|
||||
|
||||
חשבתי שחברה ציבורית היא חברה שנסחרת בבורסה (ואגד לא). טעיתי? |
|
||||
|
||||
לא טעית, אבל קאופרטיב נראה לי קרוב יותר לחברה ציבורית מלחברה פרטית משום שכל אחד יכול (במחיר של הפיכת נהג אוטובוס, פלוס קצת כסף) להפוך לבעלים של חלק ממנה. מעבר לכך הבעלים שלה הוא ציבור של אלפים. נדמה לי (אם כי אני בכלל לא בטוח בנושא) שגם מבחינת שקיפות קואופרטיב בד''כ יטה לכיוון חברה ציבורית. |
|
||||
|
||||
עד כמה שאני יודע, לא ניתן כיום להצטרף לאגד וגם כשהיה ניתן להצטרף לאגד רק בנים של חברי אגד, חתנים של חברי אגד ובעלי קשרים מיוחדים עם הנהלת אגד היו יכולים להצטרף. אני בכלל לא בטוח שאגד מקיימת את השקיפות הנדרשת מחברה ציבורית (ראית פעם דוחות שלה? אני לא). |
|
||||
|
||||
ברוך הבא למשפחה (למען האמת לא רשום שם האם נהג הופך אוטומטית בשלב כל שהוא לחבר אגד, הנחתי שזה המצב משום שכך מוגדרת אגודה שיתופית). |
|
||||
|
||||
עד כמה שידוע לי, זה לא כל נהג. יש גם שכירים. |
|
||||
|
||||
ידוע לך האם מציעים לנהג אפשרות כזאת (לאחר פרק זמן לא סביר) ? |
|
||||
|
||||
לא נראה לי, אבל זו לא ידיעה ממשית. |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי (ואני אומר את זה על סמך נוכחות אישית ארוכת ימים בפורום תחבורה ציבורית בתפוז בו נמצאים כמה וכמה חברי אגד ושכירים באגד) אתה יכול להתקבל כשכיר בלבד. חברות באגד היתה מותנית בקרבת משפחה לחבר אגד (בן או חתן בלבד) והיום כבר לא מקבלים בכלל חברים חדשים. דרך אגב מה דעתך על זה? |
|
||||
|
||||
במקרה כזה אתה צודק, זה באמת קרוב יותר לחברה פרטית. הכתבה היא די שטותית (בלי קשר לעובדה שצריך לקבל נשים), לדוגמא המניה שמזכירים את ערכה, היא מניה שחברי אגד קונים (או לפחות קנו בעבר, אולי השתנו פני הדברים) אם כבר אז היה צריך לדבר על התשואה שלה (שלמיטב ידיעתי, לפחות בעבר היתה גרועה). מעבר לכך בדרגים מקצועיים רבים מועסקים רק שכירים בחוזה, משום שחברות באגד פרושו גם משכורת של חבר אגד, זאת להבדיל מחוזה שיכול לקבל שם סכומים נאים בהרבה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |