בתשובה לאורח_יניב, 31/08/06 2:00
אין ''סוגים'' של חירויות 406830
היי יניב.
"חירות חיובית" איננה אנטי מושג:
1.הנ"ל היא טענה ולא מושג.
2.המושג "חיובי" מכוון לסטנדרט (בדומה ל-"טוב ורע"). אדם שלא מעריך את חירותו, חירות זו תהיה שלילית עבורו.
אין ''סוגים'' של חירויות 406833
לטענות יש כמה ניסוחים מקובלים, למשל ''אם... אז...'', וכו'.
אין ''סוגים'' של חירויות 406855
האות ו' יכולה לשמש כתנועה (o) או כעיצור (ve).
אין ''סוגים'' של חירויות 406920
1. טענה במסווה של הגדרה היא "עיסקת חבילה", אם הטענה סותרת תכונה של המושג הבסיסי (חירות) - אז זה בנוסף "אנטי-מושג".
2. כמעט, אבל איך תסביר "חירות חיובית" באופן זה? זכור שמשמעות המושג היא החירות לסקול אותך באבנים וכו'.
אין ''סוגים'' של חירויות 406929
ברור לי שתיכף מישהו יצעק כאן "אד הומינם!", אבל באמת, כיון שכבר הודית לי על עצות שיעצתי, הנני לייעץ שוב: קרא את המאמר, נסה לשכוח את הקטע האישי שיש לך עם סקילה באבנים ‏1, והמבלבל כל אפשרות שלך לראות משהו בצורה ברורה - ואז אולי תצליח להבין את המושג "חירות חיובית". זה לא אומר שבהכרח תסכים, זכותך לא להסכים, אבל אולי יש סיכוי שלפחות תבין.

1 תגובה 405995, תגובה 405997, תגובה 406009, תגובה 406330, ועכשיו תגובה 406920 (עוד לא היה כאן שיא אישי כל כך מהיר, תאמין לי).
אין ''סוגים'' של חירויות 406932
זה לא "אד הומינם" אלא פשוט אוסף שרירותי.

למרות שאין חובה להפריך טענה שרירותית, עקב העצות הטובות שקיבלתי אחזיר טובה:
סקילה באבנים נתמכת במסגרת "חירות חיובית". מתוך המאמר:

"התפיסה האחרת של חירות נקראת החירות החיובית משום שהיא נתפסת כהימצאות של שליטה עצמית, תכלית, או הגשמה עצמית. כאן, האדם איננו נחשב בן־חורין אם הוא עושה כרצונו, - אלא רק אם יעשה את ***הדבר שראוי לו לעשותו***. זוהי התפיסה הרדיקאלית (מבית מדרשם של רוסו, מרקס והגל) של החירות. לפי ברלין, אנו משתמשים בתפיסה זו כאשר אנו דנים בשאלה "מה או מי הוא מקור הסמכות אשר ***קובע מה ראוי לו לאדם להיות או לעשות***".
"

היות ואין הגדרה ואין שום סטנדרט לקבוע מה "ראוי" לאדם לעשות, הכל הולך:
סקילה באבנים היא החירות להשגמה עצמית איסלאמית,
ושריפת אנשים בעודם בחיים היא חירות למרחב התפשטות לגזע העליון.

ד"א תוכל לשמור על המוניטין שלך כיועץ איכותי אם תמציא לעצמך שם או כינוי.
ודאי אינך רוצה שהמוני זומבים אמוציונאליים אנונימיים יהנו מתהילת-חינם?
אין ''סוגים'' של חירויות 406935
מה זה "זומבים אמוציונאליים"?
אין ''סוגים'' של חירויות 407075
זה היה אוסף שרירותי אם אלה היו תגובות של כמה מגיבים שונים. התגובות המלונקקות הן כולן שלך והחריגות (האלימה?) שלהן היא שהופכת את האוסף ללא שרירותי אלא בעל מאפיינים ברורים (הכותב, המוטיב החוזר החריג). אי לכך לא תיפלא הקפיצה המיידית שלך מטענת חוסר ההגדרה ל"מה ראוי", למסקנה (הבנויה על אסוציאטיביות אישית) כי ה"מה ראוי" עשוי לכלול דווקא חירות אלימה.
אין ''סוגים'' של חירויות 406948
1."טענה במסווה של הגדרה היא "עיסקת חבילה"" ---נכון.

"אם הטענה סותרת תכונה של המושג הבסיסי (חירות) - אז זה בנוסף "אנטי-מושג"."
אבל אין כאן סתירה. הטענה "חירות חיובית" מתייחסת להערכת אדם לחירות. ניתן לשער כי יכול להתקיים אדם שיראה בחירות (זכור - לא מדובר רק בחירות אישית אלא באופן כללי) אקט שלילי (רודן שמעדיף לשלול את חירותם של נתיניו). מאחר והטענה "חירות שלילית" עשויה להתקיים, הניגוד אף הוא יכול להתקיים. אני מעריך את חירותי ורואה בה ערך ע"פ הסטנדרט שלי למוסר. לכן אני רואה בה ערך חיובי עבורי. כמו כן אני מבין שחיים בחברה שבה נשמרות חירויותיהם של החברים בה יועילו לי יותר מחיים בחברה שלא מגנה על חירויות אלו. לפיכך אני רואה גם בחירויותיהם של אנשים אחרים ערך חיובי.

2."זכור שמשמעות המושג היא החירות לסקול אותך באבנים"
למה?
אין ''סוגים'' של חירויות 407046
1. בסדר, ההגדרות שלך עקביות, אבל הן לא ההגדרות שבמאמר.
לחץ Ctrl+F, כתוב "חירות חיובית" ותקבל את ההגדרה למושג מתוך המאמר. דבר אחד ייאמר לזכות כותב המאמר - הוא מגדיר את מושגיו.
התכונות "חיוביות" ו"שלילית" *אינן* מבטאות הערכה כפי שאתה עושה, אלא מושגים חדשים לגמרי.

2. זה נובע מיד מן ההגדרה - בתנאי יחיד שסקילה באבנים היא משהו "ראוי" (אין הגדרה).
אין ''סוגים'' של חירויות 407082
התייחסתי רק לטענות שלך. המאמר לא שווה התייחסות.
אין ''סוגים'' של חירויות 407309
חבל שהכותב הכי מסקרן כותב הכי מעט.
הטענות שלי מתבססות על ההגדרות שבמאמר,
מבחינה אינטלקטואלית המאמר אינו שווה התייחסות,
אבל מבחינה פרקטית כדאי מאוד להתייחס אליו - שכן הפרכתו אינה פחות מאשר הגנה עצמית.
כאשר יעלו הברברים על ביתך, בשם ה''חירות החיובית'' שלהם לעשות כך, תצטער שלא פירקת כמה מהם מנשקם - המאמר הנ''ל.
אין ''סוגים'' של חירויות 407462
הדרך להילחם היא לדייק בטיעונים. רציתי לתקן אותך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים