|
||||
|
||||
בקשר למרווחות: את כנראה נוסעת בזמנים לא כל כך עמוסים. נסי לעלות לרכבת הזו בערב חג עם מבוגר נוסף ושלושה ילדים קטנים ולמצוא מקום לכולם. אני מסכים שהיא השתפרה מאד בשנה האחרונה. השירות בערבי חג, בימי שישי ובמוצאי שבת וחג הוא גרוע (גם אם לא נאמץ את דעתי שהיא צריכה לפעול גם בשבתות ובחגים). |
|
||||
|
||||
יום ראשון הרכבת של 7 בבוקר לתל אביב. לא הייתי קוראת לזה זמנים לא עמוסים. העניין הוא, שגם בזמנים הכי עמוסים (כל החיילים חוזרים לבסיסים וכאלה...) עדיין אין מה להשוות בין נסיעה ברכבת לבין אוטובוסים(באותם הזמנים) או סתם לנסיעה ברכב פרטי בשעות האלו שהכבישים פקוקים לחלוטין. |
|
||||
|
||||
כתומך בשירות הרכבות ומשתמש קבוע ומרוצה של קו ת"א-חיפה, עלי לציין כי בין שבע לשמונה בבוקר לא כדאי לנסות לעבור דרך ת"א ברכבת. הצפיפות בכל הקרונות, בכל הקווים, בכל הנסיבות, בלתי נסבלת. מה זה בלתי נסבלת, עמדתי ראשון בתור לעלייה לקרון (אם אפשר לקרוא להתקהלות הבהמית הישראלית כ"כ הזו תור), ולא היה לי מקום, פיסית, להשחיל רגל על מפתן הקרון (בתקווה שעם היסגרות הדלתות אוכל איכשהוא להישען עליהן). פיסית. מפאת כבודו של האייל (?) לא אזכיר את האנלוגיה ההיסטורית המתבקשת, בפרט בתקווה שעדיין אינה נכונה. בקשות שלא לעלות על רכבות עמוסות במיוחד משודרות בכריזה, מחוסר-אמון בנכונותו של הנוסע הישראלי הלחוץ לוותר על הרכבת הקרובה מתוך נוחות. עד כה הבחנתי רק בהורים עם פעוטות שהיו יורדים מרכבת עמוסה מדי. בשעות היום האחרות, להוציא את שעות החזרה מן העבודה בכיוון ההפוך, המצב אכן נחמד ומומלץ בהחלט לשימוש. באשר לאמינות הקווים, אני מעריך שברבע עד שליש מנסיעותיי דווח בכריזה על איחור אחת הרכבות הצפויות, בעיקר בבקרים. בכל סמסטר יוצא לי לאחר להרצאה הראשונה מספר פעמים כתוצאה משיבושים בלו"ז הרכבות. לא נורא, אך בהתחשב במספר המסילות והקווים בארצנו הזערורית, בהשוואה להאנגרים בעלי תריסר הרציפים בכל עיר אירופית חשובה, חוסר היכולת הנוכחית להקפיד על הלו"ז ראוי לחוסר הערכה. |
|
||||
|
||||
השירות בשישי ובמוצ"ש הוא בדיחה. אני חושב שזה נובע מכך שלא רק שאסור לרכבת לתת שירות בשבת, אלא שגם אסור לה להזיז ציוד במהלכה, או לגרום לנהגיה (המסכימים לכך) לעבוד בשבת. זה יוצר אילוצים בלתי-אפשריים על המערכת. כלומר: ברגע שלא מאמצים את דעתך בעניין שירות במהלך השבת, ומסכימים למגבלות הדתיות, מקבלים בהכרח שירות מזופת גם בשישי ובמוצ"ש. נשאר לתהות אם כמו ברשות השידור, גם ברשות הנמלים והרכבות תידרש לא פחות ממלחמה כדי לשפר את המצב. מה לגבי עתירה של לא-יהודים לבג"ץ, בשלב ראשון? דובי, אתה מתנדב, או שזה נוגד את מחלת-ההגה שלך? |
|
||||
|
||||
הבעיה היתה ותישאר עניין של תקציבים. לצערנו כנסת ישראל על שלל הפולטיקאים האימפוטנטיים המאכלסים אותה, הנמנעים בתוקף מלדון בהטבות ושיפור שירות המדינה לאזרח משלם המיסים. קצת מידע: 1 ק"מ של מסילה עולה 4 מיליון $. במשך שנים תקציב משרד התחבורה לשיפור מערך הכבישים כולל רכבת ישראל, עמד על 700 מיליון ש"ח לשנה . הרבה הרבה פחות מהסיוע שקיבלה ומקבלת כיום ש"ס למוסדותיה. תפיסת עבודה מעוותת של העמדת מכשירי עבודה יקרים ביותר למשך 16 שעות ביום משום קדושת 8שעות עבודה והאיסור לעבודת משמרות. בסה"כ אין בישראל תרבות של סיום פרוייקטים תחבורתיים ותיגמול בגין סיום פרוייקט לפני הזמן המשוער. בארה"ב/קליפורניה נהרסה מערכת הכבישים של לוס אנגלס ברעידת האדמה של 1995. הגמול לקבלנים שהועסקו בבניתם מחדש של המחלפים והכבישים היה 1 מיליון $ לכל יום שנחסך. העבודה התבצעה סביב לשעון. המושג "זמן הוא כסף" היה מאוד ממשי. רכבת ישראל תחת רשות הנמלים עשתה כיברת דרך ועוד לפניה דרך ארוכה. בהחלט ניתן להרגיש את השינוי ובמיוחד עם הכנסת הקרונות הדו קומתיים. במדינה קטנה כמו שלנו, השילוב של אוטובוס- רכבת הינו הכרחי. כאשר הוצע בשעתו ל"אגד" לקבל את רכבת ישראל, "אגד" סרב. לסיום.כולנו בישראל חכמים יותר ממה שהמשטרה מרשה. איכות חיינו התחבורתיים בהתאם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |