|
||||
|
||||
מה שאמרת. המקרה הזה ודומיו נתפסים כבעיה נשית ולא כבעיה אנושית. כעניין של היחסים בין המינים (שבהם, יאמרו אחדים, מותר כמעט הכל) ולא כעניין של הוגנות, אנושיות או אמפתיה. מעבר לזה, רוב הגברים ששמעתי מתבטאים בעניין חזרו והדגישו כמה המקרה "אפור" ולא מצדיק חריצה חד משמעית או גינוי. מדוע זה כך? אני לא אתחיל. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע מי הם רוב הגברים ששמעת מתבטאים בעניין. מעניין כמה מהם הורים לילדות בגיל העשרה. |
|
||||
|
||||
אף אחד. |
|
||||
|
||||
אבל אתה יודע מה? חשבתי על זה. התגובה שלך שוב דוחקת את המקרה לאותה מגירה, כאילו הוא עניינן הבלבדי של בנות עשרה ושל מי שאמורים לדאוג להן. כשלמעשה, יש לו השלכות מוסריות רחבות הרבה יותר. אני לא רוצה לדעת למשל איך החבר'ה האלה מתייחסים לחלשים בכלל, לכל מי שהם יכולים לנצל באופן "אפור", שנותר לכאורה נורמטיבי. או איך הם יתייחסו בעתיד לעובדים הכפופים להם, קל וחומר לעובדים זרים. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאת טועה, אבל אין לי כח להכנס לזה. בגדול, אני חושב שכמו שמי שיש לו בת בגיל העשרה, עושה השלכה מהמקרה הפרטי לכלל בנות העשרה, כך גם מי שיש לו בת בת 3 משליך מכלל בנות העשרה לכלל הבנות, לכלל הילדים - ובכלל. בקיצור - מעבר לנסיון החיים שמביא הגיל, האחריות שמביאה ההורות משנה את תפיסת העולם. |
|
||||
|
||||
לא הבנת. אין לי ויכוח עם זה שההורות היא פקטור לעניין מידת המוטרדות מהמקרה הזה. אני אומרת שלא רק היא צריכה להיות פקטור כאן. |
|
||||
|
||||
נו, ונראה לך שרק היא פקטור כאן? לי נראה שהיא דווקא פקטור שולי. הגורמים הדומיננטיים הם רקע חברתי-תרבותי וחינוך. |
|
||||
|
||||
לי נראה שהבנת הנקרא היא הפקטור החשוב ביותר. |
|
||||
|
||||
זאת לא היית את שדיברה על "איך החבר'ה האלה מתייחסים לחלשים בכלל, לכל מי שהם יכולים לנצל באופן "אפור", שנותר לכאורה נורמטיבי."? |
|
||||
|
||||
נכון, ולכן נראה לי מוזר שהאלמוני עונה לי כאילו אני זו שאמרתי שרק ההורות היא פקטור. |
|
||||
|
||||
כיוון שחלק מאלה שיש להם בנות בנות עשרה, ולמרבית הצער - גם חלק מאלה שבנותיהם בנות שלוש - מנצלים אותן באופן דומה מאוד וחמור עוד יותר, לא הייתי מכלילה את טענתך לגבי *כל* ההורים. |
|
||||
|
||||
עד כמה שהכרתי כאן את דורון, הוא אדם דייקן ולעולם לא ידבר על *כל*, אלא אם כן זה בנושא שיש לגביו הוכחות ברורות (משהו כמו "כל האנשים מתים בסוף"). |
|
||||
|
||||
הדוגמא שלך לא טובה. לגבי אלה החיים היום אתה לא יכול לדעת. |
|
||||
|
||||
טוב, אז: "כל האנשים נולדו פעם". "כל אלה שחיו במאה ה-12 אינם עמנו עוד, חוץ משישה שפיה טובה פיזרה עליהם אבקת קסמים והם יחיו, כל אחד, 3500 שנה". "כל הדרקונים אינם בני אדם, הם דרקונים". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |