בתשובה לאור, 16/02/07 23:35
יש מורה בקהל? 433084
אולי "תחביר - שיעור חמישי: משפטים בעלי מבנה מיוחד (ייחוד, חסר , סתמי) - מיועד לתלמידים הניגשים לבחינה המשולבת ו לשאלון ב 9" ישפוך אור על נושא מרתק זה.

(השיעור החמישי כולו נמצא כאן: http://learn.snunit.k12.il/snunit/lashon/meyuhad/mey...)

מובן שאין כאן איזשהו ערובה לתקניות, אבל בכל זאת מעניין לדעת מה מלמדים את הדור הצעיר לגבי משפט חסר.
טיזר: כל הדוגמאות הבאות הן משפטים נכונים מבחינה תחבירית.

1. שריפה!
שקט!
גשם!
2. מה אתה אוהב לאכול? גלידה!
3. אני אוהב קפה, ואחותי - תה.
4. הכה שאול באלפיו ודוד - ברבבותיו. (שמואל א', כ"ט, ה')
יש מורה בקהל? 433086
שאלונת חצי-קשורה;

מדוע מלמדים תחביר בבי"ס כפי שמלמדים, ללא העזרות בעצים סינטקטיים?
יש מורה בקהל? 433088
כי עצים תחביריים משמשים בתחביר עומק ובבית הספר מלמדים תחביר שטח.
יש מורה בקהל? 433092
לא יהיה זה נכון יותר לומר שבעזרת עצים סינטקטיים ניתן לקשור (או לגשר) בין מבני שטח למבני עומק?
יש מורה בקהל? 433110
שני צעדים אחורה -
מה זה עצים סינטקטיים ומה הם מבני שטח ומבני עומק?
יש מורה בקהל? 433134
אולי, אבל מבני עומק הם פשוט לא חלק מתכנית הלימודים, וגם לא צריכים להיות לדעתי. אין בהם תועלת להבנת שימוש נכון בשפה. זה שלא ממש מדגישים שימוש נכון בשפה זה כבר סיפור אחר, אבל תחביר שטח הוא בהחלט נקודת פתיחה טובה לסגנון תקין ולידיעת חוקי הפיסוק.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים