|
||||
|
||||
לפרשת נבטים לא יוחדה, עכש"ז, ידיעה בפני עצמה, ומאחר והדיון בה נוהל כאן, אני מביאה כאן גם את הקישורים: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/473/869.html (אל הקישור לאומדיה הגעתי בעקבות קישור ששלח כנראה אורי פז לכתבה שלו-עצמו בעניין אחר, בתגובה 409679)http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicCont... איך זה שרק נשים ורק ארגוני נשים מזדעקים? האם גופים אחרים, בהם פעילים גברים ונשים יחדיו - אינם מעוניינים שנהיה חברה בריאה ושפויה יותר? האם אינם מודאגים מכך שבעקבות הסיום המינורי וקוצר היד המשפטי- תיווצר לגיטימציה (או שמא רק תתעצם - למעשה, הלגיטימציה כבר נשמעה עם פרסום הפרשה, בין השאר בתגובות באיטרנט ואפילו כאן באייל) ותתפתח נורמה? האם זוהי *רק* - "בעיה של נשים"? |
|
||||
|
||||
מה שאמרת. המקרה הזה ודומיו נתפסים כבעיה נשית ולא כבעיה אנושית. כעניין של היחסים בין המינים (שבהם, יאמרו אחדים, מותר כמעט הכל) ולא כעניין של הוגנות, אנושיות או אמפתיה. מעבר לזה, רוב הגברים ששמעתי מתבטאים בעניין חזרו והדגישו כמה המקרה "אפור" ולא מצדיק חריצה חד משמעית או גינוי. מדוע זה כך? אני לא אתחיל. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע מי הם רוב הגברים ששמעת מתבטאים בעניין. מעניין כמה מהם הורים לילדות בגיל העשרה. |
|
||||
|
||||
אף אחד. |
|
||||
|
||||
אבל אתה יודע מה? חשבתי על זה. התגובה שלך שוב דוחקת את המקרה לאותה מגירה, כאילו הוא עניינן הבלבדי של בנות עשרה ושל מי שאמורים לדאוג להן. כשלמעשה, יש לו השלכות מוסריות רחבות הרבה יותר. אני לא רוצה לדעת למשל איך החבר'ה האלה מתייחסים לחלשים בכלל, לכל מי שהם יכולים לנצל באופן "אפור", שנותר לכאורה נורמטיבי. או איך הם יתייחסו בעתיד לעובדים הכפופים להם, קל וחומר לעובדים זרים. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאת טועה, אבל אין לי כח להכנס לזה. בגדול, אני חושב שכמו שמי שיש לו בת בגיל העשרה, עושה השלכה מהמקרה הפרטי לכלל בנות העשרה, כך גם מי שיש לו בת בת 3 משליך מכלל בנות העשרה לכלל הבנות, לכלל הילדים - ובכלל. בקיצור - מעבר לנסיון החיים שמביא הגיל, האחריות שמביאה ההורות משנה את תפיסת העולם. |
|
||||
|
||||
לא הבנת. אין לי ויכוח עם זה שההורות היא פקטור לעניין מידת המוטרדות מהמקרה הזה. אני אומרת שלא רק היא צריכה להיות פקטור כאן. |
|
||||
|
||||
נו, ונראה לך שרק היא פקטור כאן? לי נראה שהיא דווקא פקטור שולי. הגורמים הדומיננטיים הם רקע חברתי-תרבותי וחינוך. |
|
||||
|
||||
לי נראה שהבנת הנקרא היא הפקטור החשוב ביותר. |
|
||||
|
||||
זאת לא היית את שדיברה על "איך החבר'ה האלה מתייחסים לחלשים בכלל, לכל מי שהם יכולים לנצל באופן "אפור", שנותר לכאורה נורמטיבי."? |
|
||||
|
||||
נכון, ולכן נראה לי מוזר שהאלמוני עונה לי כאילו אני זו שאמרתי שרק ההורות היא פקטור. |
|
||||
|
||||
כיוון שחלק מאלה שיש להם בנות בנות עשרה, ולמרבית הצער - גם חלק מאלה שבנותיהם בנות שלוש - מנצלים אותן באופן דומה מאוד וחמור עוד יותר, לא הייתי מכלילה את טענתך לגבי *כל* ההורים. |
|
||||
|
||||
עד כמה שהכרתי כאן את דורון, הוא אדם דייקן ולעולם לא ידבר על *כל*, אלא אם כן זה בנושא שיש לגביו הוכחות ברורות (משהו כמו "כל האנשים מתים בסוף"). |
|
||||
|
||||
הדוגמא שלך לא טובה. לגבי אלה החיים היום אתה לא יכול לדעת. |
|
||||
|
||||
טוב, אז: "כל האנשים נולדו פעם". "כל אלה שחיו במאה ה-12 אינם עמנו עוד, חוץ משישה שפיה טובה פיזרה עליהם אבקת קסמים והם יחיו, כל אחד, 3500 שנה". "כל הדרקונים אינם בני אדם, הם דרקונים". |
|
||||
|
||||
אז לא היתה כאן רעידת אדמה? מפקד הבסיס התפטר, במידה רבה בעקבות הלחץ הציבורי. שני אנשי קבע קבלו עונש משמעתי חמור: נאלצו לפרוש מהצבא. היתה התייחסות רבה למפקד הבסיס. לא מצאתי פרטים רבים יותר על העונשים שהוטלו על החיילים והנימוקים שניתנו להם. ההתייחסות לכל הפרשה בכתבות היא מאוד לא רצינית ומזללזלת. השימוש במילה "אונס" שולח את חיצי הביקורת לכיוון שגוי. כל מי שקורא את הדיווחים יקרא מייד את תגובתה של הנערה ש"הכל היה בהסכמה" וי[ת]מלמל מתחת לשפמו/ה משהו המתירנות המוגזמת בחברה. (כן אני יודע שלפי החוק מתחת לגיל 14 אין משמעות להסכמה הזו. אולם במקרה הזה יש חשיבות רבה למראה) חסרה לי התייחסות לשני דברים: * איפה ההורים? האם לא צריך להפנות חלק מהביקורת גם אליהם? אם מישהו טוען שהמפקדים היו חייבים לשים לב, קל וחומר הורים לילדה בת 12 או 13. * מה שיותר חמור מזעזע מהאונס שהיה או לא היה, הוא הסרסרות. |
|
||||
|
||||
להורים התייחסו בהרבה מאוד טוקבקים לכל מיני כתבות בפרשה, וכן בדיונים באייל. אכן, העתונות עצמה והמשפט משום מה כמעט ולא נגעו בעניין, וזה מעורר תמיהות. וודאי שהסרסרות היא הקטע היותר מזעזע כאן. |
|
||||
|
||||
זה אכן אחד המקרים הבודדים בצה"ל שבו הש"ג *כן* היה צריך לקחת אחריות (ודווקא כאן זה לא קרה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |