בתשובה לדובי קננגיסר, 22/09/01 19:25
נקודה נוספת----> . 37329
דווקא ברי סחרוף כן שילב מוטיבים ים תיכוניים ביצירות האחרונות שלו, ע"ע "נגיעות" ,אחד הדיסקים היותר משובחים שקניתי (חוקי! חוקי!) בשנה שנתיים האחרונות.
ואני לא חושבת שזה פגם במשהו מההנאה שלי לשמיעת המוסיקה שלו, לא יותר או פחות מאשר החומרים הישנים יותר. (שלו לבד, ובעיקר שלו עם פורטיס)
אם כבר בטעם סוביקטיבי עסקינן 37502
לדעתי דווקא אלבום הביכורים של סחרוף במנותק מפורטיס, הלא הוא 'סימנים של חולשה', היה חד משמעית הדיסק המשובח ביותר שהוציא תחת ידיו, אלבום מופת שחובה להחזיק, מקורי או צרוב, בכל בית וגן. עם כל ההערכה שלי לסחרוף, דווקא 'נגיעות' לא היה מדהים, למרות השטנץ האלקטרו-מזרחי וסיבוב ההופעות האינטנסיבי.

למותר לציין שסימנים של חולשה נחל כישלון קופתי, וזה לדעתי אות קלון, נדוש משהו, למאזין העברי.
face down in a pond of shame 37503
(maor: (4:09 AM תגובה נחמדה באייל, אני שוקל להסגיר את מעורבותך הפושעת

(lior: (4:09 AM מעורבותי?
בצריבה?

maor: (4:09 AM) uh huh

(lior: (4:10 AM חופשי
נראה את זרועו הארוכה של אקו"ם פושטת על ביתי
(למשיכת אש הצטדק סולמית) 37504
סימנים של חולשה שבביתי נרכש בכסף טוב ומלא, כמו גם שאר אלבומיו של סחרוף.

יש לי צורב, מישהו מעוניין?
אם כבר בטעם סוביקטיבי עסקינן 38181
אני מסכים. ''סימנים של חולשה'' הוא אלבום מופתי, אולי הטוב שיצא כאן בשנות התשעים. גם האלבום הקודם, ''הכל או כלום'', על אף מעורבותו המסוימת של פורטיס הניכרת בסגנון, מוצלח מאוד בעיני. סחרוף מלחין שם טקסט של טשרניחובסקי וטקסט של וולך. נהדר.
אם כבר בטעם סוביקטיבי עסקינן 38288
''עוד חוזר הניגון'' של אלתרמן.
מסתבר שזה מוטיב חוזר (ומשובח ביותר) של הסחרוף המדובר.
אם כבר בטעם סוביקטיבי עסקינן 38344
כן. בכלל נראה שהוא מהאינטליגנטיים יותר שבין המוסיקאים הפופולאריים שלנו.
אם כבר בטעם סוביקטיבי עסקינן 38422
בגלל שהוא מלחין שירי משוררים, או שיש עוד סיבות?
אם כבר בטעם סוביקטיבי עסקינן 38698
לא רק זה. הוא גם מדבר לאט, בקול שקט ונמוך.
אם כבר בטעם סוביקטיבי עסקינן 38711
לא רק משום כך, לא. קראתי איתו ראיון לפני כמה שנים רעות, והוא היה אינטליגנטי למדי. שמעתי ראיון קצר איתו ברדיו בעקבות הפרויקט ההוא שהרימו לא מזמן של הלחנת שירים של חללי מלחמות ישראל. סחרוף הלחין שיר של מישהו (איני זוכר את השם, לצערי), שמתחיל "אנא הגבר עצמת אותותיך" או משהו דומה. גם בראיון ההוא התרשמתי שהאיש לא שטחי. היות שאני מתרשם מרבים מהיוצרים האחרים שהם *כן* שטחיים, אני מעריך את סחרוף עוד יותר. מעבר לכך, כפי שצויין, הוא עושה מוסיקה טובה.
296779
"האם אני נשמע היטב? עבור.
עבור גם אתה נשמע קטוע
אתה נשמע פצוע אתה"

בהתחלה חשבתי שזה הזיות, אחר כך בדקתי, וגיליתי שזה "ריבונו של עולם". אחד המוצלחים.

________
העלמה עפרונית, וברי בלופ.
יהורם גאון והבלדה לחובש 296780
פתאום רעם ברק,
אחד צעק: פצוע!
אני כבר בא-
ענה לו החובש
ברי סחרוף וריבונו. 296787
זהו, שציטטתי את הבית משמיעה. ציטטתי את הראשון, הייתה שם מילה שלא בטוח ששמעתי מדוייק. (ואני מסרבת לכתוב את מה שאני שומעת שקורה שם. אם זה לא זה, זה מביך מדי) בכל אופן, המשכתי לבית השני, רק בשביל לגלות עם אישור ההודעה שהבא אחריו מוצלח יותר.
ואם להיות קטנונים, אותו הסחרוף לא אחראי למילים, ולמען האמת, חלקים נבחרים מהכוח של השיר נובעים מהמוזיקה ה, לטעמי, מצמררת.*

*שהזכירה לי משום מה את הפתיחה של "בעל זבוב" של אותו הסחרוף.
אם כבר בטעם סוביקטיבי עסקינן 531349
רק כדי להעמיד דברים על דיוקם: בניגוד לדוגמאות שניתנו בתגובה מעלייך, סחרוף לא הלחין את "עוד חוזר הניגון" אלא רק חידש אותו בלחן של נפתלי אלטר (הביצוע המקורי של נירה גל, וניתן לשמוע אותו בוקע חלש מהרדיו של ויקטור חסון כשג'ינג'י נכנס לדירה. אלטר היה המפיק של "גבעת חלפון" והלחין גם את שירי הסרט). יש לשיר לחנים מוכרים קצת פחות, למשל של נחום היימן (בביצוע חוה אלברשטיין), של נעמי שמר ועוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים