בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 22/02/06 14:47
דיני נידה 370508
מה הבעיה, הנה הצעה לסקר הבא באייל:

כמה פעמים אתה מבקר בדיסקוטקים?

כמה מתוכם בלילות שבת?
370509
דבר ראשון, אני לא בטוחה עד כמה האנשים באייל מייצגים את "הבליין הישראלי הממוצע", אבל לא חשוב.
דבר שני, מה הבעיה בביקור בדיסקוטקים בלילות שבת? אם אתה בצבא, עובד או לומד, לפעמים יום שישי הוא הערב היחיד שבו אתה יכול לבלות בלילה ולישון עד מאוחר ביום המחרת. מאידך, זה גם היום הכי מגעיל לצאת למועדונים. צפוף מדי. מוצאי שבת מוצלח יותר, אמצע השבוע הכי טוב.

וסקר כבר היה: דיון 1308
סקר הדיסקוטקים החילונים 370512
דבר ראשון, נניח שאת צודקת, למרות שלא פעם מגיעים לאייל בחיפוש סתמי בגוגל ובטח מקליקים על עוד סקר מזדמן ומשאירים חותם אישי נוסף ברחבי הרשת.

דבר שני, מבחינת הסקר, אין *בעיה* בביקור בדיסקוטקים בלילות שבת. בשאלה זו באתי רק למקד את הקהל החילוני מקרב המצביעים (במטרה לקלוע לתהייה של גדי), שכאמור בדבריך, ברובם בוחרים לבלות בלילות שבת חרף הצפיפות וריחות הזיעה המכים באף.

זה לא בדיוק הסקר אליו התכוונתי, אבל גם לפיו עולה רוב מקרב המצביעים שנוהג לבלות במועדוני הריקודים. סביר להניח שמדובר באיזה ציווי חילוני סמוי, שאם אתה לא שם, אתה לא קיים בעיני החבר'ה.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370513
כנראה שזהו רוב מיוחד, אותו רואים רק אנשים חכמים.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370514
למען האמת, בלי קשר לשבת, החברים הדתיים שלי לא יוצאים למועדונים גם באמצע השבוע. האווירה לא מתאימה להם. מצד שני, אני מעולם לא הגעתי לאיזשהם ערבי שירה בציבור שהם הולכים (הלכו?) אליהם. עניין של תרבות בילוי שונה.*
לגבי השבת - אני לא יודעת כמה זה עניין של בחירה. אם אתה משרת בצבא ומגיע הביתה רק לחמשושים, או אם אתה לומד במהלך השבוע, זה משאיר לך את חמישי ושישי כאופציות שפויות ליציאה. אז יוצאים, ומתבאסים קצת מהצפיפות, או שמוצאים מסיבות בשטח פתוח, או שלא.

ציווי חילוני סמוי? לא, סתם כיף.**

*מצד שני, אני לא בטוחה אם החברות הדתיות שלי רוקדות פחות ממני, לאור כמות החתונות שהן מוזמנות אליהן...
**וגם יופי של התעמלות.

_______
העלמה עפרונית, כבר חודשיים פלוס לא יצאה לרקוד - וחבל.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370518
לרקוד זה כייף, אבל במועדונים - לא כל כך.
ושירה בציבור? זה קטע שלעולם לא אבין.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370515
איפה אתה רואה רוב מקרב המצביעים? את התשובה השניה, "אני יוצא למועדוני ריקודים באופן פחות או יותר קבוע", סימנו 30 מצביעים מתוך ס"כ 334. אפילו לא עשירית.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370519
טעות בהקלדה, לא 334 אלא 344, כך שחלקם של מבקרי המועדונים הקבועים אפילו קטן יותר.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370529
אני מתכוון בעיקר לאחוזי המצביעים לסעיף "באופן מזדמן, בחתונות ומסיבות" (80). שזה אולי לא רוב, אבל בהחלט מכובד ביחס לכלל המצביעים, בצירוף לשאר הסעיפים. קצת קשה לאפיין את רקדני המועדונים רק מהסעיף שהבאת. כי מה הצביעו אלה שלא יוצאים לרקוד באופן קבוע, נגיד מידי שבוע, אלא אחת לשבועיים-שלוש או מספר פעמים אקראי במהלך השבוע. הסוקרים לא נתנו עליהם את דעתם.

זאת ועוד, כבר אמרתי שהסקר הזה רחוק מלמצות את התהייה שהעלה גדי. כי הוא לא מפלח סקטוריאלית או השקפתית בין בלייני דיסקוטקים דתיים (?) לבליינים חילונים.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370534
האם דתיים לא רוקדים בחתונות?
ומי שיוצא למועדונים מידי שבועיים שלושה ודאי היה מאפיין את עצמו כמי שיוצא אליהם בקביעות.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370544
בדיוק לכן, הסקר הזה אינו קשור לנידון שהעלה גדי.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370546
הא?
סקר הדיסקוטקים החילונים 370550
בע! תחזור למעלה בדיון להודעותי ואולי תבין.
סקר הדיסקוטקים החילונים 371156
לדתיים יש חתונות מדי שבועיים שלושה, לפחות.
כך שהם לא נזקקים למועדונים ולדיסקוטקים על מנת לרקוד.
סקר הדיסקוטקים החילונים 371161
איזה שבועייפ שלושה? שתיים ביום...
370535
רק רציתי לציין שלצאת לרקוד אחת לשבועיים שלוש בהחלט יכול להכלל במסגרת "באופן קבוע". באופן מזדמן זה אחת לחודשיים שלושה, במקרה הטוב, לדעתי. וממילא, הסעיף "באופן מזדמן, בחתונות ובמסיבות" מתייחס, למיטב הבנתי לאנשים שרוקדים לא במועדונים, אלא בנסיבות אחרות (למשל, חתונות או מסיבות.אה!).

ואמנם לא לפי סקר, אבל לפחות במועדונים בהם אני הייתי לא ראיתי יותר מחובשי כיפה ספורים (וגם זה בנסיבות מאד מסויימת). אז לצורך העניין, ואני מקווה שאני אמינה בעינייך מספיק לצורך הנקודה הזו, יש מעט מאד דתיים שיוצאים למועדונים.
אבל מה זה משנה? מישהו טען שדתיים כן נוהגים לפקוד מועדוני ריקודים?
סקר הדיסקוטקים החילונים 370536
"ברובם בוחרים לבלות בלילות שבת חרף הצפיפות וריחות הזיעה המכים באף". על זה אמרו בפארפרזה חופשית: " מי שגר בארמון זכוכית שלא יזרוק אבנים". לא פעם ןלא פעמיים הייתי נוסע בצעירותי להסתובב בירושלים ונסעתי באוטובוסים בקיץ -במיוחד בשכונות החרדיות. לא רוצה להוסיף יותר.
סקר הדיסקוטקים החילונים 370547
איציק, אל לך להוציא דבריי מהקשרם. לא כל אמירה רטורית באה להבדיל מסקטור אחר עליו היא נאמרת. אלה ואלה מזיעים ומסריחים באותה המידה, מצידי. סו ווט?
דיני נידה 370520
אורי, האם יש ציווי דתי לנשום? אם לא, למה אתה מנסה לגזור מכמות האנשים ש*עושים* משהו מסויים על קיום *ציווי* לעשות את אותו דבר?
דיני נידה 370530
תתפלא, אבל יש ציווי דתי לא רק לנשום (הכלול ב''ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'').
שים לב שמי שהחל לנפנף כאן בקיומו של ציווי חילוני בדיוני זה אחד שקוראים לו במקרה גדי אלכסנדרוביץ.
דיני נידה 370531
ובמשפט השני כוונתי לתגובה 370210
דיני נידה 370538
אה, אורי, הכוונה שלי בהודעה הזו, אם זה לא היה ברור, זה ש*אין* ציווי כזה.
דיני נידה 370542
אפשר לחשוב שמישהו כאן טען קודם שישנו ציווי שכזה. מצחיקה עד כדי גיחוך ההודעה הזאת שלך. לרוב החילונים יש בעיקר ציוויים מהבטן ומטה, לא ידעת?
דיני נידה 370545
המטרה הייתה להמחיש את ההבדל בין ביקור בדיסקוטק, שנעשה מבחירתו האישית של המבקר, ובין ביקור במקווה, שהוא חובה.

באופן כללי, זה קל מאוד להבין את ההודעה של בן השיח שלך בצורה ההפוכה מזו שהוא התכוון לה ואז לצחוק. השאלה היא על מי הבדיחה.
דיני נידה 370549
ראשית, זה לא שהבנתי את ההודעה שלך בהפוכה וצחקתי לי. אלא שהודעתך שהתפרשה מאוחר יותר למה שהיא הייתה, לטענתך, מצחיקה עד כדי גיחוך. רוצה לשמוע למה? כי לעולם לא תפגוש "דוס" או "דוסית" שיגידו לך שהם הולכים למקווה כי זה חובה, בשביל לצאת ידי חובת ההלכה. אורח חיים, דתי כחילוני, אינו שונה בעיני בנקודות הקריטיות של האפיונים. בטח לא הבנת את זה.
370551
כן, אבל תפגוש מספיק נשים חילוניות שהולכות למקווה לפני החתונה כי הרב מחייב אותן. קשה לי להאמין שתפגוש את הדתי שיכפו עליו לצאת לרקוד.
370668
הדוגמא שלך יוצאת דופן ביחס למבקרי מוסד המקווה בישראל, ואינה מאפיינת את כלל או רוב פוקדיה היומיומיים.

כפי שטענתי, מבקרי מקוואות עושים כן לא משום חובה, אלא מטעמים רוחניים ואישיים. יש ציווי, אבל אין כל חובה.
370670
יוצאת דופן? חשבתי שכל הכלות חייבות להגיע למקווה.*

*מקורות יודעות דבר טוענות שפעם היו רבנים שהסתפקו ב"הלכתי לים".
370671
שוב, יותר משהדוגמא שלך יוצאת דופן, היא רחוקה מלאפיין את כלל או רוב פוקדיה היומיומיים של המקווה טהרה.
בקיץ. 371159
בקיץ אולי. בחורף פחות סביר.

בכל מקרה, לי דווקא היתה חוויה חיובית, באופן מפתיע‏1. ואני לא רוחנית‏2.

1 שהפתיע גם את אמא שלי, שלה דווקא המקווה היה זכור כסיוט.
2 שווא מתחת לח'.
בקיץ. 371164
איך הייתה החתונה?
דיני נידה 370552
מה שהעלמה אמרה.
דיני נידה 370554
"לרוב החילונים יש בעיקר ציוויים מהבטן ומטה, לא ידעת?"
מעניין. למיטב סטטיסטיקתי האישית, רוב מוחלט ממפגיני השמאל הם חילוניים. האם אתה מוצא קשר בין הפגנות אלה לאיזור הדרומי של הגוף?
דיני נידה 370669
כמי שמכיר אישית כמה חברים מהשמאל, אפילו מספר מתפקדי "נוער מר"צ" - אני לא מבין מה שאלת. האם השמאל בישראל חסר עדריות? הצחקתני.
דיני נידה 370673
ונניח שזו עדריות. האם היא נובעת מהחלק הדרומי של הגוף?
דיני נידה 370674
אתה ראית פעם עדריות שנובעת מהחלק הצפוני של הגוף?!

בעיקר יש עדריות שנובעת מסביב לסיר הבשר וגרורותיו (כפי שאמרתי, הבטן) או עדריות סקסיסטית.
דיני נידה 370675
לאו דווקא. הפגנה זה לא טיש וגם לא אורגייה. ואנשים אוהבים לדבר זה עם זה גם כשמדובר בהטרוסקסואלים בני אותו מגדר.
דיני נידה 370678
מה, להפגנה הולכים בשביל לדבר ולהידבר? ומה, הפגנה זה לא טיש ואפילו לא אורגיה? וואו, חידשת לי הרבה ורב תודות לך. רק שנבצר מבינתי מניין לקחת טיעון שלי בדבר ההפגנה כאורגיה או כטיש...

הפגנה לא צריכה להיות לא טיש ולא אורגיה בשביל להיות מה שהיא: עדר מוסת ימינה או שמאלה. עדר דומה מתקיים בסניפי מק' לסוגיהם, סביב "סיר הבשר וגרורותיו", בניגוד לטיש שכל כולו התעלות רוחנית של חסידים. ואף אחד, אבל אף אחד, כאן לא אמר שאנשים לא אוהבים לדבר זה עם זה גם כשמדובר בהטרוסקסואלים בני אותו מגדר. ה"נס" הזה קורה מידי דקה אפילו באייל הנידח... מכאן ועד להסקנת המסקנה כי אנשים אוהבים לדבר זה עם זה פחות בענייני משגל (או מזון) מאשר בענייני פיזיקה או מתמטיקה (מתחומי הרציו), תצטרך לעבוד נורא קשה.
דיני נידה 370680
טיש הוא התעלות רוחנית להפליא על סיר הבשר.
וכמות השטויות שאתה מסוגל לפלוט כאן בבת אחת בהחלט מרשימה.
דיני נידה 370683
מתי היית פעם אחרונה בטיש שחזית בסיר הבשר? השתתפתי במאות טישים לסוגיהם ומעולם לא נתקלתי במנות אוכל חם שמוגשות לחסידים. יש רק שיריים (!) שמחלק הרבי מהחלה הגדולה או מצלחת הצ'ולנט הצנומה שלו (הוא הרי צריך לאכול סעודת שבת, אז מה כבר ישאר לו אם מאות החסידים יטעמו ממנה?).

הטיש בעיקרו הוא ה"דבר תורה" שמוסר הרבי (האדמו"ר) לחסידיו, כשאלה מלווים בשירה וזמרה חסידית שכולה התעלות רוחנית ליציבות הרוחנית של החסידים במהלך השבוע הקרוב.

וכמות השטויות שאתה מסוגל לפלוט כאן במשפט אחד לא מרשימה אידיוטים.
דיני נידה 370687
מתי היית בפעם האחרונה בהפגנה שמאלנית חילונית? איזה חלקים ממנה שחווית נועדו להעסיק את תחתית הגוף?
דיני נידה 370745
על נוער הנרות, כבר שמעת?
דיני נידה 370746
אה... הנרות...
דיני נידה 370692
אורי הוא כנראה מאלה שאמרו ''כמה מהטובים בחברי היו אנשי שמאל''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים