|
||||
|
||||
אתה צודק, דבריי מעולם לא היו בגדר קריאת המחשבות *שלך* :-] , אלא נאמרו לחלוטין כהפגנה פרטית שלי, מתוך תערובת של הומור ושל קצת רשעות (מודעת) כלפי דוביכורדי, שעצבן אותי כאן כבר בכמה הזדמנויות ובנושאים אחרים. אשר לתחרויות בין מוסיקות: אנשים שאינם עושים תחרויות, בין אם במוסיקה או בכלל, הם, במקרים רבים, טובי לב ואצילי נפש - ו*זה* נאמר ברצינות גמורה ואני מאמינה כי דיאגנוזה זו (בניגוד לקריאת המחשבות) היא דווקא נכונה לגביך. גם אני אוהבת את המוסיקה הקובנית על מקצביה הסוחפים ועל הרובן גונזאלסים והקומפיי סגונדים הישנים והמתגלים המופלאים שלה. אבל מאחר ונפשי אינה כה נאצלת, אומר זאת בעברית: המוסיקה הקלאסית (מבלי להסתבך כרגע בבעייתיות של ההגדרה האמורפית הזאת), על עושר הפורמאטים שבה, על מורכבות התזמור, המלודיה וההרמוניה שלה, על הידע האמנותי התיאורטי והטכני הרב הכרוך בעשייתה, הן בהלחנה והן בביצוע, על השימוש המקובל בה במגוון גדול של כלים מכל הקבוצות - לאין ערוך מאשר בכל מוסיקה שאינה "קלאסית", תוך ניצול הפוטנציאל של כל כלי וכלי, על עושר הצורות והטכניקות שפותח במסגרתה לשם ניצול הקול האנושי - בכל אלה, ובכולם עוד לא מניתי על קצה המזלג את מלוא איכויותיה - היא, ה"קלאסית", משאירה רחוק מאחריה את סוגי המוסיקה שמטעמי נוחות אגדירם כאן כ"שאינם נכללים בה" - וזה כולל את המוסיקה הקובנית. הבחור הקובע בפסקנות, בתגובה 379810: "... ויש שם מוזיקה שעולה באיכותה על כל מה שהעולם המערבי יודע לתת כולל בטהובן ובך." – ואח"כ שב וקובע כי אי הסכמה איתו בנושא זה יסודה בענייני PC (ושלא לדבר, או "לרדת", כרגע, על הביטוי השעטנזי - "יודע לתת") – בחור כזה, ייתכן שהוא בחור חכם, נבון ומצויין, אך סביר יותר כי הוא או טמבל, או פרובוקטור, או דוביכורדי או שלשתם ביחד - ונראה כי אפשרות זו האחרונה - היא-היא הקולעת ביותר, במקרה שלפנינו. |
|
||||
|
||||
האמת היא שלא שמתי לב שלא דוביכורדי עונה לי אלא את. ההומור שלך הוא אחת ההנאות שלי כאן באייל. |
|
||||
|
||||
אם כך אתה שואב הנאות מהנאות. |
|
||||
|
||||
מה? |
|
||||
|
||||
אולי השוטה מתכוון שאיציק שואב הנאות מההומור של הנשים הנאות שבאייל. |
|
||||
|
||||
אם כך, יתכן ותאהבי גם את הפסנתרן והמלחין בֵּבּוֹ ואלדז. הוא היה מתזמר(?) הג'אז החשוב ביותר בקובה בשנות ה1930-50-ים. אחרי המהפיכה הוא ברח לארה"ב ומשם לשבדיה. הוא כוכב גדול בשטוקהולם, וניגן בברים ובתי מלון. הוא זכה בשלושה פרסי גראמי. |
|
||||
|
||||
משהו מוזר קצת בצירוף ''כוכב גדול'' עם ''ניגן בברים ובבתי מלון''. |
|
||||
|
||||
למה? או במילותיה האלמותיות של רבקה מיכאלי, "מה שהשבדים האלה יודעים להמציא." |
|
||||
|
||||
אז איך זה שדיסק של מוסיקה קלאסית נמכר בתוך סלסלה ב 10 ש"ח בעוד שדיסק של מוזיקה קובנית או של הביטלס נמכר ב 56 ש"ח ? כולל אריזה? |
|
||||
|
||||
זה בגלל שהמוזיקה הקובנית והביטלס טובים פי 5.6 מהמגניפיקט של באך (קניתי אותו פעם בסלסלה). |
|
||||
|
||||
סוף סוף מישהו מודה : "המלך ערום" ! |
|
||||
|
||||
אחת ולתמיד: למי אכפת אם המלך ערום? |
|
||||
|
||||
מיהו המלך? מישהו קובני או פול מקרתני? |
|
||||
|
||||
אני מוכן להסכים לעליונות אובייקטיבית (בערך) של המוזיקה הקלאסית האירופית על פני הקובנית, ועל פני הרבה מוזיקות אחרות, אבל האם את יכולה לומר זאת באותה מידת בטחון בהשוואה למוזיקה הקלאסית הערבית וההודית? יש אכן לאירופית יתרון בתחום העושר הכלי והניצול שלו (הרמוניות, עיבוד). בנוגע לידע תיאורטי וטכני, אני מנחש שהן בערך שקולות. למוזיקה הערבית וההודית יתרון ברור, עד כמה שאני מבין, על פני האירופית בתחום העושר המלודי (רבעי טונים) והמקצבי1. 1 גם המוזיקה של תרבויות אפריקאיות שונות, ושל עמים בלקניים, מורכבת מבחינה מקצבית הרבה יותר מהקלאסית האירופית (זה לא נאמר כנגד הטענה שלך, כי ייתכן שברוב ההבטים אחרים הקלאסית-אירופית גוברת). הייתכן שפשוט בתחום המקצב המוזיקה האירופית-קלאסית היא "פרימיטבית", ומתחת "הממוצע העולמי"? |
|
||||
|
||||
אילו ההתפתחות ההסטורית היתה הפוכה , דהינו כל אבא אמיד היה שולח את ביתו ללמוד סלסה , והפושטקים עם שער ארוך היו מנגנים בך בזמן שמעשנים גוינט , אז גברות שמנות עוטות פרוות היו שומעות מוזיקה קובנית בהיכל התרבות. אין עליונות מחלטת כמו שאין טעם עליון באוכל. הכל כלאם פאדי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |