בתשובה לנועה ו, 22/02/06 23:15
נורא נחמד 370352
לפי אירווינג, הוא היה צריך את המידע ממקור אמין. ואותו מקור אמין הוא לא "היהודים השקרנים הללו", אלא יומניו של אדולף אייכמן, הידוע באמות המוסר הגבוהות שלו.

וכפי שהרב סב שלי היה אומר (תרגום חופשי): "כשאתה נתקל באנטישמי, הסתובב לאחור והחל לצעוד, כי לעולם לעולם לעולם לא תנצח."
נורא נחמד 370353
האח של סבתא שלי לא נקט בגישה של הרב סבא שלך. כשהוא נתקל באנטישמים הוא התגייס לצבא האדום, נלחם, וניצח.

(אני יודע שלא לזה התכוונת, אבל זה מתבקש)
נורא נחמד 370358
אני באמת מאוד מקווה שהוא לא נעמד בשדה המערכה והתחיל להתווכח איתם.

אגב, מה הוא עשה כשפגש אנטישמים בתוך הצבא האדום? לא אבוז לו כהוא זה, אם הוא נקט בגישה דומה לזו של איסאק באבל.
נורא נחמד 370360
באיזו גישה נקט איסאק באבל?
נורא נחמד 370361
התמונה שהוא מצייר במעט הסיפורים שקראתי, הוא של הזדהות עם הצד החזק. תהליך הקבלה שלו לחברתם כרוך גם במעשי אלימות כלפי חלשים. זה כרוך גם בהתנכרות ליהודים, קורבנות אלימות שנקראים בדרכו.
שאלת בור 370364
איסאק באבל = יצחק באבל‏1?

שאלת בור 370366
כן, זה האיש. ובאמת יותר מקובל ''איסאק'' מאשר יצחק (ופה ושם ''איזאק'' - לא הרבה).
Бабель, Ис&#1072 370371
אכן.
(על מנת למנוע אי אלו אי הבנות, אינני יודעת כיצד נהג הסופר עצמו, אני התכוונתי לאני המספר ב"חציית הזברוץ"' ו"האווז הראשון שלי")
שאלת בור 370372
כן. אותו אחד. תלוי איך רוצים לתעתק את שמו. שים לב שבעוד שלמעלה כתוב יצחק, תחת התמונה למטה כתוב איסאק.

להבדיל, ברשותי תרגום ישן של ''קריאת (ה)קרב'' של ליאון יוריס, (רק ששם קוראים לזה ''זעקת הקרב'') מאת אריה ירושלמי.
נורא נחמד 370414
*איזו* גישה, לא *ב*איזו. (סליחה על ההערה, אבל הטעות הזו רווחת כאן מאוד. הנכון הוא לנקוט *אמצעים*, למשל. לא *ב*אמצעים).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים