|
||||
|
||||
לדעתי דווקא באמת טריוויאלי שהוצאת בני ישראל מעבדות לחירות היא דבר טוב, אבל אני מתפלא שאתה חושב ככה. שים לב שבסך הכל ניסיתי להפעיל את דרך הניתוח שלך, לפיה אנחנו מושפעים מתפיסת המוסר ה''מערבית'' ה''מודרנית''. |
|
||||
|
||||
האם יש ויכוח על כך ש"זכויות אדם" הן ערך מודרני, אבל העדפת חירות על עבדות וחיים על מוות הייתה קיימת גם בזמן העתיק? |
|
||||
|
||||
ודאי שיש ויכוח. הרי בתנ''ך עצמו נאמר שבני ישראל העדיפו את סיר הבשר של מצרים. ובאייל צוין בפתילים רבים לאחרונה שבתנאים מסוימים יהודים העדיפו מוות על חיים - לאורך דורות רבים. |
|
||||
|
||||
בני ישראל העדיפו את סיר הבשר מפני שהם היו קטני אמונה. הם לא ראו לסופו של התהליך ולא הבינו שיוטב להם. אחרי שהם הגיעו לארץ הם הודו לאלוהים לעתים קרובות. נכון, יהודים רבים העדיפו מוות על חיים. ראי תגובה 360156. |
|
||||
|
||||
נכון מאוד. ואי לכך אין כל טעם להגיד ש"כך היה בתקופה מסוימת" או ש"ודאי לשחרר את היהודים היה טוב". אם זה מה שאלוהים עשה - זה טוב. אבל אז אי אפשר לומר באותה נשימה שאתה יודע שאותה ישות של מעמד הר סיני הייתה אלוהים ולא השטן: כי הרי לא אתה מחליט מה טוב. |
|
||||
|
||||
את מתעלמת ממה שבסוגריים. |
|
||||
|
||||
נו טוב. אם אפילו את המעגל הזה אינך מזהה... |
|
||||
|
||||
אין כאן מעגל. יש כאן שני שלבים, אחד שבו אני עדיין לא מאמין באלוהים ולכן לא מזהה אותו עם הטוב אלא שופט שהוא אמנם מיטיב; והשני, אחרי שבחרתי להאמין באלוהים, ואז אני מזהה אותו עם הטוב. את מבינה שזה לא מעגלי? |
|
||||
|
||||
אי אפשר *להבין* שזה לא מעגלי: זה מעגלי. |
|
||||
|
||||
טוב, אם את פשוט אומרת שזה מעגלי, אז כנראה שזה כך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |