|
הערה לא קשורה: ברוב שוק התוכנה, למעט תוכנות מדף ממש, העלות השולית דווקא רחוקה מאוד מאפס. רק עלות _המכירה_ של תוכנה גדולה או אסטרטגית למנהל בכיר של חברה יכולה להגיע לעשרות רבות של אלפי דולרים, אם לא מאה אלף, מה שמשפיע על כל המודל העסקי ומודל הפיתוח – זה אומר שתוכנות נמכרות במאמצים ובעלות גבוהה, למספר לקוחות מצומצם, לפעמים חד-ספרתי, וכפועל-יוצא מכך בבשלות נמוכה של המוצר. לכן, מבחינת הצד הטכני, הן נתמכות באינטנסיביות ישירות מול הלקוחות הפרטניים על-ידי צוות הפיתוח גם מבחינת תיקון באגים וגם מבחינת התאמות ספציפיות לצרכי המשתמש, מה שעוד מוסיף לעלות השולית. היה על זה איזה טור של ג'ואל ספולסקי (http://joelonsoftware.com) שאין לי זמן לחפש כרגע.
כמובן שברגע שאתה מוכר למנכ"ל בכבודו ובבעצמו, ואחרי שכבר השקעת 40 אלף דולר בלכרכר סביבו, _הרווח_ השולי יכול להיות די גמיש. אבל זה לא מובן מאליו.
|
|