|
||||
|
||||
או, יפה. בכוונה לא הוספתי את הסיומת של הציטוט. אם אתה/את ( דרך אגב, נקודותיים זה ניק מגניב כזה כאילו אבל לא יקרה כלום אם תבחר/י שם אנושי וקבוע סתם לצורך תרבות הדיון) מסכים עם ההצהרה מהתגובה הקודמת הרי שאין בהוספת הסיומת משום גריעה. אם אני מוסיף 'לטענתי' הרי זאת משום שאני בוחן את החברה היפנית דרך מכלול הערכים הפרטי/תרבותי שלי ויש יפנים שיחלקו עלי לחלוטין. אם אני מוסיף ש'יש עוד בעיה: הם יפנים' הרי שאפשר להסיק מכך שאני לא אוהב יפנים, להיעלב ולעשות פרצוף של דוד לוי. אפשר גם להתעמק קצת יותר ולהבין שאני מאוד אוהב יפנים (ויפנית) אבל אני חושב שהבעיות התרבותיות שלהם נעוצות בעובדה שהם פיתחו תרבות מאוד סגורה, מקובעת וקשה להסתגלות ולכן מדובר בבעיה בזכות עצמה. לדעתי גביזון התכוונה בהתיחסות הזו לבצע איזו הבדלה בין הערבים ליהודים יוצאי ארצות ערב. בעוד היהודים מכל העדות בארץ נטמעים, נחשפים בצורה הדדית והדרגתית לתרבויות של יהודים מארצות אחרות ומאמצים ערכים חדשים, הרי שהעולם הערבי נמצא ברגרסיה תרבותית וערכית בהיקף שאולי אין לו תקדים בהסטוריה האנושית. הפתיחות להשפעה תרבותית שונה שואף לאפס ולכן גם הסיכוי לשינוי וקדמה בעולם הערבי לא נראה באופק. אבל אולי אני טועה וגביזון היא גזענית ובעצם אסור לומר שום דבר רע על התרבות הערבית הנשגבת. |
|
||||
|
||||
ראיתי בטלוויזיה איזו תוכנית לא מזמן, שבה ראיינו ערבי מסורתי אחד, שהקפיד לחיות (או לפחות לארח) באוהל. התוכנית התעסקה בקפה. עצבן אותו המונח "קפה טורקי" - "מה טורקי? זה קפה ערבי." עד כאן הכל טוב, אבל הוא גם טרח להגיד שקפה ערבי הוא הקפה היחיד, ושקפוצ'ינו, אספרסו וכו' לא ראויים למשתה אדם. גם זו דיעה לגיטימית, אבל זה לא נגמר פה. הוא התגאה בכך שהוא מעולם לא לגם קפוצ'ינו, אספרסו או כל וריאנט אחר, ונשבע לעולם לא לגעת בזבל הזה. טיפוס מעניין. |
|
||||
|
||||
זה בסדר. פלצני קפה יש בכל מקום, גם באייל |
|
||||
|
||||
גם ביוון, אם תזמין קפה טורקי, תקבל מבט זועם או סטירה - ולא קפה. |
|
||||
|
||||
זה מזכיר לי את הבדואי מחניון בארות שהיה מחכה שיעלמו אחרוני המטיילים ואז זורק את הפינג'אן לעזאזל ומוציא מהסליק קולה. |
|
||||
|
||||
שוב אתה מתקיף דחלילים ''תרבות ערבית נשגבת''. היא הביעה דעות קדומות נגד מזרחים בישראל, דעות שטחיות שאבד עליהם הכלח בימי סלח שבתי והיא לא מסתמכת על שום דבר רציני יותר מקריאה במעריב של שבת |
|
||||
|
||||
לא חייבים להגיב אם אין מה לומר. |
|
||||
|
||||
זו לא דעה קדומה, אלא אמת כואבת. היהודים-הערבים מדוכאים ומוחלשים בישראל. למרות מאבקה של ה''קשת'' וגופים שקדמו לה, הם לא הצליחו עדיין להשתחרר מהמשבצת הפסווית שבה הם נכלאו בידי השלטון הציוני-אשכנזי. |
|
||||
|
||||
ואיך זה שמיעוט ציוני-אשכנזי מצליח לכלוא את המדוכאים במשבצת פאסיבית למשך שנים רבות כל-כך? כנראה מפני שהוא מוכשר יותר. (הקורא איציק ש. מתבקש לשמור על קור רוח. אני לא חושב שהרישא נכונה, ולכן הסיפא חסרת תוקף) |
|
||||
|
||||
"רגרסיה תרבותית וערכית בהיקף שאולי אין לו תקדים בהסטוריה האנושית" הבה לא נגזים. הרגרגסיה המדינית הערבית היא בת 500 שנה לערך, מאז כיבוש ספרד בידי הנוצרים והלבנט בידי הטורקים. ההתבדלות הקנאות ומלחמות-השכנים ששלטו במערב אירופה מאז חורבן האימפריה הרומית המערבית היתה תקופת דרדור ארוכה ועמוקה יותר. |
|
||||
|
||||
טוב שסייגתי את עצמי. בכל זאת אני רואה הבדל עמוק וחושב שקשה להתייחס לתופעות בימי הביניים באותו המדד לאותן תופעות המתרחשות כיום. |
|
||||
|
||||
את כל הפלפול באשר לאי-הוסםת הסיומת לא הבנתי כלל ועיקר. אבל כמובן, ניכרים דברי חוכמה עליונה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |