|
||||
|
||||
בשנתיים האחרונות היו לי הרבה סיבות לחוש פסימיות זהירה מבחינה לאומית לגבי העתיד של מדינת ישראל. אבל אם אהיה כנה עם עצמי(חילוני חסר אמונה ביישות עליונה נכד ליוצאי גרמניה), הרי היא שיש גם אינדיקטורים אחרים שבמט מעמיק נראים דווקא מעודדים מאוד. שורות שורות של נושאי תעודה כחולה, יום יום מתדפקים בציפרוניהם על שערי קרונות ודלתות השגרירות של פולניה ודויטשלנד-אובר-אלס בתחינה כי יעבירו אותם אל צד נושאי סרפיקט אזרח גרמני ופולני גאה נכסף. מה אומר ומה אגיד חבר'ה, כנראה שישנה יד מסדרת מלמעלה (ואני לא מתכוון, לאל. לשיטתי.) . אלה שלא שייכים לארץ הזאת באמת, מוצאים את דרכם אל מקומם הטבעי החוצה. החוצה מארצו של העם היהודי, ושל אלה שחשים עצמם יהודים. לגואה, ניו יורק , אמסטרדם, או מיידנאק לכל איש יש שם וכל איש כזה מתפזר כאחד האדם. נישאר בתקופה הלא רחוקה יהודים. יהודים לאומיים דתיים יותר ופחות -אך רובנו ובמיוחד האליטה המתחדשת והמשרתת נשרת את המושג-הנקלה בעיני אותם נוכחים-נפקדים-שאוטוטו-יעזבונה למקומם הטבעי. כאן, מקומנו כך נאמר כי זו זכותנו ההיסטורית והמוסרית. המפעל הציוני כולו עמד על הבסיס המוצק של 'ארץ ישראל ההיסטורית', בין אם היתה או לא היתה בידינו למעשה. מקור כוחה המוסרי והצלחתה הגשמית של הציונות החילונית היה ברציפות התודעה ההיסטורית של בסיס זה: החל מהכרזתו של שמעון החשמונאי "לא ארץ נוכרייה לקחנו ולא ברכוש נוכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבינו, בעת מן העתים בלא משפט נכבשה" - ועד להצהרתו של בן-גוריון כי "התנ"ך הוא המנדט שלנו" – הצהרה שאינה מטפיזית-דתית אלא קביעה היסטורית-מוסרית על "זכות העם היהודי בארצו. |
|
||||
|
||||
כשאתה מדבר על ה"אליטה" שאליה אתה משייך את עצמך, למי או למה בדיוק אתה מתכוון? |
|
||||
|
||||
סרפיקטים פולנים מילא... אבל, ''נגעת לנו בעליתה''. ובכן, אעדכן אותך ברגע שתגיע ללודג', לייברקוזן או ברוקלין. צ'או. ממילא, אני בספק אם תבין. |
|
||||
|
||||
לא יודעת אם הוא יבין או לא. אני, מכל מקום, לא הבנתי. |
|
||||
|
||||
חשמנית יקרה, מיד אחרי ההטבלה הקרובה של ילדייך בטאקסי ללא מונה ללובלין או לברוקלין, אני מבטיח לעדכן גם אותך. על פי התרשמותי, הכל עניין של זמן קצר מאוד ובמסות גדולות. |
|
||||
|
||||
לאן בדיוק אתה נותן לעצמך להסחף? "נתלה בציפורניך על קרונות השגרירות הפולנית?" אם אינך רוצה אז אל תיסע לאירופה; אירופה לא תחסר אותך. הבן שלי רצה שתהיה לו אפשרות לעבוד באיחוד האירופאי ולכן ביקש ממני לנסות ולהוציא דרכון פולני. מה אתה חושב ? שהוא רוצה להגר לפולין וחולם על הטבלה בטקסי? פרידה מההגיון והפרופורציות איננה גאווה גדולה אז אל תעשה את זה. |
|
||||
|
||||
יש דברים שפשוט אין להם מובן. |
|
||||
|
||||
אין לי ויכוח איתך בקשר לקשר ההיסטורי לארץ ישראל. היות שיש אימרה האומרת שאלוהים נמצא בפרטים, אולי תבהיר מה דעתך לגבי הקשר בין הזכות ההיסטורית והמציאות הפוליטית. האם הזכות אינה קשורה למציאות הפוליטית? מדוע ירמיהו הנביא היה יכול להתייחס למציאות הפוליטית ואנחנו לא? האם ארץ ישראל של קוי שביתת הנשק היא ארץ ישראל או איזה נתח עלוב ומעליב שאיננו צריכים להסתפק בו? אולי גם בארץ ישראל המנדטורית איננו צריכים להסתפק? |
|
||||
|
||||
לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיק בשתי גדות החידקל, וישא"ק! |
|
||||
|
||||
אייל כבוש שומר על טעמו |
|
||||
|
||||
ובכל זאת יש לעשות חביתה |
|
||||
|
||||
אני בעד שתי גדות הסיין. |
|
||||
|
||||
א. כן, לא כנה. ב. אגלה לך סוד קטן: אף אני, שאני ציוני, לאומי וימני מן המהדרין שבמהדרין, דאגתי לעצמי ולצאצאי לדרכון אירופאי. יום לאחר גירוש היהודים מגוש קטיף התייצבתי בשגרירות הרלבנטית והגשתי בקשה לאזרחות זרה. מדינת ישראל נמצאת בדרכה להפוך למדינת כל אזרחיה, וככזו אין לה כל יתרון מבחינתי כיהודי על כל מדינה אחרת שאינה מדינה יהודית. נהפוך הוא - אף מדינה אחרת לא היתה מעיזה לבצע טיהור אתני ביהודיה כפי שעשתה זאת מדינת ישראל. |
|
||||
|
||||
בוודאי התכוונת: "אף מדינה יהודית אחרת לא היתה מעיזה לבצע טיהור אתני ביהודיה כפי שעשתה זאת מדינת ישראל.". |
|
||||
|
||||
מדינת ישראל נמצאת בדרכה להפוך למדינת יהודה, ואתה לא עמדת בנסיון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |