|
||||
|
||||
אתה מדבר על פילוסופיות איזוטריות ואני מדבר על תוצאות ממשיות. ברור שיש למעסיק זכות לפטר עובד. הרי העסק הוא קניינו הפרטי והוא רק שוכר מהעובד את כוח עבודתו; אם נדבר במישור הפילוסופי כפי שאתה כותב כאן את כל דבריך,הרי בעל הקניין אינו מפטר את העובד (אדם); הוא מפטר את כוח העבודה ששכר מאותו אדם. תורת הכלכלה ששלטת בעולם (למרבית הפתעתי אתה טוען שאיננה קפיטליסטית), לוקחת תפיסות פרטניות -מעסיק מול עובד-ומשליכה אותן על נתונים מצרפיים-אוכלוסיות שלמות. אז ראשית, תשאל את אותם אנשים בני 50 שפוטרו פיטורי ייעול כדי לשפר את שורת הרווח בעשירית האחוז (אולי כדי להגדיל את הדיווידנד), ולאחר שנה נשכרו אחרים במקומם, האם אין זו פעולה ברוטלית לגביהם? אולי כדאי שננהל דיון ברוטליות מהי? האם ברוטליות היא רק אלימות פיסית-מכות? אולי התייחסות לאנשים כמו לציוד וחמרי גלם היא פעולה ברוטלית? |
|
||||
|
||||
1. איני מגן על תורת הכלכלה השלטת בעולם ואין לי עמדה לגבי האופן בו היא "לוקחת תפיסות פרטניות -מעסיק מול עובד-ומשליכה אותן על נתונים מצרפיים-אוכלוסיות שלמות." ד"א מטרת חיינו אינה שיפור "ערכים מצרפיים". אני מדבר על פילוסופיה אשר ניתנת ליישום במציאות. 2. " תשאל את אותם אנשים בני 50 שפוטרו פיטורי ייעול כדי לשפר את שורת הרווח בעשירית האחוז (אולי כדי להגדיל את הדיווידנד), ולאחר שנה נשכרו אחרים במקומם, האם אין זו פעולה ברוטלית לגביהם?" הבנתי, "ברוטאליות" = כל מה שאדם מרגיש ש"ברוטאלי" מבחינתו. המעסיק ברוטאלי, אני ברוטאלי, גם אתה ברוטאלי. 3. "אולי כדאי שננהל דיון ברוטליות מהי?" מאחר ואתה הצגת את המילה לראשונה, הדיון המבוקש יהיה הודעה אחת מצידך בה הגדרת המושג. אני מהמר שההגדרה תהיה סובייקטיבית ולא ניתן יהיה להתאים לה ערך מוסרי (כלומר לא תוכיח ש"ברוטליות" זה דבר *רע*). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |