|
||||
|
||||
ברור לי שתיכף מישהו יצעק כאן "אד הומינם!", אבל באמת, כיון שכבר הודית לי על עצות שיעצתי, הנני לייעץ שוב: קרא את המאמר, נסה לשכוח את הקטע האישי שיש לך עם סקילה באבנים 1, והמבלבל כל אפשרות שלך לראות משהו בצורה ברורה - ואז אולי תצליח להבין את המושג "חירות חיובית". זה לא אומר שבהכרח תסכים, זכותך לא להסכים, אבל אולי יש סיכוי שלפחות תבין. 1 תגובה 405995, תגובה 405997, תגובה 406009, תגובה 406330, ועכשיו תגובה 406920 (עוד לא היה כאן שיא אישי כל כך מהיר, תאמין לי). |
|
||||
|
||||
זה לא "אד הומינם" אלא פשוט אוסף שרירותי. למרות שאין חובה להפריך טענה שרירותית, עקב העצות הטובות שקיבלתי אחזיר טובה: סקילה באבנים נתמכת במסגרת "חירות חיובית". מתוך המאמר: "התפיסה האחרת של חירות נקראת החירות החיובית משום שהיא נתפסת כהימצאות של שליטה עצמית, תכלית, או הגשמה עצמית. כאן, האדם איננו נחשב בן־חורין אם הוא עושה כרצונו, - אלא רק אם יעשה את ***הדבר שראוי לו לעשותו***. זוהי התפיסה הרדיקאלית (מבית מדרשם של רוסו, מרקס והגל) של החירות. לפי ברלין, אנו משתמשים בתפיסה זו כאשר אנו דנים בשאלה "מה או מי הוא מקור הסמכות אשר ***קובע מה ראוי לו לאדם להיות או לעשות***". " היות ואין הגדרה ואין שום סטנדרט לקבוע מה "ראוי" לאדם לעשות, הכל הולך: סקילה באבנים היא החירות להשגמה עצמית איסלאמית, ושריפת אנשים בעודם בחיים היא חירות למרחב התפשטות לגזע העליון. ד"א תוכל לשמור על המוניטין שלך כיועץ איכותי אם תמציא לעצמך שם או כינוי. ודאי אינך רוצה שהמוני זומבים אמוציונאליים אנונימיים יהנו מתהילת-חינם? |
|
||||
|
||||
מה זה "זומבים אמוציונאליים"? |
|
||||
|
||||
זה היה אוסף שרירותי אם אלה היו תגובות של כמה מגיבים שונים. התגובות המלונקקות הן כולן שלך והחריגות (האלימה?) שלהן היא שהופכת את האוסף ללא שרירותי אלא בעל מאפיינים ברורים (הכותב, המוטיב החוזר החריג). אי לכך לא תיפלא הקפיצה המיידית שלך מטענת חוסר ההגדרה ל"מה ראוי", למסקנה (הבנויה על אסוציאטיביות אישית) כי ה"מה ראוי" עשוי לכלול דווקא חירות אלימה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |