|
||||
|
||||
דווקא ברי סחרוף כן שילב מוטיבים ים תיכוניים ביצירות האחרונות שלו, ע"ע "נגיעות" ,אחד הדיסקים היותר משובחים שקניתי (חוקי! חוקי!) בשנה שנתיים האחרונות. ואני לא חושבת שזה פגם במשהו מההנאה שלי לשמיעת המוסיקה שלו, לא יותר או פחות מאשר החומרים הישנים יותר. (שלו לבד, ובעיקר שלו עם פורטיס) |
|
||||
|
||||
לדעתי דווקא אלבום הביכורים של סחרוף במנותק מפורטיס, הלא הוא 'סימנים של חולשה', היה חד משמעית הדיסק המשובח ביותר שהוציא תחת ידיו, אלבום מופת שחובה להחזיק, מקורי או צרוב, בכל בית וגן. עם כל ההערכה שלי לסחרוף, דווקא 'נגיעות' לא היה מדהים, למרות השטנץ האלקטרו-מזרחי וסיבוב ההופעות האינטנסיבי. למותר לציין שסימנים של חולשה נחל כישלון קופתי, וזה לדעתי אות קלון, נדוש משהו, למאזין העברי. |
|
||||
|
||||
(maor: (4:09 AM תגובה נחמדה באייל, אני שוקל להסגיר את מעורבותך הפושעת (lior: (4:09 AM מעורבותי? בצריבה? maor: (4:09 AM) uh huh (lior: (4:10 AM חופשינראה את זרועו הארוכה של אקו"ם פושטת על ביתי |
|
||||
|
||||
סימנים של חולשה שבביתי נרכש בכסף טוב ומלא, כמו גם שאר אלבומיו של סחרוף. יש לי צורב, מישהו מעוניין? |
|
||||
|
||||
אני מסכים. ''סימנים של חולשה'' הוא אלבום מופתי, אולי הטוב שיצא כאן בשנות התשעים. גם האלבום הקודם, ''הכל או כלום'', על אף מעורבותו המסוימת של פורטיס הניכרת בסגנון, מוצלח מאוד בעיני. סחרוף מלחין שם טקסט של טשרניחובסקי וטקסט של וולך. נהדר. |
|
||||
|
||||
''עוד חוזר הניגון'' של אלתרמן. מסתבר שזה מוטיב חוזר (ומשובח ביותר) של הסחרוף המדובר. |
|
||||
|
||||
כן. בכלל נראה שהוא מהאינטליגנטיים יותר שבין המוסיקאים הפופולאריים שלנו. |
|
||||
|
||||
בגלל שהוא מלחין שירי משוררים, או שיש עוד סיבות? |
|
||||
|
||||
לא רק זה. הוא גם מדבר לאט, בקול שקט ונמוך. |
|
||||
|
||||
לא רק משום כך, לא. קראתי איתו ראיון לפני כמה שנים רעות, והוא היה אינטליגנטי למדי. שמעתי ראיון קצר איתו ברדיו בעקבות הפרויקט ההוא שהרימו לא מזמן של הלחנת שירים של חללי מלחמות ישראל. סחרוף הלחין שיר של מישהו (איני זוכר את השם, לצערי), שמתחיל "אנא הגבר עצמת אותותיך" או משהו דומה. גם בראיון ההוא התרשמתי שהאיש לא שטחי. היות שאני מתרשם מרבים מהיוצרים האחרים שהם *כן* שטחיים, אני מעריך את סחרוף עוד יותר. מעבר לכך, כפי שצויין, הוא עושה מוסיקה טובה. |
|
||||
|
||||
"האם אני נשמע היטב? עבור. עבור גם אתה נשמע קטוע אתה נשמע פצוע אתה" בהתחלה חשבתי שזה הזיות, אחר כך בדקתי, וגיליתי שזה "ריבונו של עולם". אחד המוצלחים. ________ העלמה עפרונית, וברי בלופ. |
|
||||
|
||||
פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע! אני כבר בא- ענה לו החובש |
|
||||
|
||||
זהו, שציטטתי את הבית משמיעה. ציטטתי את הראשון, הייתה שם מילה שלא בטוח ששמעתי מדוייק. (ואני מסרבת לכתוב את מה שאני שומעת שקורה שם. אם זה לא זה, זה מביך מדי) בכל אופן, המשכתי לבית השני, רק בשביל לגלות עם אישור ההודעה שהבא אחריו מוצלח יותר. ואם להיות קטנונים, אותו הסחרוף לא אחראי למילים, ולמען האמת, חלקים נבחרים מהכוח של השיר נובעים מהמוזיקה ה, לטעמי, מצמררת.* *שהזכירה לי משום מה את הפתיחה של "בעל זבוב" של אותו הסחרוף. |
|
||||
|
||||
רק כדי להעמיד דברים על דיוקם: בניגוד לדוגמאות שניתנו בתגובה מעלייך, סחרוף לא הלחין את "עוד חוזר הניגון" אלא רק חידש אותו בלחן של נפתלי אלטר (הביצוע המקורי של נירה גל, וניתן לשמוע אותו בוקע חלש מהרדיו של ויקטור חסון כשג'ינג'י נכנס לדירה. אלטר היה המפיק של "גבעת חלפון" והלחין גם את שירי הסרט). יש לשיר לחנים מוכרים קצת פחות, למשל של נחום היימן (בביצוע חוה אלברשטיין), של נעמי שמר ועוד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |