352758
"אני רואה איך יכולת הקריאה של תלמידים מתדרדרת"
ואולי
"מדרדרת"? בשום מקום כבר לא דוברים עברית. אם המורים אינם דוגמא, מה מצפים מהתלמידים. כשאני למדתי תנ"ך, המורה לא ידעה לקרוא ע"פ ההטעמות המקראיות. עכשיו המורות גם לא יודעות להטות פעלים.
352767
היא אמרה, לא כתבה. האשמה - בעורכי ''הארץ''.
בעניין ''מתדרדרת'' 352779
ראשית, לא בטוח כי יש להאשים את המורה במקרה זה. היא הרי דיברה, והעיתונאי כתב. אולי אמרה כך וכתב אחרת. אין לדעת במקרה זה. אין זה סוד כי אנשים מאייתים לפי הרגל ולא לפי שמיעה. למעשה, כל האיות מבוסס על קונבנציה ולא על חיקוי מדויק. שנית, דווקא בעניין ''מתדרדרת'' זכור לי כי בספר הדקדוק שלי שבו לא הצצתי כבר שנים רבות, צוין בפירוש כי בלשון העיתונות נוטים לשמר את ה-ת' האמורה להיבלע. הפועל הנדון ניתן שם בפירוש כדוגמה. אולי זו עדות נוספת לכך שהעיתונאי כתב כהרגלו. למעשה, אף אם כתב בדיוק את אשר שמע, ייתכן כי עיוות את דברי המורה. דפוס הגייה - ניב, מבטא, חיתוך דיבור - ניכר גם בשמיעה ולא רק בדיבור.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים