|
||||
|
||||
אתה טוען שיש יחס ישיר בין רמת הכשרון וכמות התמלוגים שיוצר מקבל? |
|
||||
|
||||
באופן גס, כן. אני מתכוון יותר לתמלוגים מהמצאות. אמנם יש את המקרים של האמנים המורעבים שרק לאחר מותם נתגלתה הגאוניות שלהם, אבל השאלה כאן היתה הפוכה. |
|
||||
|
||||
דמגוגיה לשמה, תוכיח שאני מרעיב גאונים. |
|
||||
|
||||
מממ... אם נתייחס לרגע לשירים שמושמעים ברדיו, אפשר לקבוע די בבטחון שהשירים המושמעים ביותר (ועם תמלוגים בהתאם) אינם השירים הטובים ביותר מבחינת לחנים או תמלילים. או אפילו ביצועים. [ואם תעז שלא להסכים עם זה, אני אגיד אותך לניר-בוכינדר!] |
|
||||
|
||||
אחת מהפנטזיות שלי זה לכתוב להיט ענק, ולחיות מהתמלוגים שלו, וכמו שאמר מישהו אחר ''לעשות מה שמתחשק לי''. לצערי, הגעתי למסקנה שכדי ששיר יהיה להיט, הטקסט לא מאוד חשוב, ואין לי שום מושג בהלחנה. |
|
||||
|
||||
מעניין שנכון לעכשיו, רוב האיילים שהצביעו מסכימים אתך (אם כי אולי חלקם רוצים להתפרנס מספר שיכתבו ולא משיר). יש כאן עוד שאלה - האם כתיבת מוזיקה, אפילו אם היא מהנה את הכותב, אינה בגדר "עבודה"? במה היא שונה מתיוק מסמכים, בהנחה שנהנים מהתיוק? האם זו רק הילת היצירה/השראה, או משהו נוסף? |
|
||||
|
||||
אני לא יודע על האחרים, אני מתכוון לעשות את המכה משיר/ספר/פטנט חד פעמי שישבור את השוק, ואז לנוח על זרי הדפנה. זה כמו לזכות בלוטו בלי הבעיה המצפונית. |
|
||||
|
||||
מה הבעיה המצפונית עם זכיה בלוטו? |
|
||||
|
||||
שאתה מסתמך על אירוע עם הסתברות נמוכה ללא שום שליטה מצידך. |
|
||||
|
||||
יש לך הגדרה מאד מעניינת למוסר. לי אין שום בעיה שהיא עם זכיה בלוטו. כל ההסתייגויות שלי הן מההשתתפות. |
|
||||
|
||||
מצפון, לא מוסר. אשמח לזכות בלוטו, אבל יותר אשמח למכור לג'ונסון אנד ג'ונסון את התרופה שיש לי לאלצהיימר. אהנה יותר להשתמש בכספים שניתנו לי עבור משהו שעשיתי מאשר עבור מזל. |
|
||||
|
||||
עזוב את ג'והנסון ושלח כמה ליטר לכתובת.. אה... לא חשוב. |
|
||||
|
||||
למה דווקא לג'ונסון אנד ג'ונסון? |
|
||||
|
||||
בחרתי שם של חברת תרופות באקראי. רציתי לכתוב גלקסו סמיתקליין אבל שכחתי לרגע איך קראו לסמיתקליין ביצם לאחר המיזוג. |
|
||||
|
||||
אני יודע, אבל כשכתבתי את התגובה סבלתי מלפסוס רגעי, לכן גם בחרתי אלצהיימר :) |
|
||||
|
||||
זה באמת מעלה איזו שאלה: האם מישהו יודע איך ועל איזה בסיס ניתנים התמלוגים לפזמונאי ולמלחין של שיר מסוים? |
|
||||
|
||||
הנה תשובה חלקית: לגבי מכירות של דיסקים, אז לא זוכר איזו חברת הקלטות גדולה זאת הייתה (ישראלית) אבל דיברו על כך שזמר מתחיל מקבל 8% תמלוגים מהמכירות וככל שהזמר יותר כוכב כך כוח המיקוח שלו עולה והוא מקבל אחוזים גבוהים יותר. נדמה לי שהגדולים ממש מקבלים סדר גודל של 50%. |
|
||||
|
||||
תודה. אני תהיתי בעיקר לגבי הפזמונאי והמלחין, ומה היחסים בין תמלוגיהם. |
|
||||
|
||||
גם תמלוגים על יצירה הם סוג של עבודה שעליה אתה מקבל תמורה, עבודה מחשבתית ולא פיזית אבל עדיין. כמעט כל השקעה של זמן וכוח במשהו יכולה לנוח תחת ההגדרה ''עבודה''... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |