בתשובה לסמיילי, 16/04/06 11:08
התנצלתי בכותרת 379236
1. כן, אבל:
א. במקומות האלו (שלא מרשים להיכנס עם בגד ים) יכניסו בשמחה נערות טיפש-עשרה עם מכנסייים בגזרה נמוכה.
ב. בכל המקומות המדוברים יש העברת אינפורמציה מובהקת לגבי האיסור. יש שלט. או פרסום. או משהו. אם היה שלט בחנות "נא לא להיניק כאן", סביר להניח שכל זה לא היה קורה (מצד שני, סביר להניח שזה היה פוגע בעסקים).
התנצלתי בכותרת 379272
1.
א. תודה לאל.
ב. לא תמיד, כבר יצא לי לשמוע את האינפורמציה ממלצר או זבן. שלטים מעודדים את מי שעושה דברים 'דווקא'.
התנצלתי בכותרת 379918
לגבי המטאפורה: במקום שבו אסור, נניח, להיכנס יחפים, ואין שלט, הרי שאם מלצר יבקש ממך לצאת בגלל שאין לך נעליים, הוא יעשה זאת בדרך כלל בנימוס ומתוך התנצלות על כך שלא יידעו אותך במדיניות. הוא לא יצעק עליך ויעיף אותך בגסות בגלל שעשית משהו שלא ידעת שאסור.

באותה מידה, האישה שלפנינו לא עשתה 'דווקא' - לא היה שם שלט (וכפי שציינו אחרי, בחנות כזו היה צפוי שיהיה דווקא מותר). לכן לטעמי לא מגיע לה מה שעשה לה בעל החנות, שסילק אותה עוד טרם הסתיימה ההנקה ‏1.
נשאלת השאלה: האם עכשיו, לאחר המקרה המצער, ישים המוכר שלט כזה בחנות? התשובה היא לא, מכיוון שהוא לא רוצה שאימהות ליברליות יחרימו אותו. זה כבר לא ממש בסדר, כי זה יוצר מחדש אותה סיטואציה לא נעימה. האינטרס בפרסום המקרה הוא אם כך ברור - להודיע על מדיניות החנות, ולאפשר לקהל הקונים להחליט בעצמם.

1 דווקא סילוק כזה והפסקת ההנקה באמצע עלולה לגרום לצרחות מצד התינוק ולהפרעה נוספת לקונים.
התנצלתי בכותרת 380253
תגובה 379042 תגובה 379056

במדינת ישראל שאני מכיר, מלצרים, לצערי, הם לא תמיד מנומסים (בעיקר כשהם יודעים שטיפ הם כבר לא יקבלו ממך), ועל אחת כמה וכמה, שמדובר במוכרים בחנויות, ועל אחת כמה שהמוכר לחוץ. בכל מקרה, גם אם יצעקו עליך, לא תלך לעיתון, וגם אם תלך לעיתון, העיתון לא יפרסם את זה, וגם אם העיתון יפרסם את זה, לא יהיה על זה דיון של אלפי תגובות באייל הקורא, וגם אם יהיה על זה דיון של אלפי תגובות, אף אדם סביר לא יעלה על דעתו להחרים את המסעדה.

רוצה לומר, מסך העובדות הידועות לנו, ולמרות שהן רחוקות מלהיות אובייקטיביות, הפוזה של ה-"טעות" פשוט נראית לא סבירה, ודווקא האפשרות של ה"דווקא" נראית סבירה יותר.

האם עכשיו הם ישימו שלט? תלוי בהאם הם מרגישים שהקודים התרבותיים השתנו או לא, ולא בשום דבר אחר.
התנצלתי בכותרת 380265
ההבדל בעניין של ההליכה לעיתון הוא כמובן העובדה שהנקה היא פעולה מסוג אחר מאשר הליכה בבגד ים. בכל מקרה, אולי ynet לא היו מפרסמים את זה ‏1, אבל אותו אחד שזרקו אותו היה בהחלט מספר לכל החברים שלו שלא כדאי לאכול במזנון הנ"ל.

לא ברור לי איך אתה מסיק שמצב ה"טעות" אינו סביר. אם היו שואלים אותי הייתי מניח ש'המצב הרגיל' הוא שמותר להניק בחנות בגדי תינוקות. לי נראה הרבה פחות סביר שאישה תסחוב את התינוק שלה ל"פוקס בייבי" כדי לעשות דווקא.

לא ברור לי מה עניים הקודים התרבותיים לשלט. האם אתה טוען שבעל החנות חושב שהקוד התרבותי ה'מובן מאליו' הוא שלא מניקים בחנויות לבגדי תינוקות, ושאותה אישה היתה היוצאת דופן?

1 ואז צריך היה להיכנס לדיון על התקשורת.
התנצלתי בכותרת 380266
שאלה כללית, אתה זוכר את אוקהם?

יצא לך להסתובב הרבה בחנויות לתינוקות בירושלים? תסתובב קצת, ותבין מהו "המצב הרגיל". היא לא סחבה את התינוק כדאי לעשות דווקא, אבל ברגע שהתינוק התחיל להראות סימני הרעב, הבחירות שלה שלא לשאול את בעל החנות, שלא ללכת לחדר הלבשה, שלא ללבוש חולצת הנקה, לשבת על סולם באמצע החנות, הן בחירות של דווקא. כמו שאמרתי כבר מליון פעם בדיון הזה, היא לא האשה הראשונה שלוקחת תינוק יונק לקניות, כולן הצליחו למצוא את אחד מהפתרונות האפשריים, וזה לא ממש קשה.

"האם אתה טוען שבעל החנות חושב שהקוד התרבותי...?" ודאי, אחרת זה לא היה קורה. בניגוד למה שנדמה לאלמוני(ת) מסויימת, קשה מאד למצוא "נאטקייסים" מסתובבים חופשי.
התנצלתי בכותרת 381889
כנראה שירושלים ותל אביב רחוקות זו מזו מאוד.

בעולם שבו אני חי (תל אביב ולפעמים חיפה והקריות) הנקה בפומבי היא דבר נפוץ ומקובל, כולל במקומות שאין הכרח לבוא אליהם עם תינוקות (מסעדות, בתי קולנוע וכד') וודאי=שבוודאי במקומות המיועדים גם לתינוקות. מעודי לא שמעתי על משהי שנתבקשה לעזוב מקום מסוים או לא להיניק שם.
כמובן, היה ברור לי מתחילת הדיון שירושלים שונה מבחינת המוסכמות, אך הנחתי שבהיותה עיר מעורבת (חילונית-דתית), יוצאים שם מתוך מוסכמה ש'אין מוסכמה', ושיש חנויות רבות בהן מותר להיניק. אתה בעצם טוען כרגע שזו מוסכמה מוכרת שבחנויות בי-ם לא מניקים, ולכן המעשה המתואר הוא "פרובוקציה". אני קורא לקוראינו בי-ם לשפוך אור על המצב.
התנצלתי בכותרת 381893
חיפה יותר רחוקה משתיהן...
התנצלתי בכותרת 382374
קודם כל לגבי לבוש בכלל - בגדול, באזור ירושלים הוא יותר צנוע מאשר באזור תל אביב. לא שאין מחשופים וחולצות בטן וכו' - יש, אבל פחות. וכמובן יש יותר חצאיות ארוכות ושרוולים ארוכים (גם בקיץ), כך שהפרופורציה משתנה וכן הרושם שמקבל המתבונן הבלתי מעמיק.

לגבי נשים שמיניקות, ברמה זו או אחרת של חשיפה - יש בכל מקום, קשה לי לומר איפה יותר. לא ראיתי בשום מקום בארץ נשים שמשתדלות במפגיע לחשוף את עצמן בעת ההנקה. אולי בכלל יש הרבה יותר מיניקות בפומבי ממה שסבורים חלק מהמגיבים, כי בדרך כלל לא שמים לב.
התנצלתי בכותרת 381904
קשה למצוא "נאטקייסים" מסתובבים חופשי? תגיד, אתה חי במדינת ישראל? אתה נוסע בכבישי הארץ לפעמים? יוצא לך פה ושם לעמוד בתור, בקופ"ח או באיזה משרד ממשלתי, נגיד?
התנצלתי בכותרת 381906
כן. כן. כן. כן.
התנצלתי בכותרת 381908
טוב, עכשיו אחרי שהתשובה היא כן כן כן, הצעד הבא יהיה לשאול מה הבנאדם לוקח שגורם לו לא לראות, לא לשמוע ולהיות מנותק מהמציאות. אבל זה יהיה לא מנומס, לשאול את השאלה הזאת...(-:
התנצלתי בכותרת 381909
פספסת כן אחד.
התנצלתי בכותרת 381910
כן.
התנצלתי בכותרת 660608
אתה לא יודע שהיא לא לבשה חולצת הנקה.
ובפוקס בייבי בדרך כלל אין תא הלבשה. אתה יודע, הקליינטים הסופיים לא דורשים מדידה. קונים להם בלי לשאול את פיהם ובלי שימדדו.
התנצלתי בכותרת 380365
זה תלוי, אם אתה תחליט שיהיה דיון של אלפי תגובות באייל אז יהיה דיון של אלפי תגובות באייל. (-:
התנצלתי בכותרת 379310
בנות עשרה עם מכנסיים בגזרה נמוכה זה עוד בסדר, אבל הם יתנו גם לנשים מבוגרות [הכנס גיל רלוונטי כאן] עם צמיגים נשפכים להכנס עם מכנסים כאלו!
התנצלתי בכותרת 379605
האם יש שלט בכניסה לחנות שקובע "למבוגרים הכניסה בבגדים בלבד"?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים