|
||||
|
||||
אתה שייך לדור שחושב שמה שלא דיגיטלי לא עובד. כשאתה רוצה לפגוע במטרה מדוייקת (תחנת שידור/מכ"ם/מסלול המראה/בניין מפקדה/בונקר וכו') בלי לפגוע באזרחים חפים מפשע בסביבה, אתה זקוק למערכת הנחיה מדוייקת עם וידאו/GPS ושאר השטויות שכתבת. כשאתה בסך הכל רוצה לפגוע במטרה נרחבת כמו "בתי מגורים בחיפה" (ולא אכפת לך אם תפגע בדירה של משה כהן ברח' הרצל או של יוסי לוי ברח' מוריה), וכל מה שאתה רוצה לוודא זה שהטיל לא יפול לים, אתה בסך הכל זקוק למערכת הנחיה אינרציאלית, כמו אלה שהיו לV1 ול V2 לפני 60 שנה. |
|
||||
|
||||
מה זו מערכת הנחייה אינרציאלית, ומה היא עושה? את הכיוון עדיין עושים ע"י קביעת זווית השיגור? |
|
||||
|
||||
בגדול, מע' אינרציאלית יש להצפין (מלשון צפון, לא צופן) ולהזין בנ''צ. לאחר שזה נעשה, המערכת יודעת לעקוב אחר שינויים בשני הפרמטרים האלה (בעזרת ג'ירו לדוגמא) -- וכך מתאפשר (אני מניח) לשנות את מסלול הטיל בהתאם. |
|
||||
|
||||
http://en.wikipedia.org/wiki/V-2_rocket#Technical_de... אם אני מבין נכון, הטיל ידע לכבות ולהדליק את המנוע כמו גם להניע את סניפריו כדי לשפר את דיוק הפגיעה."The V-2 was guided by a gyroscopic inertial navigation system controlling four external rudders on the tail fins, and four internal rudders, made of graphite, at the exit of the motor. The LEV-3 guidance system consisted of two free gyroscopes (a horizon and a verticant) for lateral stabilization, and a gyroscopic accelerometer connected to an electrolytic integrator (engine cut-off occurred when a thin coating of silver was electrochemically eroded off of a poorly conducting base). Some later V-2s used "guide beams" (i.e. radio signals transmitted from the ground), to navigate the missile toward its target, but the first models used a simple analog computer that would adjust the azimuth for the rocket, and the flying distance was controlled by the moment of engine cut-off,"Brennschluss", ground controlled by a Doppler system or by different types of on-board integrating accelerometers. The rocket would stop accelerating and soon reach the top of the (approximately parabolic) flight curve." לגביי משהו ששאלת קודם יש טילים היודעים לכוון עצמם באמצעות GPS, טילים אחרים יודעים לכוון עצמם באמצעות זיהוי תוואי הקרקע, ובאחרים מישהו מסתכל בטלוויזיה קטנה ומכוון את הטיל. אבל אלו טילים שנועדו לפגיעה מאוד מדוייקת. |
|
||||
|
||||
באופן כללי אני מקווה שהציטוט למעלה עונה על השאלה של מאור. אוסיף רק שלמיטב ידיעתי טילים בליסטיים (לפחות עד לפני 10-20 שנים) לא השתמשו ב-GPS, או השתמשו באחת מהטכניקות שתוארו לעיל (טלוויזיה, לייזר, אינפרה-אדום וכו'). טילי שיוט - כן. |
|
||||
|
||||
ההבדל בין השניים הוא רק גובה הטיסה? |
|
||||
|
||||
הכוונה להבדל בין טיל בליסטי לטיל שיוט? אם כן, אז לא. טיל שיוט לא מבצע מסלול בליסטי (בערך פרבולה) אלא טס בכוח מנועו והעילוי שהוא מקבל (מזוג כנפיים) אל המטרה, כמו מטוס מאוד מהיר. (זה הזמן לעיין קצת בוויקיפדיה) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |