|
||||
|
||||
אוי, המסקנה, המסקנה, להעלות את שכר הלימוד בכדי שיגיעו האיכותיים. |
|
||||
|
||||
אני מנסח שוב את השאלה בכדי שיהיה אפשרי להתעלם ממנה בצורות נוספות: דיויד סטוב אומר במאמר שהכל התחיל בויאטנם: "מה הביא לקטסטרופה זו? למלחמת ויטנאם הייתה חשיבות מכרעת בכך." "האם גלי בריחה אלו עוררו תרעומת על הגורמים לה? להיפך, כמו במקרה של פליטי ויטנאם, הם רק העלו את קרנם של האשמים." ולא טורח לציין באיזה אופן (המשפט השני אולי רומז קצת לדעתו), אני מניח שהוא יוצא מנקודת הנחה שהקורא מכיר את דעותיו. הכיבוש משחית? הנסיגה משחיתה? מישהו מכיר את דעתו? |
|
||||
|
||||
כן, היא כתובה ומפורטת ב''הידלדלותה של הרוח באמריקה'' (אלאן בלום). שם מתוארות הפגנות הסטודנטים (ובעצם גם לפני כן), שדרשו להכניס לחומר הלימוד ''התחשבויות'' בשחורים, נשים ועוד. בלום אומר שכניעת המרצים והאוניברסיטאות לדרישות האלה היתה טריגר להתחלת ההידלדלות. |
|
||||
|
||||
באותה תקופה, באבא, ובאותה רוח מרד נעורים. (נדמה לי, יש לי את הספר אבל אבדוק בערב). |
|
||||
|
||||
אכן בספר של בלום, המחאה נגד וייטנאם היא מאפיין אחד של התנהגות הסטודנטים בשנות השישים, שהוא רואה בה בעיקר מוסריות מעושה ונהנתנית. המהומות של 1969, שבהן דרשו הסטודנטים (וקיבלו) פוליטיזציה של מדעי הרוח והחברה, הן פן נוסף של אותה תופעה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |