|
||||
|
||||
הי, האייל האלמוני-המנפצת אינה אוביקטיבית לגבי שיריה... וחוץ מיזה היא רק דוגמא אחת לשפע המשוררים הצעירים שאין לנו שום ידע של ממש על דבר קיומם... |
|
||||
|
||||
אה, נראה שלא הבנת את דבריי. נסיון תיקון: לא "המנפצת באה לאשר..." אלא: "כאשר קוראים את שירתה של המנפצת - מקבלים אישור למחשבה/תחושה/דעה כי גילית חומסקי היא משוררת רצינית הראויה למסגרות אחרות". |
|
||||
|
||||
הי, או קי את זה אני להבין פחות או יותר אך מדוע היא ראויה למסגרות אחרות? הרי חשוב שמשורר יחשוף את עצמו לאוכלוסיה מגוונת אלה עם כן אתה מאמין בקליקות אליטסטיות שברמת העיקרון לא ממש קימות... מה רע באתר אניטרנטי פופוליסטי? אתה רוצה אתרים עם מבחן כניסה? |
|
||||
|
||||
למרות שקראתי את הביטוי ''ברמת העיקרון'' פעמים רבות, מעולם לא הבנתי אותו לאשורו, מעולם לא הבנתי מה בין ה''רמה'' לבין ה''עיקרון'', ומדוע ימצא מישהו לנכון לחבר ביניהם. השערתי היא כי בקרב אלה הנמנים על ה''קליקות האליטיסטיות'', בין אם קיימות, בין אם לאו - ישנם פחות הנוהגים להשתמש בצירוף זה, ''ברמת העיקרון'', מאשר בקרב אלה שאינם נמנים על הקליקות ההן, בין אם קיימות או לא. אני משערת גם כי יוהאן סבסטיאן באך קשישא לא היה מוצא עניין רב ב''כוכב נולד'' ולא, נניח, ב''מופע הקסמים של רוני סופרסטאר'', אם יש כזה. אפרד ממך בברכת שנה טובה ובתקווה כי עניתי על כל שאלותיך, או לפחות על חלקן. |
|
||||
|
||||
הי, האייל האלמוני- גם אני הפרד מימך בברכת שנה חדשה ואחזור לכור מחצבתי הנמוך... נ.ב. האייל האלמוני זה כינוי שכול אחד שלא רוצה להזדהות מקבל באופן אוטמטי או שזה כינוי אינוידואלי? |
|
||||
|
||||
דיון 1009, שאלה 23. |
|
||||
|
||||
ברמת העקרון אני מבין את כוונתך, אבל ברמת המעשה, זהו דווקא ביטוי שקל להבנה - הוא מבצע הפרדה בין שתי רמות שונות: דה יורה ודה פקטו. עם זאת, ברמת העקרון וברמת המעשה גם יחד אני לא מבין את תפקיד הביטוי הזה בהודעה שאליה הגבת. |
|
||||
|
||||
רגע, אז אם הבנתי נכון אותך ואת הישות הנצחית בתגובה 410173 - ישנו מין משהו כזה, "קליקות אליטיסטיות", והוא קיים באופן מעשי אך איננו קיים באופן עקרוני? אתה מוכן להסביר? (נראה שלא כדאי שתפנה אותי אל מר ישות נצחית עצמו, שהצורך להסביר את הדבר עלול לגרום לו אירוע מוחי. סליחה על גסות הרוח, אבל היא פשוט גורמת לי הנאה...) |
|
||||
|
||||
אני הלום בדיוק כמוך באשר לשימוש בביטוי הזה בהקשר הנוכחי, ומכאן השורה השנייה בהודעתי הקודמת. |
|
||||
|
||||
הי, יש לי תחושה מוזרה שצדתי כאן מכשפה... |
|
||||
|
||||
מה הבעיה עם "רמת העיקרון"? המושג הזה מניח היררכיה של תהליכים מחשבתיים, כאשר ברובד הגבוה יושבים עקרונות כלליים ובנמוך התרגום שלהם לפעולה במקרים ספציפיים. כאשר רוצים להדגיש שיש הבדל בין הרמה הכבוהה לבין היישום שלה במקרה מסויים, אפשר, ברמת העקרון, להשתמש בביטוי "ברמת העקרון". |
|
||||
|
||||
ההסבר של אלכסנדרוביץ' היה הרבה יותר פשוט ונוח לעיכול, ובכל מקרה, את ה"ברמה" אפשר להשמיט. בז'רגון הטוקבקיסטי משמש הביטוי הזה (הרווח מאוד - סרוק ותיהנה) שתי פונקציות: א. הוא מגדיל ומנפח את המשפט - צורך הנובע, כנראה, מתוך האמונה שמשפט רב-מילים יותר, הוא מרשים ו"אינטליגנטי" יותר. ב. הוא ממלא את מקום המילה "למעשה" - מילה פשוטה ולא פומפוזית המבטאת, עפי"ר, את *ההיפך* מן "ברמת העיקרון". הביטוי מופיע אצל הבחור הנצחי בתגובה 410111 ובתגובה 410173. למה נתכוון המשורר במשפטו מתגובה 410173: "הרי חשוב שמשורר יחשוף את עצמו לאוכלוסיה מגוונת אלה עם כן אתה מאמין בקליקות אליטסטיות שברמת העיקרון לא ממש קימות..."? נדמה לי שהוא התכוון לומר בערך כך: "הרי חשוב שמשורר יחשוף את עצמו לאוכלוסיה מגוונת, אלא אם כן אתה מאמין לכמה חארות שחושבים שהם יותר טובים מאחרים - מחשבה שקיימת רק אצלם בראש ולא בעולם האמיתי". אי לכך, יכול היה לכתוב: "קליקות אליטיסטיות שלמעשה (או - "שבעצם" - ) לא ממש קיימות". ומדוע בכל זאת כתב במקום זה - "ברמת העיקרון"? - משום שטוקבקיסט המכבד את עצמו לא יעביר יום טוב בלי שש-שבע רמות עיקרון לפחות, וכל המרבה הרי זה משובח. מה הבעיה? - אין שום בעיה, אלא שאין לי כל כך חשק שהטוקבקיזם יחדור הנה, לאתרנו הגיקי המתוק. או כמו שאמרו אנשי ההדר הז'בוטינסקאי (נראה אותך מתקתק את כל המילה הזאת בלי לנשום באמצע) האמיתי: יש להם עשרים ושלוש מדינות, למה הם מוכרחים דווקא את שלנו? אה, וזה גם בגלל שאני מכשפה, כפי שהפליא לאבחן המותקף עצמו, בתגובה 410505. |
|
||||
|
||||
לא, לא - האמונה היא שמשפט רב מילים יותר הוא מרשים ו''אינטיליגנטי'' יותר. |
|
||||
|
||||
הי, ברמת העיקרון הם לא ''מוכרחים דווקא'' להכנס לאתר ''הגקי המתוק'' כפי שחש השכן של אבא שלי בשעה שהוא נתן את הפקודה לירות על האלטלנה... |
|
||||
|
||||
לא הבנתי מה העניין עם אלטלנה ומה ההשוואה. למה אתה מתכוון? השכן של אבא שלך היה רבין? |
|
||||
|
||||
הי, כדי להבין יש צורך ביכולת אורגנית להבין... א-ליראות על מה התגובה... ב- להפנים את רוח הדברים... ג- זה לא רבין... |
|
||||
|
||||
קראתי ולא הבנתי, זה שאין לי יכולת להבין זה עוד לא אומר שאני לא בנאדם אבל אם אתה לא רוצה אז אל תסביר. רצונך הוא כבודך. |
|
||||
|
||||
הי, מור- סורי עם פגעתי זאת לא היתה הכוונה... איזה אלמונית על מונית בתגובה לתגובה רמזה על כך שהאתר ''הגיקי המתוק'' הוא לא לתגובות של טוקבקים ושות, אז הגבתי בהתאם במיוחד על ציטוטים בדבר עליונות האידאה הזבוטינסקית או מה שהיא לא תהיה... ומה לעשות השכן של אבא שלי בגישה מאוד דומה חשב שזה נכון לתת הוראה לפתוח באש על האטלנה, קומפרנדו... עכשיו יש לי את התחושה שאת לא האלמונית אל מונית אלה עם כן את מדברת בכמה קולות... |
|
||||
|
||||
המחשבה שאתה ישות נצחית מדכדכת עד מאד. העניין הוא שיש המון אתרים שמתעניינים בישויות כאלה, ובטח תמצא שם אוזן קשבת וגישה יותר אמפטית (קומפרנדו?) מאשר כאן. למשל, אני ממליץ בכל פה על האתר http://www.notes.co.il/uripaz/index.asp שאלפי קוראים נהנים ממנו מדי יום ביומו. |
|
||||
|
||||
ילדים, קראו את הקטע הבאה: "אדר מיקי סמילנסקי, נכדתו של יזהר, מספרת *בשיחות פרטיות* על החשיבות שייחס סבה, ס' יזהר, למסורת היהודית. "חגי ישראל נערכו אצלנו בבית באופן מסורתי", היא מספרת. "בליל הסדר נקראה ההגדה כולה כולל השירים, ולעיתים אף שיר השירים; בחנוכה חגגנו יחד גם את יום הולדתה של סבתי. בשבת הודלקו נרות (למרות שלא שמרנו שבת). ראש השנה, שהיה יום הולדתו של סבא, תמיד היה החג החשוב ביותר בשנה." (http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicCont...) ואמרו, להיכן נעלמה לה האתיקה של מר פז. |
|
||||
|
||||
בחייך, אני מנסה לתעל אנרגיות מסויימות למקומות ראויים, ואתה מתעקש לגרור הנה עוד ועוד מהן? |
|
||||
|
||||
ייתכן שמדובר בנ.ב. מתגובה 409307. ואגב, ראוי גם לשים לב לשורה הראשונה באותה תגובה. |
|
||||
|
||||
יש לך ספק? |
|
||||
|
||||
רציתי שהכל ידעו (ומי יודע, אולי אחרי המייל הנכדה באמת נפגשה איתו ל"שיחות פרטיות"?). |
|
||||
|
||||
''שיחה פרטית'' הוא מושג שמתאר גם חילופי דואל. |
|
||||
|
||||
הי, לחיי השוטים שבדרך ושטעם ליבם לא יחמץ... |
|
||||
|
||||
אם היית כאן מזמן והיית מכיר כמונו את החשמנית השמאלנית היית מבין שהדיבור שלה על ז'בוטינסקי היה באירוניה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |