|
||||
|
||||
לטעון שניצולי שואה משקרים ביודעין כדי לזכות בהנאות כספיות - זו לא עילה לתביעת דיבה נגד אירווינג? הרי הוא פוגע בשמם הטוב, ואף ברור שזה עלול להזיק להם (למשל אם ממשלת גרמניה תקבל את טענותיו ותפסיק לשלם פיצויים). |
|
||||
|
||||
האם משפט אירווינג היה תביעה על הוצאת דיבה? האם ניצולי אושוויץ תבעו את אירווינג? |
|
||||
|
||||
אני מניח שהוא לא נקב בשמות וגם לא אמר שהם כולם כאלו, אז מי מהם יכול להגיד שהוכפש? |
|
||||
|
||||
כנראה שאתה צודק. כלומר הכפשה של אדם בודד היא בגדר הוצאת דיבה, ואילו הכפשה של ציבור שלם היא לגיטימית - אולי כי אמת המידה היא מידת הפגיעה שנגרמה, או תגרם, למי שהוכפש. לגבי השואה העניין יותר מסובך, כי הכפשה קולקטיבית כבר גרמה בעבר לפגיעה ולכן יש להחמיר עם מכחישי שואה יותר מאשר, למשל, עם מי שיקרא לתקוף את שוייץ מפני שהשוייצרים שולטים בעולם באמצעות השוקולד. במילים אחרות, השאלה היא אם מדובר היום בסיטואציה דומה במשהו לזו ששררה בשנות ה- 30. לא ברור אם דבריו וכתביו של אירווינג עלולים להוביל, או להחמיר, פגיעה ביהודים. |
|
||||
|
||||
זה נשמע לי, תסלח לי, כמו יציאה מנקודת ההנחה שהחוק הוא צודק וטוב, וניסיון ליישב אותו עם המוסר שלך. אם זה אכן המצב, לא ברור לי למה אתה טורח. בכל אופן, אני לא אמרתי ש"הכפשה של ציבור שלם היא לגיטימית". אני אמרתי שלמיטב ידיעתי, *החוק* מאפשר לנו לומר "רובה המכריע של קבוצה איקס שקרנים." אף אחד מאותה קבוצה לא יכול לטעון שקראו *לו* שקרן. אבל ייתכן שאני טועה, ושהחוק האוסטרי מאפשר לתבוע על אמירות מסוג זה. הכינוי שלך מסקרן אותי. |
|
||||
|
||||
זו לא דיבה, אבל זה יכול להחשב הסתה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |