|
||||
|
||||
אני לא מדברת על קבוצות אנשים שמורידים את אותם קטעים מוזיקליים. אני מדברת על קבוצות (לא רק בסולסיק) שלקחו את העניין צעד אחד קדימה: מספר משתמשים שמוציאים בוטלגים בכוחות משותפים ומדפיסים אותם, או פועלים כלובי במטרה לעודד הוצאה מחודשת של אלבומי איכות נשכחים (ואכן יצאו כמה אלבומים כאלה בעברית בשנים האחרונות). יש כאן בהחלט פעולה משותפת, מאורגנת, פעמים רבות גם ממוסדת וחוזרת על עצמה, היוצרת שינוי בעולם שמחוץ לרשת. ואלה דברים שמתאפשרים מכוח העובדה, שבידי אחד המשתמשים (או יותר) מצויים קטעים המוגדרים "בלתי חוקיים", ושהוא פועל להפצתם בדרכים שונות. ייתכן אף שכותב המאמר אף זכה להכיר את הפרסונות האמורות :-) |
|
||||
|
||||
כן, אבל תסכימי איתי שכאשר קבוצה פועלת להוצאה מחדש של אלבום נשכח זו אינה קבוצה של "משתפי קבצים" ככאלה, אלא של "חובבי מוסיקה" ככאלה. אפשר להשוות זאת לקבוצה של נערים שהתפלחו למופע של איזו להקה, ובעקבות החוויה הקימו מועדון מעריצים. יתכן בהחלט שחלק מפעילות המועדון הוא הפצה של הקלטות מההופעה וטיפים לגבי איפה יש חורים בגדר, אבל כל עוד לא זה העיקר זה מועדון מעריצים ולא מועדון מתפלחים. מעבר לכך, אני חוזר ושואל: כמה מכלל המשתפים ברשת חברים פעילים בקבוצות כאלה? פרומיל אחד? |
|
||||
|
||||
אתה מתעלם מהעובדה שעל הקבצים עובר תוכן, ושאנשים לא משתפים אותם סתם כי אין להם משהו אחר לעשות. לא משנה אם זה פרומיל - משנה שההתארגנות קיימת ומשפיעה על העולם שמחוץ לרשת. |
|
||||
|
||||
ההתארגנות קיימת ומשפיעה, אבל אם מישהו מנסה להשוות בין הלחימה בארגוני טרור לבין המאבק בשיתוף קבצים אז ההתארגנות הזו אינה דוגמה מוצלחת, גם כי היא מקיפה מספר שולי יחסית של משתפים וגם כי השיתוף אינו המטרה המרכזית שלה. |
|
||||
|
||||
לא ניסיתי להשוות. רק חלקתי על הטענה ''הם לא מאורגנים בשום צורה''. |
|
||||
|
||||
כמובן שכל קשר בין מה שתואר כאן לבין דמויות או ארועים מהמציאות הינו על אחריות הקורא. עם זאת, אין טעם להכחיש, כותב המאמר אוהב את ברקת :-) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |