|
||||
|
||||
"יש חומר בעולם." עד כאן, נכון. "כל דבר בעולם מופיע כתוצאה של ..ולא באופן ספונטני." דברים אינם "מופיעים" כך סתם. ארועים מתרחשים כתוצאה מקשר סיבתי בין ישויות קיימות. מאקסיומטיות הסיבתיות, אינך יכול להגיע למסקנה המצוטטת. אתה זורק את כל הקונטקסט לעזעזל. המסקנה שגוייה ועל כן, כל מסקנה הנגזרת או נגררת ממנה שגויה אף היא. "יש תנועה בעולם." שוב: עד כאן, נכון. "תנועה מהגדרתה חייבת להתחיל בנק' כלשהיא" מהיא ההגדרה? "היות ולא ניתן להגדיר תנועה מוקדמת יותר מבלי להגדיר נק' התחלה -יוצא שקיום התנועה הוא פרדוקסלי אם לא מניחים התערבות שמעבר לחוקי הטבע." ומי נתן תנועה למניע הראשון? קיומו של אלוהים לא מספק פתרון לפרדוקס. |
|
||||
|
||||
לגביך ראובן-כן אתה איתי.מהי ההגדרה של התנועה?מעבר מנק' א לנק' ב -אם לא התרחש מעבר לא הייתה תנועה ולכן חייבת להיות נק' התחלתית ,זאת אקיומה בסיסית וטריויאלית ביותר. נראה לי שאתה זורק אותי לעזאזל או שאני לא מבין אותך-אבל נעזוב את זה. קיומו של אלו\הים לא מספק פתרון כל עוד שאתה מניח שהוא כפוף לחוקים שאתה כפוף אליהם -אלו\הים אינו חלק מעולם התופעות הפיזיקליות -לא באופן שאתה מתכוון אליו .לכן אני רואה בפרדוקסים מסוג זה פרדוקסים מתעתעים. לגבי אלוהי ה'ציזבורגר'-עניין של אמונה וגם של הגות מעמיקה והתבוננות בעובדות בראש פתוח ולא בנעילה מוקדמת על פרשנות אחת. |
|
||||
|
||||
זה תומר, לא ראובן. |
|
||||
|
||||
מה שמטריד באמת זו לא הפסילה של הצ'יזבורגר בתפריט האלוהי, אלא השאלה הנותרת פתוחה באם להגיש בתוספת קטשופ בלבד או גם עם חרדל. וההולנדים, כפי הידוע לכל חובבי *ספרות זולה*, בכלל הולכים על מיונז, למרבה הזוועה. |
|
||||
|
||||
"אלו\הים אינו חלק מעולם התופעות הפיזיקליות -לא באופן שאתה מתכוון אליו .לכן אני רואה בפרדוקסים מסוג זה פרדוקסים מתעתעים." כלומר אתה טוען שאלוהים קיים. אם כך הדבר, איך אתה יודע זאת? |
|
||||
|
||||
כתבתי לך תגובה אבל אחרי חצי עמ' הבנתי שהכל לשווא-אל תאמין וזהו. |
|
||||
|
||||
"כתבתי לך תגובה אבל אחרי חצי עמ' הבנתי שהכל לשווא-אל תאמין וזהו." זה טוב ויפה, אך השאלה עומדת בהינה בין אם אני מאמין ובין אם לא. איך אתה יודע שאלוהים קיים? |
|
||||
|
||||
סליחה שאני מתפרץ, אבל איך קוראים את הסלאש במילה אלו\הים, זה מין כזה שיעול באמצע או שמותר להגיד אלהים במכה אחת ורק אסור לכתוב ככה? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |