|
||||
|
||||
האמת שהספרים שלה באמת סובלים מפשטנות יותר, מה שפוגע רבות באמינות הסיפורים ולכן גם ברעיונות שהיא מנסה להעביר. |
|
||||
|
||||
אמת, אבל זו לא חוכמה להסתפק בזה ולא להתייחס בכלל לרעיונות. אגב, כבר הזכרתי כאן את טולסטוי; אין ספק ש"מלחמה ושלום" הוא ספר מאוד מורכב ועם דמויות הרבה יותר אמינות מאשר אצל ראנד, אבל גם הוא, כשהוא מנסה להעביר מסרים בצורה ישירה, עושה את זה בצורה בוטה ופשטנית שבא לבכות. ב"עלובי החיים" של ויקטור הוגו זה עוד יותר גרוע (מה שכן, קראתי רק את הגרסה המעוברתת המקוצרת). אני מביא את שני אלו כי שם מוצגת עמדה די מנוגדת לזו של ראנד, והם שכנעו אותי עוד פחות (וכרגע לא עוברים לי בראש ספרים נוספים מאותו הסגנון). |
|
||||
|
||||
בעלובי החיים הרגיז אותי שקוזט גדלה מילדה חביבה לפוסטמה ששום דבר לא מעניין אותה חוץ משמלות. |
|
||||
|
||||
אותי הרגיז בעיקר הצייר, ששכח באופן עקבי לצייר את ההילה סביב הראש של ז'ן ולז'ן. |
|
||||
|
||||
אולי הצייר היה פרוטסטנט. |
|
||||
|
||||
הא? מה זה הקטע הזה? |
|
||||
|
||||
כשלמדנו על משפט נקודת השבת של בנך באינפי 1, המרצה הראה דוגמה על הלוח, אבל שכח לומר באיזה קטע אנחנו מחפשים את נקודת השבת (מה שיש לו חשיבות בגלל שניתן להשתמש במשפט רק אם הנגזרת מקיימת תנאים מסויימים בכל הקטע), אז שאלתי אותו "מה הקטע שלך?" (במילים אחרות, אין לי מושג על איזה "קטע" אתה מדבר. אם הכוונה להילה, אז זו הייתה דרך לומר שז'ן ולז'ן מוצג בצורה חיובית שגובלת במופרך וזה הדבר האמיתי שהפריע לי). |
|
||||
|
||||
ומה התנאים שצריכה הנגזרת לקיים? |
|
||||
|
||||
להיות קטנה ממש מ-1. במובן מסויים התנאי הזה חזק מדי ואפשר להסתפק בפחות (צריך שההעתקה תהיה ליפשיצית עם קבוע קטן מ-1). |
|
||||
|
||||
תודה. עם הליפשיצים איבדת אותי. אורי או שרון? |
|
||||
|
||||
רודולף (לא נוראייב, לא ואלנטינו, לא שטיינר, לא קארנאפ :-]).. |
|
||||
|
||||
אהבתי. אם זה לא כבר שם, שלח את זה ל- http://www.tzitut.com/ |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |