|
||||
|
||||
"אי אפשר לסמוך על המדענים",שמטבע עבודתם חשופים לביקורת על כל שלב ושלב, ודווקא על מערכות ביטחון, שמטבע עבודתם לא חשופים לביקורת בכמעט שום שלב, את סומכת בעיניים עצומות? |
|
||||
|
||||
המדענים לא חשופים לבקורת (ראה תגובתו המפורטת של שק"ר למטה) וזה למרות שאין (בד"כ) סיבה לחשאיות בעבודת המדענים. לגבי הזרועות הבטחון,אני לא סומכת עליהם, וצריך כאן מנגנון פיקוח /אמין/. |
|
||||
|
||||
המדענים כן חשופים לביקורת, כאשר מדען מבצע מחקר למטרות אקדמאיות, אין למחקר שום משמעות ללא פירסום (מפורט), וכאשר הוא מבצע מחקר למטרות מסחריות, אז החברה המסחרית נתונה לביקורת ציבור הלקוחות. איזה מנגנון את מציעה (עד כמה שזכור לי, כשהצעתי את המנגנון הטבעי ביותר, הרשות המשפטית, לא התלהבת במיוחד)? |
|
||||
|
||||
לא יודעת מי לא התלהב מהרשות המשפטית אך זו לא היתה אני. מנגנון כזה צריך לכלול שופט-עליון (אפשר בדימוס), אנשי רוח בעלי שעור קומה מוסרי ואינטלקטואלי(כמו אסא כשר), אנשי זכויות החיות, וכמובן מדען או מדענים (רצוי כאלה שמוכרים בציבור כבעלי נטיות הומניות, ורצוי שלפחות הם יקבלו שכר על עבודה במנגנון הנ''ל כדי שלא יהיו תלויים בשאר הקהילייה המדעית לפרנסתם...) |
|
||||
|
||||
1. אז למה את תומכת במדיניות החיסולים (שהיא מעקף של אותה רשות שופטת)? 2. היום יש מנגנון הרבה יותר יעיל (כמו שפרטתי בתגובתי), קוראים לו הציבור הרחב, ואין מי שמונע על השופט העליון / אסא כשר או כל אדם אחר להצטרף לאותו ציבור (ועד היום הייתי בטוח שהם באמת חלק מהציבור). מה גם שאני לא מבין איך נכנסים למנגנון שאת מציעה אנשי זכויות החיות, הרי זה כמו להציע שפציפיסטים ישפטו את הצבא. |
|
||||
|
||||
אתה ממש רוצה לחזור ולטחון את מה שכבר נאמר? אני הבנתי את עמדתך. אם אתה לא הבנת את עמדותי (בשני הנושאים) אז או שלא התבטאתי בצורה מספיק ברורה (ואין לי איך לשפר עוד את נסוחיי), או שלא קראת טוב את מה שכתבתי, או שאתה מסרב להבין. |
|
||||
|
||||
סעיף 6 וסעיפים 15 עד 21 כאן: המכתב שנשלח לאסא כשר: |
|
||||
|
||||
א. העליתי את שמו של כשר כ/דוגמה/ ל/סוג/ האישיות שכדאי שתשב בוועדה שכזאת. כשיגיעו בשעה טובה להרכבת הוועדה, יהיה מקום לבחון דברים לגופם של אנשים. ב. בד"כ זה בסדר לשמור על אלמוניות באייל, אבל אם תוקפים מישהו, הוגן יותר להופיע פה בגלוי, אתה לא חושב? |
|
||||
|
||||
א. זה בדיוק סימפטום לכך שאסא כשר הפך (ואני לא אומר עכשיו אם בצדק או לא) לשם נרדף לאתיקה, יושרה, בסדריזם, ולראשון שחושבים עליו בהקשר של אחד כזה. זו בדיוק סיבה להציג גם עמדה מנוגדת שקיימת. ב. לא תקפתי. הבאתי דברים בשם אומריהם, ולא הוצאתי מהם מסקנות בעצמי. אז אני לא חושב שמשנה מי אני ומה שמי כי זה לא ביני לבין אסא כשר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |