|
||||
|
||||
''בלי שום קושי'' זו פשוט לא אמירה נכונה. כנראה שסקאלת ה''קושי'' שלך היא מגבילה למדי. |
|
||||
|
||||
אוטובוס או רכבת ישירים מבאר שבע או מחיפה לתל אביב הם לא משהו שהוא בלתי סביר לדעתי. אני מכיר סטודנטים מהצפון שכל יום לוקחים רכבת לאוניברסיטת תל אביב וחזרה. |
|
||||
|
||||
כרטיסיה של 12 נסיעות מבאר-שבע לתל-אביב עולה 255 שקל, ב22 ימי עבודה יש 22 נסיעות כאלה, כל יום נסיעה הלוך ונסיעה חזור, סה"כ, 935 ש"ח. נוסיף לזה נסיעה בתוך באר שבע ובתוך תל אביב, ועברנו את האלף שקל בחודש. |
|
||||
|
||||
חופשי חודשי בקו תל-אביב באר-שבע עולה 765 ש"ח. בהנחה שעובד/ת הנקיון עושה את זה כחוק (בטוח לאומי וכו') אז צריך לשלם לו/ה הוצאות נסיעה שאמורות לכסות את הנסיעה העירונית. |
|
||||
|
||||
ושכחתי, נסיעה בקו 370 של חברת מטרופולין עולה 13.70 לנסיעה או כ-600 ש"ח ל-22 נסיעות הלוך ושוב (אני לא יודע אם יש כרטיסיות או הנחות אחרות). |
|
||||
|
||||
אף אחד לא יעסיק מנקה ב-40 שקל לשעה + הוצאות נסיעה מתל-אביב לבאר שבע, אם הוא יכול להעסיק מנקה ב40 שקל לשעה + הוצאות נסיעה מבני-ברק לתל-אביב. לכן, או שהעובד יאלץ לעבור למרכז, או שהעובד יאלץ להתפשר על התשלום. |
|
||||
|
||||
על פי החוק המעסיק חייב לשלם הוצאות נסיעה עד גג מסויים ולא עבור כל הדרך. תקרא שוב מה שכתבתי. |
|
||||
|
||||
עד גג של 21 שקל ביום (אני מכיר את החוק). קראתי את מה שכתבת. מבחינת המעסיק, אין הבדל אם הוא משלם 40 שקל לשעה * 5 שעות + 21 = 221 שקל ביום, לבין 44.2 שקל לשעה * 5 שעות = 221 שקל ביום, ואם המנקה מבני ברק יסכים לרדת ל40 שקל בשעה (המחיר של המנקה מבאר-שבע), המעסיק יעדיף אותו. |
|
||||
|
||||
מאחר וגם למנקה מבני-ברק יש הוצאות נסיעה (לפחות שתי נסיעות ביום או חופשי-חודשי) ההפרש יותר קטן. כפי שכבר ציינו, יש ביקוש למנקים למרות הקירבה לבני ברק, כך שלא בטוח שההפרש (פחות מ-10 אחוזים) ישפיע. בכל מקרה, יתכן שעלות הדיור של המנקה מבני-ברק גדולה מעלות הנסיעות של המנקה מבאר-שבע, כך שזה (אולי) מתקזז. |
|
||||
|
||||
אולי, אבל הוא לא יכול להעסיק מנקה מבני ברק, משום שהביקוש למנקים/מנקות במרכז עולה על היצע האנשים שמוכנים לעסוק בנקיון. מה שמראה שלפחות לגבי אנשים בריאים, העוני בישראל הוא מאוד מתון. |
|
||||
|
||||
מה שמראה שלפחות לגבי אנשים בריאים *שחיים במרכז*, העוני בישראל הוא מאוד מתון. |
|
||||
|
||||
האם מותר במדינת ישראל להעתיק מקום מגורים? |
|
||||
|
||||
נכון. אם ננהג על פי מה שיעקב הציע- להסתכל שמאלה ממך וימינה ממך- אני לא אראה בכלל עניים. |
|
||||
|
||||
אם ננהג לפי מה שיעקב מציע מעסיקים יוכלו להקים פה sweatshops כמו במזרח, ואנשים יעבדו בשכר של 10 אגורות לשעה. העניין הוא שאין כמעט אף אחד שתומך בעמדות הללו, ולדעתי טוב שכך. לעומת זאת, את זכותם של אנשים לחיות על חשבון אחרים, מפמפמת התקשורת ללא הרף, בטענה ש"אין עבודה". מה שרציתי להראות פה הוא שאפילו אנשים חסרי השכלה מהדרום או מהצפון מסוגלים למצוא עבודה. אני מוכן לחזור בי מהביטוי "ללא קושי". לא התיימרתי לטעון שהמצב אידיאלי. המדינה צריכה לדעתי להוזיל נסיעות בתחבורה הציבורית, לתווך טוב יותר בין מובטלים לבין מחפשי עובדים, גם אנשים פרטיים שמחפשים מנקים, ולשכנע חברות להקים יותר מפעלים באיזורים חלשים. אבל הרי כל מה שהמדינה תעשה, הארגונים החברתיים יתנגדו ו"יצאו חוצץ", כמו שנהוג כיום להגיד. בהתחלה קיצצו בקצבאות, אז הטענה היתה שהמדינה עושה לעצמה עבודה קלה ולא בודקת מי באמת צריך ומי לא, ומקצצת לכולם. אח"כ התחילה תוכנית ויסקונסין, שמתייחסת לכל מקבל הבטחת הכנסה באופן פרטני, ועושה בדיוק מה שהחברתיים טענו קודם שהמדינה צריכה לעשות. גם נגד זה יוצאים בביקורת חריפה. עכשיו המדינה דאגה שאינטל תקים עוד מפעל בקרית גת, והחברתיים יוצאים נגד המתנות שהמדינה מעניקה לאינטל. עושה רושם שהדבר היחיד שהחברתיים יסכימו לו הוא להאכיל כל חסר עבודה בכפית כמו תינוק. אבל ככה אי אפשר לקיים מדינה. |
|
||||
|
||||
אתה מנסה להכשיר את עצמך על חשבוני? שיבוסם לך. אם יש לך טענות נגד מה שאנו מציעים, תגיד אותם. |
|
||||
|
||||
האם נעשה אי פעם בעולם נסיון לתחבורה ציבורית חינם? על פניו זה נראה לי רעיון מעניין. |
|
||||
|
||||
מה לגבי תשלום לנוסעים? ככל שאתה נוסע במסלול יותר ארוך אתה מקבל יותר כסף? |
|
||||
|
||||
אהה. המצב הוא שהמדינה משקיעה בתשתיות שונות מתוך הנחה שההשקעה הזאת מניבה תשואות נאות, ושהמגזר הפרטי לא יכול למלא את מקומה שם - כבישים, גשרים, מים, חשמל וכד'. אני יודע מה דעתך על ההשקעות האלה, אבל בעולם בו הן כן נעשות תחבורה ציבורית חינם אינה נשמעת לי כמשהו אבסורדי. כידוע, לא גובים כסף על שימוש בכביש אבל גם לא משלמים למשתמשים בו. |
|
||||
|
||||
לפי http://en.wikipedia.org/wiki/Public_transport#Free_s... יש כמה מקומות כאלה. |
|
||||
|
||||
תודה. "Many cities find that new public transportation systems have substantial economic benefits, attracting development and increasing real estate values"
|
|
||||
|
||||
אחלה רעיון. ממליצה על זה גם כאן. |
|
||||
|
||||
גם אני מכיר סטודנטים כאלו, וגם שמעתי אותם מתלוננים. זה שזה אפשרי וזה לא נורא כמו להיות משופד על מוט במשך 12 שעות לא אומר שזה כל כך קל. ולא דיברנו על המחיר. |
|
||||
|
||||
הסטודנטים האלה לא עובדים בתל אביב עבודה פיזית קשה. והם אנשים צעירים בדרך כלל. והם משקיעים בעתידם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |