בתשובה להאייל האלמוני, 04/01/06 0:49
הבסיס ההיסטורי המהימן ליציאת מצרים 359011
האם "לא מצויין" פירושו שהכול סיפור אמיתי? אפילו האוטוביוגרפיה של עמוס עוז, "סיפור על אהבה וחושך", גדושה ועמוסה בבדיות שונות ומנפחות הסיפורים שרק חלקם היו ונבראו, כפי שהודה בריאיונות שנערכו עמו לאחר פרסומה לאור.

זה שאין כוונתו העיקרית של התנ"ך להיות ספר היסטוריה או מדע, אינו אומר עוד שההיסטוריה או המדע לא משוקעים בחיקיו הנסתרים. עובדה היא שחוקרים משטחי מחקר כמו היסטוריה וארכיאולוגיה לא אחת מנסים לאמת או להנגיד את השערות מחקריהם מול מקור מקראי עתיק יומין. טלי למשל את דבריו של הארכיאולוג הפרופ' עמיחי מזר מהעברית, הטוען שעל החוקרים להסתמך על מקורות היסטוריים (כלומר, המקרא) ועל ממצא חומרי (כלומר, הארכיאולוגיה), שכן "אי-אפשר, ואף אסור, להתעלם ממה שהוא ברוב המקרים המקור הכתוב היחיד המלווה את התקופה הנדונה. אי-אפשר להתייחס לתל כלשהו בעמק בית שאן למשל, כאילו הוא מצוי בעמק נידח בצפון אפגניסטן ולהתעלם במפגיע מן המידע המצוי במקרא על חבל ארץ זה" (כתב העת 'קתדרה').
הבסיס ההיסטורי המהימן ליציאת מצרים 359046
"האם "לא מצויין" פירושו שהכול סיפור אמיתי?"
בדיוק.
הבסיס ההיסטורי המהימן ליציאת מצרים 359095
צא ושאל כל תלמיד מתחיל ללמוד בחוג לספרות באוניברסיטה, ותשמע: "ממש לא!". מעניין מה הציון שלך בבגרות לספרות.
הבסיס ההיסטורי המהימן ליציאת מצרים 359097
10, למען האמת.
אבל לא הבנתי על מה ייאמר "ממש לא".
הבסיס ההיסטורי המהימן ליציאת מצרים 359245
למען האמת, התכוונת אולי ל-‏01? ציניקן שכמוך.
הבסיס ההיסטורי המהימן ליציאת מצרים 359253
א. לא.

ב. לא.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים