|
||||
|
||||
השאלה היא האם אנחנו מעדיפים נהגים שיכורים שנוסעים כמו מטורפים ב-12:00 בלילה או נהגים שיכורים שנוסעים כמו מטורפים ב-4:00 בבוקר. אני מודה שלא ברור לי למה האופציה השנייה פחות טובה (הכבישים יותר ריקים ופחות אנשים הגונים נוסעים בהם בשעות שכאלו). |
|
||||
|
||||
ודאי שהאופציה השנייה פחות טובה. אי אפשר לדרוש מכל פוקדי הפאבים להישאר ערים עד ארבע בבוקר. אם רוצים סולידריות בין השותים צריך לאפשר להם שעות טובות יותר להתחכך זה בזה. |
|
||||
|
||||
מעניין - רוב המגיבים כאן מציירים באור דמוני למדי את המבלים בפאבים והנוסעים בכבישים בשעות המאוחרות של הלילה. יש כאן איזה בילבול של סיבה ומסובב - אלימות ותאונות דרכים אמנם נפוצות יותר בקרב פוקדי-פאבים-הנוסעים-בכבישים-בארבע-לפנות-בוקר, אבל אין קשר סיבתי בין השניים. שניהם פשוט נובעים מנתון שלישי - היותם של רוב משתייכי הקבוצה הזו בין הגילאים 17 ל-25 (רוב מקרי המוות של גברים בני 15 עד 29, אגב, מתרחשים במקומות בילוי או בדרך אליהם). אני נעלבתי מתיוגי (הסטטיסטי) כאדם לא הגון. |
|
||||
|
||||
מאיפה השכנוע הגדול הזה בכך שבאמת שני הנתונים נובעים מנתון שלישי? לאור העובדה שלא חסרים אצלנו נהגים שיכורים, אני בכלל לא בטוח שאין קשר סיבתי בין פקידת פאבים ותאונות דרכים. צר לי אם הנתון מעליב אותך (אבל אני מניח שאתה לא משתייך לקהילת האם שותים כן נוהגים מי צריך חברים, אז אינך מתויג כלא הגון אפילו סטטיסטית) |
|
||||
|
||||
פחות אנשים, ככלל, נוסעים בכבישים בשעה ארבע בבוקר. לא ברור לי למה נקודת המוצא שלך היא שהם הגונים פחות. |
|
||||
|
||||
לא ברור לי למה ברור לך שזו נקודת המוצא שלי. אם פחות אנשים ככלל נוסעים בשעה כזו, בפרט פחות אנשים הגונים נוסעים בשעה כזו. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שבדרך כלל השיכורים המעורבים בתאונות הם במצב כזה, שאם הכבישים לא היו ריקים, הם לא היו מנסים לנסוע באותן המהירויות. אם הם היו נוסעים בשעות העמוסות, זה כנראה היה נגמר בהרבה יותר עבודה לפחחים והרבה פחות מקרי מוות. גם היה מי שיראה אותם ויתקשר למשטרה, ימסור את מספר הרכב שלהם בזמן שהוא מאחוריהם כשהם תקועים מאחורי מישהו שכן החליט לחכות לרמזור ירוק גם אם צופרים לו מאחורה, והם היו נשארים פחות או יותר באותו איזור בגלל החנונים הדומים ברמזורים הבאים. |
|
||||
|
||||
לוגית אתה צודק. כמובן. |
|
||||
|
||||
לא רק לוגית. זו הייתה הכוונה המקורית במה שכתבתי. לא ניסיתי לרמוז שמי שנוסע בשעות הללו הוא איש רע. |
|
||||
|
||||
טוב, אז השתמע אחרת. |
|
||||
|
||||
הוא לא אמר שבשעה ארבע בבוקר נוסעים בכבישים אנשים פחות הגונים, אלא שבשעה ארבע בבוקר נוסעים בכבישים פחות אנשים הגונים. |
|
||||
|
||||
תגובה 417605 |
|
||||
|
||||
לא נראה לי שזה סותר. |
|
||||
|
||||
והקשר? |
|
||||
|
||||
שלא ברור על סמך מה נקבע שרוב הנוסעים בכביש בשעה הזו אינם "הגונים" (מאיזו בחינה?). |
|
||||
|
||||
אני אנסה שוב: לא ניסיתי לטעון ש*רוב* הנוסעים בכביש בשעות הללו הם לא הגונים. ניסיתי לומר שבשעות הללו נוסעים בכביש *פחות* אנשים הגונים (לא אכפת לי מה קורה לאלו שאינם הגונים). וגם לא ניסיתי לומר שקווין היא להקת פופ. |
|
||||
|
||||
רגע, האם התכוונת לומר ב תגובה 417661 שזה פחות נורא כי ממילא מי שייפגעו מתאונות דרכים בארבע בבוקר יהיו, בסיכוי גבוה, אותם אנשים בלתי הגונים? |
|
||||
|
||||
הוא רצה לאמר (כנראה) שבארבע בבוקר יהיו פחות אנשים הגונים מאשר בשמונה בבוקר, לא שבארבע בבוקר יהיו פחות אנשים הגונים מאשר אנשים לא הגונים... |
|
||||
|
||||
מה שסמיילי אמר. זה פחות נורא כי ייפגעו פחות אנשים. אני לא מבין למה האובר-ניתוחים הללו, בעיקר אחרי שכבר הסברתי למה התכוונתי. |
|
||||
|
||||
ייפגעו פחות אנשים הגונים? אני באמת רוצה להבין את התגובה ההיא - אין לי שום דבר עם האנשים ההגונים ולא נעלבתי בשם אף אחד. |
|
||||
|
||||
כן. |
|
||||
|
||||
איך היית מגדיר "אנשים הגונים"? |
|
||||
|
||||
תגידי, זה סוג מסויים של נקמה? |
|
||||
|
||||
עזוב. אם סתם זרקת אמירה שאין לך חשק לעמוד מאחוריה, גם זה מותר (וזה עדיין לא הופך את השאלות שלי לבעייתיות). |
|
||||
|
||||
כשכתבתי ''אנשים הגונים'' הכוונה הייתה להנגיד אותם לחבר'ה מהשורה הקודמת (''נהגים שיכורים שנוסעים כמו מטורפים''). אין כאן משהו שצריך לעמוד מאחוריו. |
|
||||
|
||||
בהחלט יש כאן משהו, כיוון שעל פי הבנתי אתה טוען משהו כמו ''אם כבר, עדיף שייהרגו בתאונות אותם אנשים שלא נוסעים בזהירות''. בגלל זה שאלתי שוב ושוב למה כוונתך. |
|
||||
|
||||
זה לא מה שניסיתי לטעון, אבל זו אמירה שאני מן הסתם תומך בה, כשהיא מוצגת בצורה הבינארית שאת מציגה אותה (או שהזהירים ייהרגו או שהלא זהירים ייהרגו). את לא? |
|
||||
|
||||
אני לא, כי מזה משתמעת תמיכה בעונש מוות (אקראי) למי שלא זהיר על הכביש. |
|
||||
|
||||
לא ברור לי איך מזה זה משתמע. אני מאוד אשמח אם לא יהיו תאונות בכלל. בגלל שדרך ההצגה של "אם כבר" היא של "מישהו חייב למות, השאלה היא מי", הרי שאם את לא תומכת בכך שמי שימות הוא הלא זהיר, את תומכת בכך שמי שימות הוא הכן זהיר. זה פשר הבינאריות. האם אתה באמת תומכת בעמדה השניה? |
|
||||
|
||||
מה שאתה אומר מעניין ואולי מקובל כעמדה אישית, אבל מסוכן ודמגוגי בתור חוק. |
|
||||
|
||||
ראשית, איזה חוק? (החוק שמדובר עליו כאן עושה בדיוק את ההפך). שנית, כאמור, זה *לא* מה שכיוונתי אליו במקור. זו הפרשנות שאליה *את* דוחפת. אני לא מקבל את התפיסה הבינארית של "מישהו חייב למות". |
|
||||
|
||||
לא דחפתי לכלום. שאלתי אם לזה התכוונת, ואמרת שכן. אנחנו כבר מזמן לא מדברים על החוק הקיים, אלא על רעיון שצמח מתוך תגובתך: הסדרה והבניה (לא משנה שהיא תיאורטית כרגע) של של מצב שיביא בסבירות גבוהה למותו של מי שלא נוהג בצורה זהירה (הטיעון "הם הביאו את זה על עצמם" לא רלוונטי). |
|
||||
|
||||
לא אמרתי שכן. אמרתי ''זה לא מה שניסיתי לטעון''. הסדרה והבניה היא של מצב שבו מי שנוהג בצורה זהירה ייפגע בסבירות גבוהה הרבה פחות. אני לא מעוניין ביצירת מצב שיביא בסבירות גבוהה למותו של אף אחד - זו פרשנות שאת מעניקה לדבריי ואין לי מושג מאיפה היא באה ולמה את מתעקשת עליה, בעיקר אחרי שהבהרתי שזו לא כוונתי. |
|
||||
|
||||
תגובה 417795 טוב, בניסוח ההפוך שנתת עכשיו זה נשמע פחות גרוע... :-P המשמעות הנגזרת היתה מאוד בעייתית בעיני ולכן התעקשתי. בכל אופן אפשר לסגור את הבאסטה וללכת להכין את השבת. |
|
||||
|
||||
גדי, אתה משחק פה באש. |
|
||||
|
||||
אני שורף את הבית, אבל בדילמת הקרונית לדעתי שתי האפשרויות הן בעלות משקל זהה וההבדל ביניהן הוא בכך שאחת מסומנת בתור Default. |
|
||||
|
||||
אופס. כנראה שטעיתי וה-Default הוא זה בעל המשקל הגדול יותר. אז כן, אני דורס את הילד המסכן ההוא. |
|
||||
|
||||
אחת מחברותיי נהגה לנהוג בהיסח דעת בולט, אפילו עד כדי קריאה (או כתיבה!) בזמן הנהיגה. כשגערתי בה על כך בנסיעתי הראשונה אתה, היא אמרה באדישות שלא איכפת לה למות, גם אם אני אצטער אולי על מותה. אמרתי לה שסביר שמותה אכן יצער אותי, אבל הרבה פחות משאצטער אם תהרוג אחרים על הכביש. אני מאמינה בזה. |
|
||||
|
||||
תגובה 417970 |
|
||||
|
||||
מה הקשר למה? |
|
||||
|
||||
לתגובה 417936 |
|
||||
|
||||
הקשר הוא, שהאלמונית (זו את?) מתארת הרגשה אישית. להפוך את ההרגשה הזו לכלל אצבע זה בעייתי מאוד, מסיבות שהסברתי כבר. |
|
||||
|
||||
אבל איך נכנס כאן עניין החוק? |
|
||||
|
||||
תגידו, רק אני יושבת וקוראת באייל, תגובות ממוחי הקודח, ביקום משלי? למרות שהדיון עם גדי בנושא כבר נסגר, בכ"ז אצטט שוב את תגובה 417661 שהתייחסה בבירור לחוק ולנגזרותיו. זו היתה נקודת הפתיחה. אין לי כוח לבאר יותר מזה, תסלחי לי, ועוד מעט אפרוש לישון. ליל"ט. |
|
||||
|
||||
אכן, שורש כל הרוע נעוץ בנסיונות לניתוח-יתר של התגובה הזו ולנסות לייחס לה כל מני משמעויות שאין בה (ובאופן מפתיע, כולן שליליות מאוד). |
|
||||
|
||||
לא, לא שם נעוץ שורש כל הרוע. אתה שוכח שיש גם נשיא איראן וקים ז'ונג איל וכאלה. |
|
||||
|
||||
הם לא אשמים בכלום, זה האימפריאליזם המערבי. |
|
||||
|
||||
גם שם לא ראיתי איפה נכנס החוק, אבל בכל מקרה - לילה טוב. |
|
||||
|
||||
אנשים שטרם עברו חליצה. |
|
||||
|
||||
ב-4:00 בבוקר הכבישים יותר ריקים ופחות בלונדיניות נוסעות בהם בשעות שכאלו. האם יש במשפט שלעיל משהו שמתיחס לברונטים שכן או לא נוסעים בשעה זאת? האם ניתן להסיק מהמשפט הזה שמי שכן נוסעת בכבישים בשעות שכאלו שערה מתכהה פלאים? |
|
||||
|
||||
כיוון שרוב המספרות אינן עובדות בשעות הלילה המאוחרות, סביר להניח שרוב הבלונדיניות כבר מתקהות מעט עד 4 בבוקר. |
|
||||
|
||||
טוב, אז כתבתי ''רוב'' וזו היתה פרשנות מוטעית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |