|
||||
|
||||
אני יכול לאסוף לך המוני מיקרים שאילו קרו.. |
|
||||
|
||||
להבנתי יש ערך לאוטופיה של בנימין, שהתאבד טרם נתפס בציפורני הגסטאפו וכן למפעלם הטראגי של הקומוניסטים הגרמנים שנרצחו בידי פאשיסטים מהפרייקורפס. אני מציב שלושה גרמנים אלו (שניים מתוכם יהודים, כמובן) ושואל האם האוחזים במשנתם של אלו לצד משנתם של מארקס ושל טרוצקי (מישהו הזכיר את המילה יהודי?), מנותקים מהמציאות יותר מאשר האוחזים במשנתם של ניטשה ושל פרויד? |
|
||||
|
||||
בנימין נלמד היום לצד אדורנו והורקהיימר כמעט בכל אוניברסיטה בגרמניה. הוא פתח כיוונים חדשים בפילוסופיה של התרבות שמרתקים חוקרים ופרשנים גם במאה ה-21. הפסיכואנליזה התפתחה מאז פרויד וברויאר ואני בספק אם פונדמנטליזם פרוידיאני קביל היום יותר מפונדמנטליזם סוציאליסטי. לכך כיוונתי במילה "נועז". |
|
||||
|
||||
מישהו אמר שעושים תחרות? יש מקום לכל המנותקים גם יחד. האם זה נועז להחזיק באמונותיו של פרויד בימינו? והאם זה נועז להאמין שהעולם הוא דיסק שנמצא על גבם של ארבעה פילים שנמצאים על גבו של צב? |
|
||||
|
||||
1) איזה ספרים של פרויד יצא לך לקרוא ומה ידוע לך על אמונותיו? 2) מה ידוע לך על מצב הפסיכואנליזה בימינו? |
|
||||
|
||||
בתור זה שהטיל את שמו של פרויד לדיון, נראה לי שאתה זה שצריך לענות לשאלות הללו (לא שיש לתשובה חשיבות כלשהי). נראה לי שאתה מתחמק מלענות לשאלה שלי. |
|
||||
|
||||
את תגובה 385886 לא אני כתבתי. קרא אותה שוב. (אני קראתי את כל כתביו של פרויד). "לעולם יספר אדם בלשון נקיה" וכך אעשה הפעם: עמיתי המלומד: קשוט עצמך, ותבוא מוכן לדיון הבא. לילה טוב. |
|
||||
|
||||
תגובה 385886 היא תשובה לתגובה תגובה 385852 שאתה כתבת. והתגובה שאתה כתבת מזכירה לראשונה את פרויד בכל המאמר הזה. כמו כן, הפתיל כלל לא עסק בפרויד וההערה של גדי על ההתחמקות שלך היא מוצדקת. ההעלבות שלך נראית, לא מוצדקת במקרה הטוב ומתחסדת במקרה הרע. "אורח לרגע רואה כל פגע" ובמקרה הזה אתה דווקא נוהג לפי "הפוסל, במומו פוסל". |
|
||||
|
||||
*כל* כתביו? וואו. האיש כתב הרבה מאד. |
|
||||
|
||||
17 כרכים. כתביו של החיד"א (רבי חיים דוד אזולאי) חובקים 42 כרכים. |
|
||||
|
||||
אמאזון מתהדר ב 24 כרכים, אבל אולי זה רק עניין של הוצאה (אם קראת בגרמנית, ייתכן שזה קובץ אחרת).http://www.amazon.com/gp/product/0393011283/104-0160... מכל מקום, אני מלא תמיהה מהולה בהערצה למי שצלח את כל המלל. כמה וכמה פסיכואנליטיקאים שאני מכיר הודו שלא עמדו במשימה. |
|
||||
|
||||
אכן קראתי אותו בגרמנית. |
|
||||
|
||||
סביר שבגרמנית זה נשמע אחרת לגמרי - וגם הרבה יותר צליח. אחרת לא היו מציעים לו נובל בספרות. |
|
||||
|
||||
וביידיש אני בטוח שזה מצחיק מאד. |
|
||||
|
||||
אין לי מושג אם זו השגה על דבריי, אבל אם כן - ואם כוונתך שלא ייתכן שתרגומים יהרסו לחלוטין יצירות מסוימות - אז מובן שאתה טועה. שייקספיר בעברית, לטעמי לפחות, הוא שעמום פראי. באנגלית הוא מדהים. |
|
||||
|
||||
זאת לא היתה השגה על דבריך. זאת היתה סתם אסוציאציה חופשית (פרויד בטח היה עושה מזה מטעמים). |
|
||||
|
||||
אתה צודק. התרגום לעברית, דרך משל, עליו חתום חיים איזק (בן משפחתי) הוא פשוט מחריד. יש כמה תרגומים לאנגלית, אבל בשפת המקור זה צליח יותר. |
|
||||
|
||||
זה כלום. ערןבּ זוכר בעל פה את כל מהדורת האייל של כתבי שכ"ג. |
|
||||
|
||||
אני מחפש את הגירסה הגרמנית של הכתבים הללו. |
|
||||
|
||||
לפני כמה זמן ראיתי כאן שניצה (נדמה לי) שאלה מישהו מה ידוע לו על הרב קוק ואיזה ספרים שלו הוא קרא, ואני רוצה לומר משהו כללי: אם יש למישהו משהו לומר על תגובה של משתתף אחר, שיגיד, ואם יש שאלה אמיתית ורצינית לשאול, שישאל - אבל שאלות שנועדו לבחון את רמת הידע של המשתתף השני הן התנשאות מיותרת ולדעתי אין להן מקום כאן. |
|
||||
|
||||
אני באמת מצפה ממי שכותב על הרב קוק לדעת לפחות משהו ממה שכתב. לא ברור לי כיצד ניתן לקיים דיון מבלי שמץ של מושג ביחס לנושא. אבל אתה יודע מה? יהי כדבריך. הבוחן הבא יהיה במכניקת החלקיקים ומשום מה יש לי תחושה חזקה שאני הולך להצליח, ובגדול! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |