|
||||
|
||||
להגיד שעישון הוא חטא זה לבלבל סיבה ותוצאה. העישון רע בגלל נזקיו הבריאותיים. כלומר, לא מדובר כאן במעשה מסויים שבגלל שהוא נחשב לחטא גם נותנים עליו עונש, אלא במעשה שבגלל שיש עליו ''עונש'' הוא נחשב לרע מלכתחילה. |
|
||||
|
||||
כמדומני, יעקב התכוון שאדם יכול להפגע גם בגלל חטאי אחרים. לא שעישון הוא חטא. אם כי, אדם מעשן עובר על ''ונשמרתם לנפשותכם'', והוא גם מסכן את סביבתו. |
|
||||
|
||||
אני הבנתי את זה כך: המעשן הפסיבי נפגע בגלל חטא העישון של המעשן האקטיבי. |
|
||||
|
||||
חמירא סכנתא מאיסורא. משיודע אדם שדבר מזיק לגופו אסור לו לעשות את אותו דבר. שאל אותי חבר מה יותר חמור? לאכול דגים עם בשר או לעשן? אך גם אם לא, ההדגמה חשובה. כמו שעישון מזיק לסובבים כך גם חטאים מזיקים לסובבים. |
|
||||
|
||||
יש איסור על אכילת דגים עם בשר? |
|
||||
|
||||
מדרבנן. זה נחשב מסוכן. צריך לאכול אותם אחד אחרי השני (לרוב הבשר אחרי הדגים) ולא ממש ביחד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |