|
||||
|
||||
תודה. מותר לבטא כמה הרהורים עגומים בעקבות תגובה 359025? ובכן - לא זכור לי מתי שמעתי, אם בכלל, חילוני המדבר על פיצול העם. האיומים האלה ב"פיצול העם" נראים, משום מה, כמין הכרח רטורי חרדי/דתי נצחי. ובדרך כלל, כשמדובר בנושא הנדון, לא אומרים "אנחנו נפצל...". האומרים אומרים תמיד - "*זה* יפצל...", ולמעשה מתכוונים לומר: "*אנחנו* נעשה צרות צרורות ונשתדל לפצל כמיטב יכלתנו...". תביאו עולים שלא נבדקו ציציותיהם לפני ולפנים עד כדי מציצת לשדם דורות ודורות אחורה? - נפצל את העם! תנהיגו נישואין אזרחיים? - נפצל את העם! תבדקו בישיבות מי ומי ברשימות הוא אמיתי ומי פיקטיבי ותעדכנו את הקצבאות בהתאם? - נפצל את העם! תרצו לגייסנו לצבא? - לא רק שנפצל את העם אלא נעבור בהמונינו, באלפינו, לניו יורק, ואתם, בלעדינו, כבר לא תהיו יהודים בכלל! ------ המצב כיום הוא ממילא כזה שחלק מן העם מתחתן בטקס רבני מתוך כוונה והזדהות, חלק, כמתואר בדיון 2296 - מאונס ותוך תחושת סלידה - ההיפך הגמור מקירוב לבבות - ורבים-רבים שקשה לאמוד את מספרם מתחתנים כיום בדרכים אלטרנטיביות, קפריסאיות, רפורמיות, יאיר לפידיות ואחרות. במובנים רבים הננו מפוצלים כבר בלאו הכי, ויש לתלות את האחריות במידה רבה בציבור שלומי-אמוני דווקא, הרבה יותר מאשר בציבור החילוני. ועם כל זאת, ובניגוד לכל נבואות השחור - כולנו עדיין כאן ביחד, לטוב ולרע. מה הטעם, אם כן, באמירה הזאת, שאתה כמובן אינך הראשון האומר אותה - כי דווקא הנישואין האזרחיים הם שיפצלו אותנו? במה הם יפצלו אותנו יותר משהננו כבר מפוצלים? |
|
||||
|
||||
אם תבדוק את המייל של המגיב הראשון תגובה 289118 מהדיון שציינת דיון 2296, תראה שהמייל שלו ושלי זהים. נישואין אזרחיים פירושם נישואין ללא חופה וקידושין על-פי ההלכה, דבר האומר שהבנים מנישואין כאלו הם ממזרים. ניהול ספרי-יוחסין פירושו פסילת האפשרות לחיתון בין מי שרשום בספר היוחסין לבין מי שאינו. מסתבר שאני מצליח לייצג את עצמי בקושי רב (ראה השורה הראשונה), אבל אם אני השתנתי, מן הסתם גם אחרים יכולים להשתנות. המציאות היא כזו. אינני שופט אם זה יהיה רע או טוב, אבל זה עשוי לקרות, ובניגוד לאיומים החרדיים האחרים שמנית, האיום הזה הוא בהחלט ממשי. |
|
||||
|
||||
אתה כמובן יודע שבני הפנויה אינם ממזרים, אלא בניה של אישה נשואה ממי שאינו בעלה, ולכן אי קיום חופה וקידושין לא צריכים להוות בעיה. באופן מעשי, לאור העובדה שרוב מוחלט של החילונים מקיימים יחסי מין עם יותר מפרטנר אחד לפני שהם נישאים הרי שיש כאן, להבנתי, ספק קנייה בביאה שהופך פחות או יותר את כל הדור הנוכחי לממזרים בעיני ההלכה. וכל זאת לפני שציינו את העובדה שמלכתחילה כמות הנישואים בין דתיים לחילונים היא זניחה, כך שלמעשה יש כאן כבר שני עמים. |
|
||||
|
||||
קידושין בביאה דורשים כוונה, לפי מיטב ידיעתי. שלא לדבר על כך שמבין שלוש הדרכים להנשא (שטר, ביאה וכסף), במאות השנים האחרונות רק הדרך השלישית נהוגה ולכן הסיכוי שמישהו יחליט להעלות פתאום את נושא הביאה, ועוד במציאות היום, הוא קלוש למדי. |
|
||||
|
||||
תודה על התיקון, ערן. אני לא ''כמובן יודע'', אלא פשוט טעיתי. יש לי עוד הרבה ללמוד. |
|
||||
|
||||
תקנו אותי אם אני טועה, אבל עד כמה שאני יודעת ממזר הוא מי שנולד לאשה נשואה שלא מבעלה. בן של רווקה אינו ממזר. אם נישואין אזרחיים לא תופסים מבחינת ההלכה, אז הילדים שנולדים בנישואין כאלו נחשבים כאילו נולדו לרווקות- משמע: לא ממזרים. (ברור שאפשר עוד לסבך את הדברים, אבל זהו המצב הכללי) |
|
||||
|
||||
למיטב הבנתי, הבעייה בקונספט ה''נישואין אזרחיים'' היא דווקא יותר לכיוון של גירושין אזרחיים, שאינם תקפים הלכתית. למעשה, חתונות אזרחיות שנעשות כיום בחו''ל (קפריסין, למשל) אינם יוצרים בעיות. נתון מצב בו פלוני א', יתגרש מאלמונית (אזרחית), ופלוני ב' יתחתן (אזרחית) עם האלמונית לאחר מכן. האלמונית נשואה, הלכתית, לפלוני א', אך חוקית לפלוני ב'. מכאן מתחילה הצרה - למשל, ילדיה מפלוני ב' יהיו ממזרים. |
|
||||
|
||||
לא "השתנתי", אלא, במקרה זה - "השתנ*י*תי". "השתנתי" - זה משהו אחר. |
|
||||
|
||||
מהי השיטה היאיר לפידית? (ואגב, זה בדרך כלל לא "*זה* יפצל את העם" אלא "*אתם* מפצלים את העם"... |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
יפה. פירנצה נראית לי יותר כיף אבל גם זה משהו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |