|
||||
|
||||
הזדמנן לי במסגרת עבודתי לקראת שיעורי היסטוריה בחדר המחשבים. אני תולה תקוות רבות במה שמחשב יכול לחולל להוראה וללמידה. לצערי הרב עדין לא קיימים מחשבים בכיתה כמרכיב אינטגרלי של הסבביה הלימודית ולכן אני מסכים ומקבל את תרומתך, אך עדין היא תלויה במשאבים למימושה. טענתי כי ניתן לבצע שינוי בלי להשקיע כסף או משאבים. צריך לשבת ולרצות לשנות את המצב. |
|
||||
|
||||
יש מחשבים בבתים. |
|
||||
|
||||
...ולא לכולם יש בית. כן, נו? |
|
||||
|
||||
חשבתי שאנחנו מדברים על ישראליים, לא על רעבים באפריקה. דרך אגב, שמעת על הפרויקט של המחשבים הניידים עבור ילדי מדינות העולם השלישי? |
|
||||
|
||||
אכן דיברתי על ישראלים. ולא שמעתי על הפרוייקט, אם יש כזה. |
|
||||
|
||||
http://laptop.media.mit.edu/ מחשבים הם לא יקרים כל כך. אני מנחש שבארץ יש מספיק מחשבים ישנים לכל הילדים, כך שמלבד עלות ארגון המבצע, אפשר לשים אחד בכל בית בחינם אפילו. |
|
||||
|
||||
הלינק נשמע נפלא. ואני נוטה להסכים לניחוש שלך, אני רק לא יודעת לארגן דברים. ודאי לא בקנה מידה הזה. |
|
||||
|
||||
ראשית, אם הבחנתי נכון בנימה מתנצלת כאשר התיחסת לנסיונך במשחקי מחשב, אני מוחה בכל תוקף. לעצם העניין, מה שצריך היה משרד החינוך לעשות הוא לפנות לשוק הפרטי, לרכוש זכויות על משחקים או תוכנות לימודיות אחרות, ולשלח אותן לחופשי... יתכן שאפשר לרכוש זכויות על מנועי משחק המתאימים לצרכי משרד החינוך ולפתוח אותם, כדי להקטין את סף הכניסה ליצור לומדות. אני תוהה האם יתכן שהתפיסה המסורתית של ביה''ס וכתת הלימוד כמרכז פעילות ההוראה, צריכה להתאים עצמה לשינויים הטכנולוגיים, כלומר מערכת החינוך צריכה אולי להתמקד בתלמיד, אפילו הוא בביתו ומשתמש במחשב שרכשו הוריו. |
|
||||
|
||||
סליחה על ההתפרצות, אבל אני תוהה מה השם הלועזי (או האנגלי) ל''לומדות''. |
|
||||
|
||||
תסלח לי על הניטפוק, אבל "סבביה לימודית" זה מה שמקבלים בבית ספר עם מורות topless? |
|
||||
|
||||
אז הדוקטור לא טורח להגיה את התגובות שלו. זאת סיבה לרדת עליו? |
|
||||
|
||||
האם לא די בכך שתשובות שלך מופיעות בכחול, גם הראש צריך להיות בצבע הזה? |
|
||||
|
||||
זה תמיד עולה ומטריד אותי: אף אחד לא רואה בתגובות סגולות/אפורות? |
|
||||
|
||||
לא יודעת לגבי אחרים, אבל אותי מטריד בעיקר מי שיורד, לא מה שעולה.:) |
|
||||
|
||||
ודייק: אף אחד לא רואה את התגובות כסגולות/אפורות? או: אף אחד לא רואה בתגובות צבע סגול/אפור? (והכי טוב: *האם* אף אחד וגו'). התשובה: אני רואה בהן גוונים שונים של סגול. |
|
||||
|
||||
וואלה, נשמע יותר טוב. האם יש איזה שהוא שימוש תקין בצורה בה השתמשתי? אם כן, כיצד את מבחינה בין המקרים? |
|
||||
|
||||
לא, אין (מפני שסגולות/אפורות זה שם תואר). אפשר לומר: אף אחד לא רואה בתגובות איום. או כל שם עצם אחר. אפשר גם: אף אחד לא רואה את התגובות כאיום. בד"כ אנשים טועים ובוחרים בנוסח המצמרר "אף אחד לא רואה בתגובות כאיום". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |