|
||||
|
||||
יובל שלום, המדובר בשיטה הגרמנית אשר מכשירה את הצעיר במקום העבודה במשך פרק זמן של עד כארבע שנים, אשר מתוכן הוא חייב לבקר פעמיים בשבוע בבית הספר המקצועי להשלמת השכלה טכנית וכללית, ושלוש פעמים בשבוע במפעל המכשיר. המיוחד בשיטה זו היא העובדה שהמפעל מחזיק ומממן את כל הכשרתו ומשכורתו של הצעיר, גם שהוא נמצא בזמן לימודיו בבית הספר - דבר אשר אינו קיים כלל בשיטות מערביות אחרות 1. שיטה זו מרתקת אמנם את דמיונם של אירופאים אחרים, אך נסיונות יישומה במקומות אחרים ברחבי העולם המערבי נחלו כישלון חרוץ. במסגרת הסמינר בנושא שיטה זו הוזמנו מספר מומחים מישראל לפרק זמן של שבועיים, על מנת לבדוק פעם נוספת שיטה זו מקרוב. חברת-קארל-דיסברג הטילה עליי לערוך, לתרגם וללוות סמינר זה לכל אורך שלביו, תוך שימת דגש מיוחדת מצידי על הנקודה ההגליאנית בשיטה זו 2. באם תרצה ותהיה מעוניין בפרטים נוספים - אשמח לשלחם לדוא"לך הפרטי. שלך אלכסנדר מאן 1 הכוונה למועדון המדינות הרומנו-לטיניות ומועדון המדינות היהודו-קלוויניסטיות [כהגדרת שיטתי בלבד], אשר בהן המערכת הדואלית הגרמנית אינה מצליחה לתפקד. מחד הגרמנים נטו עד כה להצניע עובדה מעניינת זו ולנסות ולנמקה בהסברים טכניים בלבד לשיטתם, ומאידך בני עמים אחרים ניסו להסביר זאת ב'חריצות הגרמנית', אך אף צד לא הצליח לנמק תופעה זו עד כה. 2 הנקודה ההגליאנית מהווה מעין פתח להבנת המבנה הלותרני לשיטתי בארצות צפון אירופה. |
|
||||
|
||||
אלכס שלום לכשתתפנה, כמובן, אשמח לשמוע הבהרות על "הנקודה ההגליאנית מהווה מעין פתח להבנת המבנה הלותרני". מהי הנקודה? מהו המבנה? וכו וכו. שלך בידידות שי מור. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |