|
||||
|
||||
"ת"ר עני ועשיר ורשע באין לדין. לעני אומרים לו מפני מה לא עסקת בתורה אם אומר עני הייתי וטרוד במזונותי אומרים לו כלום עני היית יותר מהלל ... עשיר אומרים לו מפני מה לא עסקת בתורה אם אומר עשיר הייתי וטרוד הייתי בנכסי אומרים לו כלום עשיר היית יותר מרבי אלעזר בן חרסום ... רשע אומרים לו מפני מה לא עסקת בתורה אם אמר נאה הייתי וטרוד ביצרי אומרים לו כלום נאה היית מיוסף הצדיק ..." (יומא לה:) |
|
||||
|
||||
מה יגיד רשע שהוא גם מכוער וגם, אפילו, יודע את זה? |
|
||||
|
||||
במקום להחמיא לו על העיניים היפות מחמיאים לו על חדות הראייה. |
|
||||
|
||||
זה יפה! ואם ברקת תשאל האם באמת כל אחד יכול להיות גדול בתורה? נגיד לה: מה שבטוח זה שמי שלא "עוסק בתורה" ולומד דף גמרא ביום, לא יכול. ומי שכן לומד דף ביום, האם מובטח לו שיהיה גדול בתורה כמו הלל? - לא! אז זו סיבה לא ללמוד תורה? - לא! וכל כל אחד בוחר את תורתו. |
|
||||
|
||||
"הפוך בה והפוך בה" [בתורה] "... לפום צערא אגרא". |
|
||||
|
||||
תורה "לפום צערא אגרא" נשמע שלא לשמה, אבל בסדר... "לעולם יעסוק אדם בתורה [שבחר] ובמצוות אפילו שלא לשמן, שמתוך שלא לשמה בא לשמה" |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |