|
||||
|
||||
אני חושב שזה די מאפיין שאתה כל כך רחוק מן הסיבה המרכזית הנכונה. תכנית ההשמדה פעלה בעיצומה של המלחמה כאשר המדינות הנייטרליות רבות ההשפעה היו שוויץ, שוודיה, ארגנטינה וברזיל (עד 1944). הונאת הקורבנות היא סיבה קיימת, אבל בדיעבד רבים ממנהיגי יהדות אירופה ידעו כל מה שהיה צריך לדעת כבר ב-1942 ובכ"ז לא יכלו לעשות משהו ממשי כנגדה. הסיבה המרכזית לחשאיות היתה הסתרת העניין מן האוכלוסיה הגרמנית עצמה. זה היה לקח מפרשת האוטונזיה (השמדת מפגרים וחולים טרמינליים) שאותה נאלצו הנאצים להפסיק בגלל מחאות של קרובי הנרצחים, גורמים כנסייתיים ואפילו גורמים בתוך המפלגה. הסיבה הזו מסבירה גם כיצד יכלו הנאצים לצפות שניתן להסתיר מעשה שהיו מעורבים בו אלפי פעילים גרמנים ברמות שונות. הנאצים לא היו צריכים להסתיר ולטשטש כל בדל ראיה שהעיד על מעשה ההשמדה. מה שהם היו צריכים הוא לקיים את האוכלוסיה הגרמנית ברמת מודעות מספיק נמוכה לנעשה ביהודי אירופה, כדי שיוכלו להפנות גבם למתרחש ולא להתיחס לנעשה בשמם ומטעמם. |
|
||||
|
||||
אבל הם בחרו במפלגה שזה המצע שלה. למה שזה יפריע להם? |
|
||||
|
||||
המצע דיבר על השמדה? |
|
||||
|
||||
השאלה של דובי היא התשובה הקולעת והנכונה לשאלתך. במקום תשובה מפורטת הנה כמה הוראות כיוון: א. האם מפלגות הטרנספר בישראל מפרטות במצע שלהן לאן בדיוק יפונו הערבים, מה יעשו במקרה הדמיוני שהמדינות ה"קולטות" יסרבו לשתף פעולה ומה יעשו עם ערבים שיסרבו להתפנות? ב. הנאצים פרסמו באופן ישיר ועקיף את דעותיהם בנוגע לגורלם של חולים כרוניים ומפגרים. הם מעולם לא פרסמו מה נעשה בפועל במסגרת תוכנית האוטונזיה (מעין גרסה נאצית של חיסול המוני מתוך רחמים). ג. ספרים שונים על המפלגה הנאצית טוענים שאפילו בקרב רוב הגרעין הותיק של תומכי המפלגה, הנושא היהודי לא היה הנושא הראשון בסדר החשיבות. |
|
||||
|
||||
מר שמאל, מנוסח התגובה שלך עלול להשתמע שאני הוא דובי. העורך לשעבר ואנוכי, שנינו ביחד וכל אחד לחוד, מגישים נגדך תביעה על פרסום שקרי שיש בו משום הוצאת לשון הרע, ואני מצרף לתביעה גם דרישה לשיפוי עבור דמי המזונות שהגב' ל. קננגיסר עלולה לתבוע ממני בעתיד. בכבוד רב, שכ''ג |
|
||||
|
||||
מר שכ"ג, לאחרונה יצא לי להיוכח באופן אישי כי הקשר בין בתי המשםט שלנו לצדק משול לקשר שבין תזמורת צבאית למוזיקה, כך שיתכן בהחלט שבית המשפט עוד עשוי לחייב אותך לשלם לי מזונות. מה דעתך להסתפק במקום זאת בהתנצלות מכל הלב? שלך בידידות, ש"ש |
|
||||
|
||||
מכובדי, אני מקבל את הצעתך ומתנצל לפניך מקרב לב1. בברכה, שכ"ג ________________ 1- אתה מצטט לי את איינשטיין, ואני עונה לך בפאראפרזה על הבדיחה עם הפולני והגורילה. די פאתטי מצידי. |
|
||||
|
||||
כתרומתי לשיח הפאתטי בינינו, הפארפראזה היא על Military justice is to justice what military music is to music.
Groucho Marx (1890 - 1977) |
|
||||
|
||||
אופס, התבלבלתי. |
|
||||
|
||||
אני הכרתי את הציטוט הזה בצורה שונה (ויותר נכונה מבחינת ההתאמה למציאות): הקשר בין בית משפט צבאי וצדק הוא כמו הקשר בין תזמורת צבאית ומוזיקה. לגבי מי אמר את זה, שמעתי כמה גרסאות, העתיקה ביותר מיוחסת לאמיל זולא. |
|
||||
|
||||
ב. אֶאוּתַנַזיה, או על פי האקדמיה - אֵיתַנַזיה. אבל אין שם שום "אוטו" - לא במילה (ולא בתהליך). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |