסתם נמצאות הדרכים להשיב לו בשלילה. אה, ואני לומד משהו-ים חדשים כל הזמן. זה הפך להיות כל כך נפוץ שכבר נמאס לי לציין את זה. |
|
||||
|
||||
יש בעייה עם הסיווג הביטחוני, אבל צריך ואפשר לפתור אותה באופן יחידני. ככה עשו עם עולים מרוסיה שהיה להם דוד בקג''ב. |
|
||||
|
||||
ההבדל הוא בכך שהעולים מרוסיה היו יהודים, ולכן הייתה סיבה להאמין שהנאמנות שלהם לישראל תהיה גדולה מהנאמנות שלהם לבריה"מ. וגם אז היו מעידות ונפילות. אין שום סיבה להאמין בכך שערבי פלסטיני ירצה באמת לשרת בצה"ל ולגלות לישראל נאמנות גדולה יותר מזאת שהוא מגלה לבני משפחתו הכמעט1 מיידית. במיוחד אם העימות בין ישראל לפלסטינים מתנהל מתור משחק סכום אפס. -------------------- 1 - במקרה הטוב |
|
||||
|
||||
ערבי פלסטיני (ע"פ הגרתך, ערבי בעל זהות לאומית פלסטינית) יגלה נאמנות רבה יותר לפלסטין מאשר לישראל - על פי ההגדרה! (זו לבדה אינה סיבה שלא לגייסו. הצבא הוא סוכן חיברות מדהים, וכדאי להשתמש בו.) אבל יש גם אחרים. יש ערבים, אזרחי המדינה, שאינם כאלה. למרות מגמות הלאומנות והאירידנציה, יש עדיין ערבים-ישראלים. הם אולי יסכימו לשרת תמורת הטבות חברתיות, ויש לפתוח עבורם את הדלתות. |
|
||||
|
||||
*רוב* המתגייסים לחרב הם דרוזים וצ'רקסים. עד כמה שאני מבין, לא אומרים למוסלמים שרוצים להתגייס (ויש מעטים) "לא". לגבי הסיווג הבטחוני כבר ענו לך, וגם אציין את מה שכתבו מתחתי: מי שרוצה להתגייס, מלכתחילה רואה את עצמו "ערבי-ישראלי". אני רוצה שינקטו יותר צעדים לשילובם של הערבים הישראלים ב"ישראליות" שצה"ל הוא חלק ממנה, ושלא יערימו קשיים בדרכם, גם במחיר של בוגד/ת פעם פה ופעם שם. אני חושב שהרווח גדול מההפסד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |