|
||||
|
||||
"הפמיניזם הקלאסי ניסה לסתור את הטענה כי אישה אינה מסוגלת להיות שותפה שווה לגבר מטעמים פיזיים ופסיכולוגיים", מציין ויינרוט (בעמ' 20). "מטרת הפמיניזם הקלאסי היתה לפרוץ דרכים ולהוכיח כי האישה שווה לגבר בתכונותיה ובכישוריה וכל מה שיכול וכשיר הגבר לעשותו יכולה גם האישה לעשות ואולי אף טוב יותר. לעומת זאת, הפמיניזם המודרני אינו מנסה להוכיח כי נשים שוות לגברים, אלא – כי על אף השוני הקיים בין המינים, אין כל מקום להפְלות ביניהם. נראה כי גישת חז"ל תואמת לגישת הפמיניזם המודרני". אפשר לקבל איזשהו ביסוס לטענה ההזויה-למדי הזו? |
|
||||
|
||||
טענה הזויה למדי? מעניין ממתי הערכים של האינציקלופדיה העברית הפכו להזויים למדי, בינתיים זאת האינצ' העיונית הטובה ביותר בשפה העברית ודומה כי מצבה הנ"ל ימשיך להישאר עוד כמה עשרות בדורות. ראו: * אנציקלופדיה העברית, כרך מילואים ב, ערך "פמיניזם". * אנציקלופדיה תלמודית, כרך ב, ערך "אשה". |
|
||||
|
||||
טוב, אם הגדרות שנכתבו בשנות ה70' הן מה שנקרא מודרני, אז הבנתי את מקור הבעיה אתה יודע שאתה מדבר פה על 30 שנה באחד התחומים הכי פעילים במדעי החברה? אשמח אם תיתן לי הפניה לזרם אחד בפמיניזם של ימינו שגורס שגברים ונשים הם Seperate but Equal. |
|
||||
|
||||
אם לא שמת לב, ציינתי את כרך ב' של המילואים, שהופיע לאור בשנים האחרונות. |
|
||||
|
||||
אם כבר טרחת לאזכר את האנציקלופדיה העברית, אולי תשכיל אותנו מי כתב את הערכים הללו? |
|
||||
|
||||
מה זה משנה מי כתב? העיקר שזה נכתב, נערך ופורסם במסגרת אמינה על דעת כולם. |
|
||||
|
||||
זה מאד משנה. יש ערכים- במיוחד הקשורים לארץ ישראל- שנטיותיו של הכותב ניכרים ביותר. יש ערכים, וכעת אינני יכול לגשת ולאתר אותם, שאינם פאר היצירה. |
|
||||
|
||||
שגריר אירלנד בארץ מאוד שיבח את הערך על אירלנד, נכון ל-1954 או 1955. |
|
||||
|
||||
תגובה 351069 |
|
||||
|
||||
כן. אני יודעת. לכן זה היה תגובה לאיציק ולא לך. |
|
||||
|
||||
אבל קוראים באייל גם תגובות שאינן ממוינות לקוראים בשמם. |
|
||||
|
||||
נכון, אבל לא חייבים להעלב ולקחת אישית תגובות שמכוונות לאחרים. |
|
||||
|
||||
מי בכלל נעלב ואיפה לקח אותך אישית? |
|
||||
|
||||
נועה יקרה, הרי כבר צברת כאן ותק מסוים. אם את רוצה לקשר לתגובה כלשהי, העמידי את הסמן על מספרה, לחצי מימין, ולכי ל"העתק קיצור דרך". סתם לכתוב את מספר התגובה לא מאפשר להגיע אליה.:) |
|
||||
|
||||
עשיתי את זה בכוונה. אנחנו (כלומר אורי ואני) כל הזמן חוזרים לאותה תגובה בכל מקרה. |
|
||||
|
||||
אהה, הבנתי. סליחה שנדחפתי לרומן אינטימי כזה...:) |
|
||||
|
||||
בתגובה 351069 כלל לא נעלבתי, אלא רק העמדתי אותך על טעותך. ותשכחי מהרומן האינטימי המדומה, כי יש לי כבר אחד, כזה שמחייב (-: |
|
||||
|
||||
הו! מה אעשה?! נכזבה תקוותי! לאן זה אשא יגוני? אולי תיקח אותי בתור אשה שניה? ____________________ אגב, מתברר שאנחנו בני אותו גיל. לא יודעת למה, אבל תמיד חשבתי שאתה יותר מבוגר. |
|
||||
|
||||
(נראה שנפלת במלכודת האיילים האלמוניים. הגיע הזמן להחליט - או נועה ו. או קוזאק נגזל) |
|
||||
|
||||
נראה לי שלא מדובר במלכודת, אלא בכוונת מכוון. |
|
||||
|
||||
אם מדובר אכן זה נכתב באנציקלופדיה העברית בשנים האחרונות, אני אוותר על 'הזויה' ואסתפק ב'מוזרה'. |
|
||||
|
||||
אתה רק לא באמת יודע מה נכתב שם כרגע, אמת? מר א"פ אינו ידוע במיוחד באמינותו. |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן לעדכן אותנו מה כתוב שם. אולי תצטט במקום להטיל דופי בכשרותם של אחרים? |
|
||||
|
||||
אינני יודעת מה כתוב שם. |
|
||||
|
||||
לכן תגובה 351112 |
|
||||
|
||||
לא הבעתי דעה על הכתוב שם, אלא רק על האפשרות לדעת מה כתוב שם מתוך דבריך, שאינם נגועים תמיד במגע האמת. |
|
||||
|
||||
לא, דבריך נגועים תמיד במגע האמת. טלית שכולה תכלת וארגמן ובוץ מלכלך. |
|
||||
|
||||
מר פז, לעולם לא תאכזב. גם כי תלך על ריצפתה של אישתי (הידועה בניקיונה), תמיד תשאיר סימני בוץ. |
|
||||
|
||||
רב תודות. <לעולם לא יהיו טענות לצד גס-הרוח של המתרס, המעורר ראשונה את הפלגנות וההתאגרפות בזירת האייל. שכן אין זה יאה למוסר החילוני להטיף מוסר לבני הצד שלו במתרס וכולי.> |
|
||||
|
||||
אם אני גס רוח, אתה גס טורנדו, מה שהורס את החידה הבאה: מה ענה האב לבנו ששאל מדוע הם מתחבאים במרתף ביתם בניו אורלינס? בין הפותרים יוגרלו חיי נצח לצידו של המחנך מנתניה. ראו הוזהרתם. _____________ תשובה: ןאכ ירוא. |
|
||||
|
||||
הסר רגשות קיפוח מלבך; גם ל-idan הערתי למרות שהוא עדיין לא למד מה שאתה שכחת בהילכות גסות הרוח. |
|
||||
|
||||
מומלץ שתעיין במקור לפני שתביע חוות דעתך על דבר באשר-הוא. |
|
||||
|
||||
הכרך יצא לאור ב1983~. "אין הפמיניזם המודרני רואה צורך להתמודד עם השאלה התאורטית שדיסציפלינות מדעיות שונות לא הצליחו לתת לה תשובה חד משמעית: האם ההבדלים הביולוגיים בין גברים לנשים גורמים שוני בכישוריהם ובתכונותיהם". והשאלה היא, כשוינרוט כותב שוני, האם הוא מתכוון להבדלים הביולוגיים או להבדלי הכישורים והתכונות. אם הוא מתכוון להבדלי הכישורים והתכונות, הוא סילף את דברי המחברת (שמגר-הנדלמן, אגב). הפמיניזם הישן דרש שיוויון בין הגברים ובין הנשים, וביקש להוכיח שאין הבדלים בין כישורי הגברים לנשים. כשהשיוויון הפורמלי הושג (פחות או יותר), אך בפועל הפערים לא הצטמצמו לגמרי, הפמיניזם המודרני ביקש להצביע על הסיבות לכך. הפערים, לדעת הפמיניזם, לא נבעו מהשונות הביולוגית בין הגברים לנשים, אלא מסיבות כלכליות, סוציולוגיות ופסיכולוגיות. |
|
||||
|
||||
''הפערים, לדעת הפמיניזם, לא נבעו מהשונות הביולוגית בין הגברים לנשים, אלא מסיבות כלכליות, סוציולוגיות ופסיכולוגיות.'' יש רגליים איתנות למדי בקשר לשתי ההשפעות האחרונות, ללא קשר אם זה לדעתן של הפמיניסטיות והפמיניסטים, או לדעתם של חרומי האף. אבל ממש חבל לי להיכנס לזה תחת המאמר הזה. |
|
||||
|
||||
בעניין זה: דיאלוג מעניין בוידיאו בין פינקר לספלקה שנותנת לו פייט מכובד, למי שיש עימו שעתיים פנויות, כאן -http://www.edge.org/3rd_culture/debate05/debate05_in... |
|
||||
|
||||
תן תקציר. |
|
||||
|
||||
זה קשה מדי, אבל באותו מקום תוכל למצוא את תמליל הדיאלוג. |
|
||||
|
||||
כמה זמן לוקח לקרא אותו? |
|
||||
|
||||
כמה זמן לוקח לך לקרוא 15,000 מלים? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |