|
||||
|
||||
אחד הדברים הגדולים שבתנ''ך הוא שהתנ''ך נשמר ולא הלך לאיבוד כמו רוב הספרות העתיקה. ההוכחות הארכאולוגיות אינן ממשיות. אלו הוכחות נסיבתיות שמראות כי מתישהו בתקופות קדומות נדדו הרבה אנשים במדבר. אתה בעצמך כתבת שנוודים נהגו להכנס לתחומי הפריפריה המיצרית בעיתות רעב. ההערכה המדוייקת ביותר אומרת שהיתה תקופת נדידה כזאת של כל מיני שבטים וביניהם אולי גם שבטי בית יעקב. העניין הניצחי בכלל בעייתי. כמו שהמישפט ירושליים לנצח נצחים- בעייתי. עדיין לא הצלחתי להגדיר לעצמי מהו נצח לא כל שכן מהו בתוספת נצחים. |
|
||||
|
||||
מדבריך אני רק למד שידיעותיך בדבר ההוכחות הארכיאולוגיות לסיפורי התנ"ך לוקה בחסר גדול, וכי יש לך עוד דרך ארוכה ללמוד ולהשכיל בנושא. עניין הנצחיות אינו קשור לכאן (השתמשתי בו כאגב אורחא לשונית), ואתה מוזמן שלא להפגין בורות במושגי היסוד ביהדות (כמו: "נצח נצחים" הרעוע הזה שלך). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |