|
||||
|
||||
אינני צופה בטלווזיה מזה כמה שנים, לכן תאלץ לסלוח לי על שאינני יכול להתיחס למה שלא ראיתי. אם משהו מזה קיים ברשת אשמח להפניה. לגבי הניסויים, צריך להפריד לחלוטין את הביקורת על החווה והביקורת על הניסויים (שלא נעשים בחווה). אם אתה מתנגד לניסויים על בע"ח, או תומך בהקשחת הקריטריונים, אתה מוזמן להאבק במישור הזה, אבל לבוא בטענות אל החווה זה כמו לבוא בטענות אל יצרני האלכוהול על שפאבים מוכרים בירה. לא טוב לך, קודם תחוקק חוק נגד בירה, אחרי זה תתקוף את היצרן. כל זמן שזה חוקי (למעשה החוק מחייב את זה) לבצע ניסויים בבעלי חיים, צריך שיהיה מי שמספק אותם. חוות מזור היא פתרון טוב משום שהכל נעשה בארץ ובפגיעה מינימלית בטבע. במידה ואתה מעוניין להמשיך ולדבר על ניסויים, האם ניסויים שיכולים להציל חיי אדם בטווח המידי מוצדקים בעיניך ? ובטווח הרחוק ? ומחקר מדעי בסיסי ? |
|
||||
|
||||
באמת לא עשיתי את ההבדלה, אם היא אכן נכונה. אם כי נדמה לי (לא מן הכתבה הזאת, ולא זכור לי מהיכן) שקופים שאפשר להשתמש בשירותיהם שוב, מתקבלים שוב לחווה לאחר הניסוי, בלא להתחשב במצבם או בצורך שלהם בעזרה. דיברתי לא על עצם עשיית הניסויים אלא על כך שמאחר ומדובר בחיות ולא בבני אדם - הגורמים המטפלים אינם חשים אכפתיות מספקת ע''מ לדאוג לצמצם את סבלם בזמן הניסויים ובעקבותיהם. |
|
||||
|
||||
אני נוטה להסכים שהסבל לא ממוזער מספיק, לדעתי הפתרון צריך לבוא (בעיקר בעכברים וחולדות) ע''י פיתוח זנים שאינם רגישים לכאב ואינם מפתחים סימפטמים של סטרס (איפה שניתן להשתמש), כמו גם ע''י שימוש במשככי כאבים. באופן כללי טבע האדם היה וימשיך להיות עכב אכילס בכל הראוי להתנהגות ראויה לחיות בניסויים. |
|
||||
|
||||
כל ניסוי אפשר לתכנן תוך נסיון למזער את הסבל לבעל החיים, אבל בד''כ מתכנני הניסוי לא טורחים להעמיד זאת בראש סדר העדיפויות וזה מהווה בעיה קשה בהרבה מסוגי התקינה שמופעלים וצורת הפיקוח על הניסויים. |
|
||||
|
||||
את הבעיה הקשה הזו אפשר לפתור. משום מה הרשויות לא טורחות לעשות זאת, והבעלים שאננים. |
|
||||
|
||||
''כל זמן שזה חוקי לבצע ניסויים בבעלי חיים, צריך שיהיה מי שמספק אותם'' - זה דומה לטענה ש''כל זמן שיש מלחמות בעולם, צריך שיהיה מי שמספק נשק''. אגב, אחת הטענות של הפעילים בנושא זה אומרת, שהיה רצוי שבמדינת ישראל לא יהיה עיסוק בתחום הזה - שאחרים יגדלו קופים. |
|
||||
|
||||
ההבדל הוא מהותי, מלחמה אינה תמיד מבחירה בעוד הניסויים מוסדרים בחוק. אף מדינה לא יכולה לבטל את קיומן של מלחמות בשטחה, לבטל את קיומם של ניסויים אפשר. בנוסף את מכניסה שיקול ערכי, מלחמות -רע; ניסויים בבעלי-חיים -רע, בעוד שרבים גורסים שניסויים בבעלי חיים הם דבר טוב, היות והם מביאים תועלת רבה, גם אם ע"ח סבל. "אחת הטענות של הפעילים" - מה הנימוק לטענה הזו ? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |