|
||||
|
||||
אז אני חוזר ועונה. לא רק שמותר שלממשלה יהיו שיקולים נסתרים אלא שלכל ממשלה יש שיקולים ניסתרים. לא על זה דיברתי. יש התנגדות כמעט כלל עולמית-לפחות ברמת ההצהרות, לסיפוח שטחים על ידי מדינת ישראל. כשהממשלה מצהירה שהיא מקימה גדר שכל מטרתה ביטחונית- לחסום מעבר של טרוריסטים- יכול הדבר להתקבל ולו בשתיקה על ידי ארה''ב. אם זה ברור שהגדר היא בעלת מטרה לקבוע את גבולות המדינה, יתקל הדבר בהתנגדות גלויה של ארה''ב. השאלה היא תמיד של בוטות הסתירה הזאת. |
|
||||
|
||||
אני מכיר את סוגיית הגדר. זאת דוגמה טובה בעיני. שאלתי נוגעת להיבטים החוקיים: והיה אם הממשלה פועלת בסתירה בין הצהרות ומעשים, האם יש בזה בעיה חוקית? האם מתפקיד בית המשפט להשגיח שביצוע המעשים יתאים להצהרות? |
|
||||
|
||||
(זאת לא היתה שאלה רטורית) |
|
||||
|
||||
בית המישפט העליון מתייחס לשטחים כאל שטח במימשל צבאי-יענו, שטח כבוש. ככזה מותר לפעול בו או לטובת האוכלוסיה המקומית או מצרכים ביטחוניים. לצערי בית המישפט העליון הראה גמישות רבה בסוגיא: גמישות רבה מדי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |