בתשובה לאיציק ש., 07/05/06 23:15
על הצביעות 383740
איפה אתה רואה אצלי כעס או רוע? צא מזה כבר, אוף.

אשמח להמשיך בדיון, כאשר תחזור לשפיות.
על הצביעות 383748
אינני רואה אצלך רוע. אני מתייחס רק לדברים שמכעיסים אותך.
כשאתה כועס על הרפורמים, אינך כועס עליהם בגלל הרוע שלהם אלא בגלל שהם רפורמים ומשנים את המסורת. אני אמרתי שכשאני כועס על מישהו -זה בגלל הרוע שהוא מביע או עושה.
על הצביעות 383752
איציק, תעצור לרגע ותשאל את עצמך: איפה אורי כועס על הרפורמים? ולמה כאן לעזאזל הרוע?
על הצביעות 383758
איציק, תעצור לרגע ותגיד לעצמך: הנה כאן, בדבר שירה מופלא זה, תגובה 221721, אומר ידידנו:

"ספר התיפלה הרפורמי",
"במלוא הצביעות",
"קרקס פולקלוריסטי גרידא, נטול אלוהים חיים",
"ויש להם גם מניעים כלכליים לנעיצת ציפורניהם בישראל" -

והרי זה ברור כשמש בצהריים כי אומר הוא את הדברים בלא שמץ שמצו של רוע, אך ורק משום שדבקה נפשו ברפורמים לאהבה אותם! - אהבה עזה כמוות, חלילה! לא עלינו ולא על שונאינו!
על הצביעות 383774
באמת, מי זה היה שאמר שכל אחד הורג את מה שהוא אוהב?
על הצביעות 383867
Yet each man kills the thing he loves
By each let this be heard,
Some do it with a bitter look,
Some with a flattering word,
The coward does it with a kiss,
The brave man with a sword!

http://emotionalliteracyeducation.com/classic_books_...
על הצביעות 383875
הייתה לי תחושה שזה אוסקר ההוא, אבל לא הייתי בטוחה...:)
תודה!
על הצביעות 383775
אכן אני נותן לו המון קרדיט ומחפש על קרקעית הכוס איזו טיפה שתאפשר לי לומר שיש כאן החלק המלא של הכוס. אפילו לא שמתי לב שהיה כתוב-תיפלה. באמת אוהב ישראל אמיתי לפנינו.
על הצביעות 383782
דברי אלה מתבססים על מאמרו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ', מנערצי החילוניות הישראלית:

וכמובן מתוך היכרות עם תורתם של אלה:

על הצביעות והקאקעריות - פנייה נרגשת אל האיילים/ות כולם/ן 383792
יקראו נא האיילים ואם ימצאו בדברי הפרופ' ליבוביץ' ז"ל ולו ביטוי אחד מן הביטויים שציטטתי מפי הגבורה בתגובה 383758 - יואילו וידריכוני היכן, באותו מאמר, ניתן למצאו.

את העסק המייגע עם אהוד בנדל והרמב"ם בלינק השני לא צלחתי עד תומו, אבל לא נראה לי שהרמב"ם השתמש באותם ביטויים. אם מישהו ימצא - יודיעני, בבקשה.
על הצביעות והקאקעריות - פנייה נרגשת אל האיילים/ות כולם/ן 383802
כל אדם מתבטא בביטויים משלו וכראות רוחו, ואל לך להיתפל לקטנות ולהיתפל.
על הצביעות והקאקעריות - פנייה נרגשת אל האיילים/ות כולם/ן 383807
"להיתפל" מופיע פעמיים: תגובה 382069 של אורי פז, וכאן, עכשיו, אלמוני, בסמיכות זמנים לתגובה 383801 של א"פ. במקרה, הכתיב הזה - "להיתפל" - מהווה אמצעי מעקב נוח, היות והכתיב הנכון הוא - "להיטפל".

ותשובה עניינית כמובן אין - ליבוביץ', רמב"ם וביטויים אוריפזיים? - נאדה, גורנישט, בובקעס.

דווקא בא לי להיטפל עוד קצת, רק עוד קצת ודי.
על הצביעות והקאקעריות - פנייה נרגשת אל האיילים/ות כולם/ן 384094
הכתיב המילונאי הנכון הוא גם להיתפל, מלשון להיעשות תפל.
יש היטפלות ויש היתפלות, כאן זה היטפלות 384354
בשתי התגובות שהחשמנית לינקקה, זה ברור לגמרי שזו שגיאה ושהכוונה שלו היתה להיטפלות ולא להיתפלות (אולי חוץ מה"להיתפל" השני בסוף תגובה 383802, שנניח לו ליהנות מהספק). לא השגיאה עצמה היא החשובה אלא העובדה שלפי זה נראה שתגובה 383802 האלמונית היא של אורי פז.
יש היטפלות ויש היתפלות, כאן זה היטפלות 384357
שומו שמיים.
יש היטפלות ויש היתפלות, כאן זה היטפלות 384359
והאזיני ארץ
על הצביעות והקאקעריות - פנייה נרגשת אל האיילים/ות כולם/ן 383988
"ספר התיפלה הרפורמי" = סידור תפילות שהוצאו מתוכו כל קשר לארץ ישראל ולירושלים כבירת הנצח של העם היהודי, הפך לתפל.

"במלוא הצביעות" = ראוי להחכים ממסקנתו של מתי גולן על התנועות "המתקדמות" הללו: "התנועה הרפורמית היא הצעד הראשון של היהודי אל הנצרות. התנועה הקונסרבטיבית היא הצעד הראשון של היהודי אל מחוץ ליהדות" ("כסף תמורת דם - יהדות אמריקה נגד מדינת ישראל", הוצ' כנרת, 1992).

"קרקס פולקלוריסטי גרידא, נטול אלוהים חיים" = ראו תגובה 194373

"ויש להם גם מניעים כלכליים לנעיצת ציפורניהם בישראל" = ראו תגובה 230643

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים