|
||||
|
||||
תודה. א. צודקת. "תחזרי לכוס של האמא שלך." מה לא בסדר? כוס, לפי מילון אבן שושן, היא כלי שתיה. מה גס רוח פה? כמובן, התכוונתי לזה שאת צריכה לשבת איתה על כוס תה. פרשנות : א. "זין" ו"כוס" הם מילים שהגסות שלהן תלויית הקשר ודקדוק. אם את זקוקה להסבר יותר ריגורוזי למה הביטוי שלך גס רוח בהקשר הזה, אמשח להסביר. ב. כמדיניות, אני לא חושב שזה אי פעם הוכיח את עצמו. ואגב, מה את עושה אם החיזבאללה מאיים שהוא יפגיז כל יום עיר אחרת בקטיושה אם לא נשלם לו מיליון דולר ביום? האם המשוואה "עדיף לחסוך בחיי אדם" נכונה ? את מוזמנת לקרוא ערכים רלוונטיים על תורת המשחקים (יש כמה מעולים בויקיפדיה). 2. אם הוא תמיד ריק מאזרחים ונמצא במבנה מבודד מחוץ לביירות, את צודקת. לצערנו, הוא לא. 3. לא, אבל אני יכול להציג בפניך מהלך לוגי ברור שמסביר איך המנעות מכניעה לסחטנות, וגביית מחיר כבד מהסוחט, ממזערת את מקרי הסחיטה ונזקיהם (בפרוטקשן שכונתי כמו ביחסים בין לאומיים). האם את יכולה להציג מהלך לוגי מקביל שמתאר כיצד כניעה לסחטנות ממזערת את מספר מקרי הסחיטה. |
|
||||
|
||||
א. אני יכולה להראות לך ספרים רבים שבהם הביטוי "כלי זין" מופיע בהקשרים מכובדים ביותר. למעשה, קשה לי להאמין שיש הקשרים רבים לא מכובדים שהוא מופיע בהם. את המלה כוס לא ראיתי בהקשרים כאלה. את המלה "זין" לבדה אתה תרמת לדיון. ב. למיטב ידיעתי, מאז ה"סחיטה האחרונה" שהצליחה(1) ועד חטיפתו של גלעד שליט חלפו כמה שנים. מאז ה"סחיטה" האחרונה שנענתה במתקפה מוחצת ועד לניסיון הבא בעניין זה חלף משהו כמו שבוע. כשהחיבזאללה ימציא את רעיון מיליון הדולר - נדבר גם עליו. ג. או.קיי. בשביל זה צריך להיות לנו מודיעין טוב. נכון שאין. אם כך - צריך פעולת ראווה אחרת. אחזור אתה בהזדמנות. ד. חטיפה לצורכי סחיטה היא תמיד (בהקשרים פוליטיים/צבאיים, כמובן) מהלך אחד בתוך מכלול מסוים. הטיפול בה צריך להתאים לאותו מכלול. (ראה 1). ----------- 1. הכניעה אז, דווקא, הייתה טפשית ומזיקה. |
|
||||
|
||||
אני אנסה לעשות סדר במערכת הטיעונים. את טענת: 'להתמיד" בנסיונות החיסול של נסראללה ודאי שלא. אם אפשר לחסל אותו היום, מה טוב. אם אי אפשר (וזה כנראה המצב) - להפסיק מיד את הנהמות על הנצחת שמו של פרץ, לפתור את בעיית המדידה שלהם באופן פרטי (אולי ויאגרה, מה אני יודעת) ולעבור לטרמינולוגיה נוחה ליציאה מהירה בלי שיצטייר ניצחון כבד של החיזבאללה. הרעיון להקריב עוד ועוד חיילים ואזרחים על מזבח מלחמה חסרת תוחלת והצלת כבודנו האבוד נראה לי ממש מתועב. אני השבתי: ברור לי שאם הייתי טוען 1 שאת היסטרית, "חושבת מהרחם", או מפגינה כי את במחזור; אם הייתי טוען שציפי לבני תוקפנית כי היא לא קיימה יחסי מין; אם הייתי טוען שד"ר רייס אלימה כי היא גרושה - הייתי חטף מכל אחד מהמגיבים, ובצדק. למה את חושבת שזה בסדר להתייחס למנהלי המשבר דרך, תסלחי לי, הזין שלהם? ואת השבת: יכולתי לומר, כמובן, שזה משום שהם מנהלים את המשבר דרך כלי הזין שלהם... אבל או.קיי. צודק. אני מתנצלת. הם פשוט מעוררים בי זעם כבד. כלומר לשאלה "למה את חושבת שזה בסדר להתייחס למנהלי המשבר דרך, תסלחי לי, הזין שלהם?" ענית לי, בין השאר, "שזה משום שהם מנהלים את המשבר דרך כלי הזין שלהם...". זוהי גסות רוח במסווה של שנינות. |
|
||||
|
||||
או שלא הבחנת עד כה ש''כלי זין'' פירושו ''כלי נשק'', רק שהביטוי הראשון שייך למשלב גבוה יותר - או שאיננו מדברים באותה שפה. |
|
||||
|
||||
לא רק לאודי - גם לי, ובוודאי לכמה אחרים - היה די ברור שיש כאן שנינה המבוססת על ריבוי המשמעויות, "זין" <-->"כלי זין". להגיד עכשיו, לאחר מעשה, שהכוונה היתה אך ורק ל"כלי נשק" - זוהי היתממות שקופה (גם העקיצות הלשוניות הקלות אינן במקומן - קל לראות שהעברית שבפי מר פסמון היא עברית טובה). |
|
||||
|
||||
טוב, נראה שאטימותי מגיעה לשיאים ניכרים. עדיין לא הבנתי איפה גסות הרוח, כלפי מי הייתי גסת רוח, איפה ראית ''עקיצות'' (ברבים) כלפי מר פסמון - למיטב הבנתי הייתה רק עקיצה אחת, זו שבתגובה שעליה הגבת וגם היא הופיעה משום שכנראה באמת איננו מדברים אותה שפה - לא מר פסמון ואני, וכנראה לא את ואני. |
|
||||
|
||||
(עכשיו זה זמן מוצלח בשבילך לפרוש מהדיון הזה. נראה שהוא לא מוביל לשום מקום) |
|
||||
|
||||
אתה נמנה על חברי המערכת? |
|
||||
|
||||
"לפתור את בעיית המדידה שלהם באופן פרטי (אולי ויאגרה, מה אני יודעת)" תגובה 398778 לא נשמע לך כמו עקיצה/גסות רוח? |
|
||||
|
||||
בהחלט עקיצה - אבל ודאי לא כזו שהופנתה למר פסמון. יותר מזה, התנצלתי עליה. יותר מזה, בניגוד לדברי המבקרת, באמירה על ''כלי הזין'' של פרץ ונסראללה לא היתממתי כלל. פשוט העליתי אסוציאציה לשונית שמתארת את המצב כפשוטו. אינני רואה שזו עקיצה, ובמידה שכן - לא למי היא מופנית. גם אינני רואה שיש בזה גסות רוח כלשהי. אשר על כן הכרזתי על אטימותי. אשמח אם תיידעו אותי במה מדובר. |
|
||||
|
||||
מי שמתהדר ב"משלב שפה" גבוה - או שהוא מורה, או שהוא מתחת לגיל 18 (השטות הזו הומצאה בשנים האחרונות). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא התהדרות, לא מורה ולא תלמיד. |
|
||||
|
||||
''זוהי גסות רוח במסווה של שנינות'' מסווה דק. |
|
||||
|
||||
א. הבה נפסיק להתכתש בינינו על הביטויים הללו, משום שזה פחות מעניין. אשמח אם תוכלי להתייחס לטענותינו לפיהן בחברה המשכילה בישראל לא מנומס להתייחס לאשה דרך אברי מינה, אבל מקובל להתייחס לגבר דרך איבר מינו. ב. שוב, בתור מי שהפגינה למען הפסקת המלחמה: את יכולה להציע דרך פעולה בהירה שתפסיק את האלימות עכשיו, ותעזור למנוע אותה בעתיד? בלי טיפת ציניות, אני מאד אשמח לדעת אם יש דרך למנוע את ההרג בצפון. ג. סתם לשם הפגת המתח: את רוצה לשחק משחק קטן? |
|
||||
|
||||
א. 1. מיהם "אנחנו" שמאחורי "טענותינו"? 2. אינני סוציולוגית ואף לא חוקרת תרבות. 3. הטענה נראית לי שגויה, כפי שכבר אמרתי. ב. שוב, כפי שאמרתי, נראה לי שצריך לחפש בדחיפות סולם לירידה מהעץ. ודווקא נראה שסולם כזה קיים בהישג יד - אם הבנתי נכון, בשלב זה תומכותינו היחידות באו"ם הן ארה"ב ובריטניה. כל האחרים דורשים את הפסקת האלימות. יותר מזה, ממשלת לבנון גם היא מאותתת איתותים נאים, אם כי בתנאי שנחזיר את חוות שבעה. אם בתמורה לזה הם מוכנים, אכן, לפרק את החיזאללה מנשקו ולהחזיר את השבויים - זה נשמע לי טוב. ג. אני לגמרי בעד משחקים, אבל מעולם לא שיחקתי משחק מחשב עם שותפים. קח בחשבון שמדובר בטירונית מוחלטה. |
|
||||
|
||||
נחזיר את חוות שבעה? מתי בדיוק לקחנו מלבנון את חוות שבעה? |
|
||||
|
||||
א. 1. אני, לא אנחנו (טעות שלי...) 2. נכון, אבל בוודאי יש לך דעה משל עצמך ואשמח לשמוע אותה. 3. אז כדאי שנפסיק להתווכח בנושא, כי איננו מסכימים על הנחות היסוד. עם זאת, אני סקרן לדעת למה אם את חושבת שההנחה שגויה מתוך נסיונך האישי או מתוך מחקרים/ספרים שקראת. ב. הפתרון נשמע טוב, אבל שימי לב שהוא אפשרי רק לאחר ביצוע הפעולה המלחמתית שהפעילה לחץ על ממשלת לבנון. הוא לא היה אפשרי לאחר החטיפה (המלחמה היא המשך המדיניות באמצעים אחרים וגו'), והוא לא היה אפשרי לפניה: לממשלת לבנון לא היה אינטרס מספיק חזק. עדיין לא שמעתי הצעה טובה לטיפול במשבר החטיפה (או בכלל במשברים האחרונים) שלא כוללת שימוש מסיבי מאוד בכח צבאי. אגב, נראה לי שהדימוי של "סולם" ו"עץ" הוא קצת מטופש: איני מאמין שהסיבה להמשך הלוחמה היא הכבוד של שר הבטחון או של ראש הממשלה, אלא אינטרסים עמוקים יותר. ג. נהדר, מחר. |
|
||||
|
||||
א. מ"ידע אישי" (בעיקר חיטוט בזכקונותיי החבוטים ומוכי האלצהיימר) - נראה לי שההבדל בחברה משכילית/סמי-משכילית בין שימוש במטאפורות גבריות לנשיות איננו מתבטא דווקא בכמות, אלא יותר בערכיות. קרי, איפיונים זכריים נתפסים לרוב כ"טובים" או נייטרליים; איפיונים נקביים - כמעט תמיד - נאמרים לשלילה. ראה "יש לו ביצים", "לתפוס אותו בביצים", "לא שם זין", וכמובן - "תהיה גבר" - לעומת "פותחת את הרגליים", "כוס אמאק", "כוס אוחתאק", "המקצוע העתיק בעולם", או "ביץ"'. ב. העליתי את הפתרון הזה משום שאם הבנתי נכון, אתה ביקשת פתרון שמתייחס למצב הנתון "עכשיו". לגבי העבר - כבר חזרתי מספר פעמים על דעתי. בשום מקרום לא כללתי שימוש מסיבי בכח. "העץ והסולם" אינם מתייחסים כלל לכבודו האישי של מישהו, אלא לכח ההרתעה של המדינה: עניין קריטי בהחלט. אין דבר מזיק יותר לכח הרתעה מאיומים ריקים. הבטחתו של פרץ לחקוק את שמו על לוח לבו של נסראללה הייתה בבחינת טיפוס על עץ גבוה במיוחד. למעשה, משהו בגובה מגדלי התאומים, דקות ספורות לפני תקיפת המטוסים. כיוון שכבר ברור (אני מקווה שגם לך) שהאיום הזה לא יתממש, יש למזער ככל האפשר את הנזק לכח ההרתעה שלנו. הדרך היחידה שנראית לי (אלא אם כן יעלו הצעות אחרות) היא להשתמש בלחץ העולם לסיום הסכסוך. ג. תאר ונשמע. |
|
||||
|
||||
א. זה נשמע לי נכון באופן כללי, אבל זה עדיין לא עונה על השאלה מדוע מקובל לגנות גברים דרך הגניטיליה בחברה משכילה, אבל מאוד לא מקובל לגנות נשים באותה צורה. ב. בנושא הזה אני מסכים. אסור לאיים, ואם מאיימים צריך לקיים. אם שמת לב, מאז תחילת המשבר פרץ ואולמרט מיעטו להופיע בתקשורת (בניגוד מבורך למשבר גלעד שליט), אבל כל הופעותיו הרברבניות של הרמטכ"ל היו קטסטרופליות. מצד שני, לא הבנתי מהי מדיניות הפעולה שאת מציעה במקרה הכללי של פגיעה במדינת ישראל (תהא זו קטיושה, חטיפת חייל, רצח שגריר או אירוע עם בני ערובה). ג. זה דורש קצת אורך נשימה: למשך שלוש תגובות, את מייצגת את דעתי ואני מייצג את דעתך. הייצוג צריך לבוא בנפש חפיצה, ואסור לנסות להגחיך את עמדת הצד השני. בקיצור, למשך שלוש תגובות אני צריך למצוא פתרון לא-צבאי לסכסוך הזה ולהגן עליו, ואת צריכה להסביר לי למה הפתרון שננקט הוא *בדיוק* הפתרון הנכון. מנסיוני, המשחק הזה הוא הכלי הכי חזק לשבור התבצרות בעמדות בויכוח. מרימה את הכפפה ? |
|
||||
|
||||
א. כרגיל, אני חולקת על הנחת היסוד שלך. ובאופן טבעי, אין לי הסבר למצב שאיננו קיים.:) ב. מר חלוץ בלי ספק מגדיל לעשות. כגודל מחדליו כך גודל איומיו. ואין לי פתרון "כללי" למצבים שציינת. לדעתי לא ייתכן פתרון כללי כזה. ג. הצעת אחלה משחק, אני מכירה בהחלט באפשרויותיו הטיפוליות, אבל בהתאם להוראות פיקוד העורף - אשאר בינתיים במרחבים המוגנים. ניפגש בשש אחרי המלחמה? |
|
||||
|
||||
דווקא יש קשר הדוק בין שתי המשמעויות של המילה זין. במעבר מכתיב פיקטוגרפי (תמונה לכל מילה) לכתיב פונטי (תמונה לכל עיצור) בחרו לכל עיצור שם ותמונה של מילה שמתחילה בו. בגירסה הכנענית/עברית נבחר לעיצור ז' המילה זין - נשק (זה מקור הצורה של האות Z). 3500 שנה אחרי, בעברית לא היה שם לאיבר המין הזיכרי, והמתיישבים בא"י החלו להשתמש במילה גזר במשמעות זו (כנראה שהאיבר אז הזכיר בצורתו את הירק, או להיפך). עם הזמן, המילה הזו נהפכה למילה גסה, ולכן אנשים עדיני נפש החלו להחליף אותה באמירת סיכול אותיות שלה - זרג, ע"מ לא להגיד את המילה במפורש. עם הזמן, המילה הזו נהפכה למילה גסה, ולכן אנשים עדיני נפש החלו להחליף אותה באמירת האות הראשונה שלה -ז', ע"מ לא להגיד את המילה במפורש. צריך להיות ברור לך עכשיו שהאשמת אותה בגסות רוח לשווא. |
|
||||
|
||||
לעברית היה פעם כתיב פיקטוגרפי? |
|
||||
|
||||
לא. למצרית היה. אבל אתה יודע איך כל הרעיונות הגדולים נולדו - הם הועתקו ממקום אחר. אני לא באמת מבין בזה כמו שאני עושה את עצמי. אם אתה מתעניין אתה יכול להתחיל כאן: |
|
||||
|
||||
תודה. מעניין. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |