|
||||
|
||||
אני מניח שאם היינו מפרסמים סקר דומה באתר שהוא ערבי לחלוטין (צוות האייל, לעיונכם...) התוצאות היו דומות. החברה שלנו היא מתבדלת ומפולגת, עם קהילות סגורות. אין לנו אינטרס להתחבר ולהכיר. לי אישית יש עו"ד ערבי, וחברים דרוזים בעבודה, שזה ממש לא דומה, השאלה היא אם זה נחשב בסקר? באותה מידה יכולתם לרשום מי מכיר חרדים (כמו שכבר נאמר), גייז, חרדים, או אנשים שמאמינים בכת השטן (מישהו זוכר בכלל את ההיסטריה של תחילת שנות התשעים?) אני לא קוהרנטי, מצטער, אני עייף... |
|
||||
|
||||
סקר דומה באתר ערבי היה מניב תוצאות שונות לחלוטין. ערבים מכירים הרבה יותר יהודים משיהודים מכירים ערבים. |
|
||||
|
||||
בהערכה גסה, פי חמש. |
|
||||
|
||||
פי ארבעה, אתה מתכוון. |
|
||||
|
||||
צודק, הנתונים שזכרתי לא עדכניים, אם אי-פעם היו. האמת, עם הפלשתינאים שעובדים כאן זה אולי כבר מעבר לפי חמש, אבל לא משנה. |
|
||||
|
||||
בהערכה גסה - פי אינסוף. חלק ניכר מאוד מהיהודים אינם מכירים ערבים כלל. |
|
||||
|
||||
פי אינסוף? פי שלושה שפנים ובקבוק אחד של וודקה. |
|
||||
|
||||
החישוב הזה מסובך מדי בשבילי. |
|
||||
|
||||
נסה אותו שוב, רק הפעם חכה פי אינסוף זמן לפני שאתה מרים ידיים. |
|
||||
|
||||
אתה חושב שבעוד פי-אינסוף זמן עוד יהיה לי כח להרים ידים? אני בקושי מסוגלת לזה עכשיו. |
|
||||
|
||||
ולגבי גייז, אני מהמר שהייתי מקבל תוצאה שונה מאוד (קודם כל, היו תשובות מהסוג 'אני עצמי וגו', וגם התשובות החיוביות האחרות היו זוכות ליותר מצביעים) |
|
||||
|
||||
זה לא כל-כך פשוט. לערבים וחרדים יש קרניים1, ולגייז לא (לפחות כך מספרים). 1 כלומר, אפשר לזהות אותם בקלות יחסית; ואם קצת מכירים ולא זיהית, הם יספרו לך |
|
||||
|
||||
נכון, לא פשוט, אבל גם כך, אני מאמין שהתוצאות בסקר דומה היו שונות משמעותית, אבל אולי זה בגלל החברה שאני חי בה, בה גייז (וצמחונים) הם חלק בלתי נפרד מהחברה, ערבים, דתיים ומתנחלים קיימים אך בשוליים, וחרדים לא קיימים כלל. |
|
||||
|
||||
אני הייתי אומר שהכרתי אחד, אבל הוא מת (רק כך נודע לי שהוא היה אחד). אגב, ''מת'' זה קצת מכובס. |
|
||||
|
||||
בהנחה שהיינו מסמנים בצורה אקראית ובפיזור אחיד 20% מהאוכלוסיה והסקר היה על "מסומן" במקום על "ערבי", אילו תשובות היינו צפויים לקבל על הסקר הזה? |
|
||||
|
||||
בלי לחשב הרבה, קל לקבל מושג כללי: מבין שמונים האחוזים1 שלא היו בוחרים באופציה הראשונה, רוב מכריע היה נמצא באופציה השנייה: קצת תלוי כאן באיזה צמצום מגדירים "משפחה", אבל הסיכוי שארבעה אנשים אקראיים יהיו לא-מסומנים הוא כ-40%. והפירורים שהיו נשארים היו דועכים אקספוננציאלית בין שאר האופציות (עד כדי עיוותים קטנים בגלל הסוגייה כמה חברים טובים יש לאדם). 1מהקולות הכשרים, אלו שהיו עונים בכנות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |