|
אני מוצאת שהכתבה נכתבה מזמן ומאז נכתבו קיטונות של דיונים והתפלפלויות שלעיתים סטו מן הנושאא. מה שחסר (מאוד) בכתבה הוא התייחסות לזרם המדרשות שאינן מהקו של "מרכז" אולם גם אינן מהקו של ארמון הנציב. במילים אחרות: מדרשות שמתרכזות בלימוד חסידות. קווים לדמותן: הן לא מציבות את לימוד הגמרא כרף חשוב וכאינדיקציה ל"מה זה לימוד תורה", הן מצליחות להביא את הבנות הרציניות שבהן לרמת שיח שווה בתחום ההגות החסידית. הן לא מדלגות על נושא הצניעות שבמהפכה הפמניסטית הדתית, כלומר הן משאירות את הנשים בעזרת נשים, בלי שהמקום שלהן שם יחשב נחות. הן המדרשות של הפוסט פמניזם, ההם שלא מתחרות בקריטריונים גבריים, וגם לא מנסות להתבטל בפני הגברים (שעורי גמרא הן חלק מהמערכת), אולם הם עמלות על בניית אתר חדש שהנאמנות היחידה שלו היא ל"עבודת ה"' (ולא ללימוד תורה בלבד!!!).
|
|